Tivar
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Działania i Wydarzenia

3 posters

Go down

Działania i Wydarzenia Empty Działania i Wydarzenia

Pisanie by Miyokari Sro Sty 13, 2016 3:15 am

Działania i Wydarzenia H6RRxZR

Miyokari

Liczba postów : 88
Join date : 05/02/2014
Age : 30

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by MG Vaiar Czw Sty 14, 2016 3:23 pm

Działania i Wydarzenia 1966938

Tura I

Skały osunęły się w bezśnieżnej lawinie, zasypując trakty gruzem i ogromnymi głazami, przez co transport surowca nieco opóźnił się. Zanim wszystko uprzątnięto, goblińscy robotnicy zgłosili nadzorującemu roboty przełożonemu dziwny raport - w górze, z której spadły kamienie, odnaleziono dziwną jaskinię. Gdy wchodzi się do niej z pochodnią, jej ściany świecą na fioletowo, a w pewnym miejscu, prowadząc w dal, wbija się tunelem wgłąb ziemi tak prostym i nagłym, że nie może być on naturalny. Do zejścia w dół zdecydowanie będzie potrzebny sprzęt wspinaczkowy i porządna wyprawa. Nie wiadomo jednak, czy w ogóle warto. Na razie dwa gobliny które weszły do środka zrobić rekonesans prawdopodobnie zginęły, z krzykiem spadając w dół przepaści - a świadkowie mówią, że krzyczały spadając bardzo, bardzo długo...
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by Miyokari Czw Sty 14, 2016 8:31 pm

Był to dość ciekawy przypadek dla Wielkiego Hetmana, to co słyszał z rapotów mieszkańców było naprawdę duża zagwozdką skąd ten tunel się pojawił i jak taka góra została pominięta za pierwszym razem. Zresztą, trochę za dużo na takie przemyślenia od Wielkiego Hetmana, co się stało to się stało i trzeba jakoś rozwiązać ten kryzys. Do Jaskini zostają wysłani szamani którzy sprawdzą co to za fioletowe światło jest na ścianach po czym za pomocą magii mają spróbować oszacować głębokość tego dołu. W tym samym czasie, do jaskini zostaje wysłany jeden z wielkich pająków z jeźdzcem którzy mają sprawdzić czy ów potwór będzie był w stanie zejść na dół, w razie takiej możliwości jeździec wraz ze swoim wierzchowcem mają zejść na dół po czym wrócić i zdać relację co tam tak naprawdę było.

Następnie Wielki Hetman wysyła zwiadowców na tereny między Równiną Bengrela, a Zieloną Puszczą. W interesie jest by ziemie Hetmanatu były połączone a tym samym trzeba zjednoczyć ziemię które jeszcze nie należą do Hetmanatu. Zwiadowcy również zostają wysłani na południe w celu przygotowania przyszłej ekspansji goblinów.

Ostatecznie, Wielki Hetman jest zadowolony tym, iż uprawy na Równinie Bengrela mają się dobrze dlatego jest to czas na to, by rozruszać gospodarkę Goblińską na tych ziemiach. Mają zostać przez goblinów wybudowane browarnie, które będa przetwarzać jęczmeń wytworzony przez gobliny na alkohol. Ze względu tego, iż zielonoskórzy lubią się upijać, trzeba ten fakt wykrozystać. Wybudowane manufaktury mają zostać wyposażone w ekwipunek który będzie potrzebny goblinom do wytworzenia nowych towarów. Następnie, na drogach między większymi miastami mają zostać pobudowane gospody i domy rozpusty. Zmęczone gobliny po podróży będą mogły skorzystać z kobiet które będą pracować w tych miejscach oraz upić sie do woli z nowo wytworzonego alkoholu.


-----------------------
Na wszystkie powyższe działania zostaje przeznaczone 125 sztuk złota.

Miyokari

Liczba postów : 88
Join date : 05/02/2014
Age : 30

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by MG Vaiar Pią Sty 15, 2016 4:55 pm

Bardzo dobrze, że szamani przybyli wraz z jeźdźcem - uratowali mu tym prawdopodobnie życie. Okazało się, że ściany jaskini wykonane są z kamienia szlachetnego - specyficznej odmiany topazu o purpurowym kolorze. Gdyby pająk spróbował przejść po ścianie prowadzącego w dół tunelu, pewnie zjechałby po śliskiej powierzchni na sam dół, rozbryzgując się tak jak dwa gobliny. Ale szamani wpadli na bardzo łatwy pomysł, jak można sprawdzić głębokość dołu - zwyczajnie opuścili do niego linę, najdłuższą, jaką udało się tylko w całej okolicy znaleźć, powiązaną z kilkoma innymi. W końcu przywiązali ją do kamienia na zewnątrz topazowej groty i zrzucili na sam dół pochodnię, która spadła tak nisko, że stała się tylko punktem w otchłani. Z pewnością będzie potrzeba bardzo wytrzymałej drużyny, bo taka wspinaczka wymaga nie lada umiejętności... A topaz tylko czeka na wydobycie...

---

Tereny zostały zbadane. Wszyscy zwiadowcy powrócili, a wiedza goblinów odnośnie ich otoczenia nieco się zwiększyła.

Ziemie oznaczone na mapie kolorem ciemnoczerwonym są urodzajnymi łąkami, nigdy niezasiedlonymi przez gobliny z tego powodu, że kiedyś mieszkali na nich mieszkańcy Hegemonii Tellury. Region całkowicie wymarł i wszędzie można spotkać na wpół zakopane i rozpadające się szkielety, małe wioski rolnicze i dziko rosnące zboże.

Region zaznaczony na żółto pełen jest małej zwierzyny, zamieszkują tu też niewielkie stada goblinów, których Wielkiemu Hetmanowi nigdy nie udało się włączyć do Hetmanatu Zonnobar. Żyją sobie niezależnie polując na wiewiórki i łowiąc ryby, wydają się nawet nieco bardziej cywilizowane od swoich krewniaków z północy.

Purpurowa prowincja jest regionem górzysto-wyżynnym w którym żyje jeszcze jeden gatunek - krasnoludy, bardzo oddalone od swojej czarnoziemskiej ojczyzny. Prawdopodobnie jest jakaś historia tego, jak się tutaj dostały, ale generalnie mają zbyt negatywny stosunek do goblinów, aby mogły się o tym dowiedzieć więcej. Są dość nieliczne i zamieszkują swoją kamienną fortecę, Fangar.

Błękitna prowincja i kilka małych wysepek znajdujących się tuż poza horyzontem to tereny należące niegdyś do Republiki Arko, najgęściej zaludnionego państwa na Niallu. Goblinom nie udało się dojść zbyt daleko ze względów bezpieczeństwa - co prawda weszli do opuszczonych miast handlowo-rzemieślniczych pogranicza, ale dalej, w głębi regionu, natknęli się na stosy kości, kościane palisady i inne dziwne, chore wytwory. Główny prowadzący przez prowincję trakt znany kiedyś z tego, że jest najdłuższym i najbardziej zadbanym traktem Nialla, prowadzi aż do samego Arko, teraz właściwie miasta-legendy.


Mapa zwiadu.

---

Działania mające pobudzić goblińską gospodarkę zostały podjęte, ale... ze skutkami, których analitycy mogli się właściwie domyślić. A raczej mogliby, gdyby Hetmanat miał analityków. Wiele goblinów zamiast pracować, zaczęło wymieniać produkty swojej pracy na gorzałę, a potem upijać się do nieprzytomności lub iść na tanie, goblińskie dziwki. I oczywiście, choć możemy mówić o wzroście tempa rozwoju goblińskiej gospodarki, to jednak ciężko powiedzieć, aby tkwiący w inwestycji potencjał został wykorzystany.

- Dodaj sobie nowy dochód - Gorzelnie i domy uciech na Równinie Bangrela: 60 sztuk złota,
- Odejmij 15 sztuk złota od dochodu - Uprawy na Równinie Bangrela i 20 sztuk złota od dochodu - Manufaktury na Równinie Bangrela
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by Miyokari Pon Sty 18, 2016 3:53 pm

Topaz może zostać bardzo dobrze wykorzystany przez gobliny tym samym musi zostać rozruszana maszyna która zacznie go wydobywać. W jaskinii blisko dziury mają być umieszczone spity. Następnie, gobliny w parach po dwóch mają spuścić się na linie o jakieś 15 metrów. Mają oni zacząc wydobywać topaz, tworząc przyokazji powoli dziury w skale do której będą mogli wejść i kopanie zostanie ułatwione. W parach po dwóch będą - ze względu tego, iż jeden będzie kopać a drugi będzie pobierać zebrany topaz. W międzyczasie, szamańscy gobliny którzy używają grzybków do swojej magii, mają spróbować zastosować grzybki by dać goblinom chwilową siłę dzięki której kopanie zostanie przyśpieszone. Również główny architekt został wskazany, by spróbował wymyśleć urządzenie które by mogło być zasilane poprzez magię bądź opału, który by napędzał tą maszynę bądź narzędzie. Zapewne, powinna być ona z zaostrzonym końcem dzięki czemu praca byłaby zautomatyzowana.


Jako, że na ciemnoczerwonych nie ma już życia, gobliny mają osiedlić te tereny. Małe wioski rolnicze mają zostać zasiedlone a goblińscy rolnicy mają zacząć pracować ze zbożem. Nowe tereny mają zacząć pracować jak najszybciej. Do tego, mają zostać zbudowane młyny gdzie zboże będzie przerabiane. Następnie mąka wytworzona tutaj ma zostać przerabiana w piekarniach tworząc pierwsze pieczywo dla goblinów, grzyby z chlebme będą lepiej smakować niż bez niego.

Do regionu gdzie znajduje się inne plemie goblinów, ma zostać wysłany poseł z informacją iż Wielki Hetman nie chciałby wojny między nim a plemionami. Dlatego tym samym chciałby zaprosić reprezentanta do swojej fortecy, w celach rozmowy na temat możliwej neutralności bądź paktu między Hetmanatem a plemieniem.

Do purpurowej prowincji gdzie znajdują się krasnoludy ma zostać wysłanych więcej zwiadowców. Mają oni dowiedzieć się gdzie dokładnie jest ich forteca, oraz czy mają jakieś inne wioski bądź miasta. Do tego, wśród traktów i innych dróg (jeśli takie się znajdują), szczególna uwaga ma być zwrócona na to skąd krasnoludy mają jedzenie - ktoś musi im transportować pożywienie. Chyba, co jest mniej prawdopodobne, krasnoludy również jedzą grzybki jak gobliny.

Ostatecznie na błękitnej prowincji handlowo-rzemieślnicze miasta na pograniczu mają zostać skolonizowane przez goblinów. W głębi regionów natomiast mają zostać wysłani zwiadowcy którzy będą dniami i nocami pilnować dziwnych budowli z kości oraz czy jest tutaj jakikolwiek ruch czy są to również opuszczone wioski. Prędzej czy później coś powinno się wkońcu poruszyć w środku.



Na wszystkie działania zostaje przeznaczonych 180 sztuk złota.

Miyokari

Liczba postów : 88
Join date : 05/02/2014
Age : 30

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by MG Vaiar Wto Sty 19, 2016 10:41 am

Inwestycje w wydobycie topazu bardzo się opłaciły, ale wciąż pozostaje sprawa tego, co jest na dole. Sporadycznie zdarzają się wypadki goblinów spadających w czeluść i przy pracach wysokościowych nie możemy się przed tym ustrzec. Ten kamień szlachetny też jest cholernie twardy, więc dopóki nie znajdziemy jakichś lepszych narzędzi, musimy zadowolić się odłamkami i odpryskami oraz małymi kamyczkami, a nie równymi kawałkami drogocennego kamienia. To spore marnotrawstwo...

Gobliny bez większych rozterek moralnych zamieszkały na terenach prowincji północnej i rozpoczęły eksploatację tych ziem. Jak się jednak okazuje, gobliny nie są ani zbyt dobrymi piekarzami, ani młynarzami i tak, jak uprawa zbóż idzie im całkiem nieźle, tak zanim ich niefortunnie lepione placki przyjmą konsystencję chleba, minie trochę czasu. Zyski pewnie za jakiś czas się zwiększą.

Reprezentanci goblinów zajmujących się głównie połowami przysłali swoich posłów do Hetmanatu. Okazuje się, że właściwie odpowiada im bardzo taki stan rzeczy, a ich dzicy krewniacy niegdyś walczący między sobą pozostają ujarzmieni, dając im spokojnie żyć i zajmować się swoimi zajęciami; wykazali entuzjazm przy propozycji zawarcia paktu o nieagresji i zaproponowali nawiązanie kontaktów handlowych.

Krasnoludy są samowystarczalne - Fangar znajduje się na wysokim wzgórzu mniej więcej po środku zbadanych ziem, a efektywne, wielopoziomowe farmy krasnoludów w których uprawiają warzywa i zboża znajdują się za murami głównej fortecy. Można właściwie powiedzieć, że stworzyły własne państwo-miasto, doskonale bronione, ale niekontrolujące okolic i właściwie nieinteresujące się nimi. Żyje im się całkiem dobrze i zajmują się głównie drążeniem tuneli, edukacją i kulturą.

Gobliny weszły do opuszczonych miast i nie odnalazły się w nich. Skomplikowane uliczki pełne kocich łbów i gnijącego drewna, z rzadka jakichś bogactw - bo miasta wyglądają nie tylko na opuszczone, ale również na splądrowane - nie przypadły im do gustu i gobliny wolą rozbierać na części stare fundamenty i tworzyć własne osiedla na zewnątrz. Zresztą, okolice wydają się im być nieco zbyt niepokojące, aby się w nich osiedlać; z tego powodu zamieszkało tutaj mniej zielonoskórych niż między Równiną Bengrela a Zieloną Puszczą. Będzie potrzeba dodatkowych inwestycji, aby zachęcić je do pozostania tu, szczególnie, że właściwie oprócz plądrowania nie mają żadnego innego sposobu na utrzymanie się. W prowincji jest sporo zalesionych terenów, zarośniętych chwastami pól uprawnych i nadmorskich portów. Wysp nie udało nam się jeszcze zbadać.

- Dodaj sobie nowy zysk - Wydobycie topazu w Fortecy Zonnobar: 50 sztuk złota,
- Dodaj sobie nową, nizinną prowincję w administracji i dodaj w niej nowy zysk - Uprawa zbóż w [nowa prowincja]: 25 sztuk złota,
- Dodaj sobie jeszcze jeden nowy zysk - Wypiek pieczywa w [nowa prowincja]: 15 sztuk złota.
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by Miyokari Wto Sty 19, 2016 1:50 pm

Wielki Hetman cały czas się zastanawia nad tym jak polepszyć wydobycie - z czasem coś na pewno przyjdzie mu do głowy, na razie gobliny muszą się zadowolić tym co jest. Do tego, na sam dół mają zostać wysłane dwa gobliny które sprawdzą czego tak naprawdę inni zielonoskórzy się tak obawiają na dole. Pod względem pieczywa jak i reszty, z niedługim czasem gobliny przyzwyczają się do jego tworzenia, do wszystkiego potrzeba czasu jak i cierpliwości. Nowe tereny zostają nazwane Złocistymi Polami.

Skoro teren gdzie są krasnoludy są terenem górzysto-równinym a oni zajmują tylko jedną twierdze, trzeba sprawdzić czy opłaca się tu osiedlać. Na tereny są wysłani szamani ze specjalistami goblinów, w celu sprawdzenia czy pozostałe góry poza fortecą krasnoludów są bogate w surowce. Główne poszukiwania są za cyną, żelazem jak i brązem.

Wielki Hetman powitał przyjaźnie gobliny jak i był zadowolony z ich propozycji o kontakcie handlowym. Postanowił jednak, zaproponować goblinom by zostały przyjęte w Hetmanat Zonnobaru. Pozostawiły by swoją niezależność tak jak pozostałe gobliny - a by odpowiadały Wielkiemu Hetmanowi tylko w razie wojen. To może byc dla nich bardzo korzystne, gdyż Hetmanat jest aktualnie dość silny a w razie gdyby ktoś napadł na gobliny otrzymają natychmiastowe wsparcie.

Ostatnie tereny są bardzo niepokojące jak na razie, gobliny dalej mają obserwować wioski w dalszej części prowincji - a mała grupka zwiadowcza ma wejść do jednej z tych wiosek stworzonych z kości. Jako, że są to tereny zalesione, gobliny również mają zająć się tutaj wycinką drzewa, przez co ma powstać parę nowych tartaków. Na tym samym terenie ma również powstać wioska rybacka, a z przerobionego drzewa mają powstać łodzie rybackie które zajmą się rybołóstwem.

Na wszystkie powyższe działania przeznaczonych zostaje 80 sztuk złota.

Miyokari

Liczba postów : 88
Join date : 05/02/2014
Age : 30

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by MG Vaiar Wto Sty 19, 2016 5:24 pm

Tamtejsze tereny są, owszem, obfite w złoża - gołym okiem mogliśmy dostrzec powierzchniowe zasoby wapienia, a nasi geolodzy odnaleźli ślady cyny i żelaza. Ciężko jednak powiedzieć, jak rozwinięta jest sieć tuneli krasnoludzkich które zwykle towarzyszą takim fortecom - prawdopodobnie bardzo, co sugerowałoby, że w trakcie eksploatacji od zewnątrz możemy natknąć się na krasnoludzkich górników i ataki wypadowe. W tym momencie doradcy oceniają to jako straconą inwestycję, dopóki jakoś nie zajmiemy się krasnoludami. Co do farm, są dosłownie otoczone murami Fangaru, jak już nasz zwiadowca dosadnie powiedział i ewentualny atak na nie musi równać się spenetrowaniu głównej fortecy krasnoludów, co byłoby dość lekkomyślnym posunięciem. Musimy wymyślić coś innego.

Gobliny odmówiły, tym razem sceptycznie po sobie popatrując. Wielki Hetman mógł już wcześniej przewidzieć, że tak postąpią; nie po to przecież mówiły o swoim zadowoleniu z obecnej sytuacji, żeby się do swoich znienawidzonych krewniaków przyłączać... Propozycja handlowa pozostaje w mocy, jednak nie trzeba być ślepym, żeby zobaczyć, że Wielki Hetman stracił u nich część poważania.

I gobliny nie miały czego przeszukiwać, tam nie ma żadnych wiosek - tylko kościane konstrukcje, wykonane z ludzkich piszczeli, kości udowych, czaszek, mostków i innych "nadających się" do wtórnego wykorzystania części szkieletu. Wydaje się to być po prostu ostrzeżeniem, chociaż kto wie, kto to wszystko uczynił. Jest tych konstrukcji naprawdę bardzo wiele.

Natomiast co zaś się tyczy inwestycji w nadmorskiej prowincji, udało nam się ją jako tako oswoić. Możemy włączyć ją teraz w nasz stan posiadania i nadać jej nazwę.

- Dodaj sobie nowy zysk - Wycinka w [prowincja wschodnia]: 15 sztuk złota,
- Dodaj sobie nowy zysk - Połów ryb w [prowincja wschodnia]: 20 sztuk złota,
- Opisz nadmorską prowincję i włącz ją do swojej administracji.
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by Miyokari Sro Sty 20, 2016 2:35 am

Z goblinami nie poszło tak jak Wielki Hetman chciał, ale spróbować zawsze warto było. Zadowolony jest jednak z tego, iż pobratymcy Hetmanatu wciąż chcą przystąpić do handlu. Do tego, Wielki Hetman jest zainteresowany jak gobliny mają się do krasnoludów które żyją w fortecy. Wielkiego Hetmana najbardziej interesuje czy nie były by może zainteresowane podziałem ich terenów bądź przyłączeniem do siebie nowych ziem w razie gdyby Hetmanat poszedł na wojnę.

Z Krasnoludami trzeba będzie jak na razie poczekać, nie ma sensu wchodzić w wojnę z nimi bez poznania ich słabych stron. Do tego pozostają wysłani następni zwiadowcy w celu poznania kolejnych terenów (czerwone ziemie) oraz co się na nich znajduje.

Działania i Wydarzenia LGVjN9W

Miyokari

Liczba postów : 88
Join date : 05/02/2014
Age : 30

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by MG Vaiar Pią Sty 22, 2016 2:41 pm

Gobliny nie były zainteresowane uczestnictwem w tym procederze. Wygląda na to, że oba ludy - gobliny i krasnoludów - łączą jakieś układy i nieszczególnie mają ochotę naruszać je dla Hetmanatu.

---

Terytoria oznaczone przez naszych szpiegów kolorem ciemnozielonym znajdują się w niedalekim sąsiedztwie odtwarzającego swoje dawne wpływy polityczne Archonatu Tellury. Choć faktycznie Tellura nie sprawuje tutaj władzy, po okolicy porozrzucanych jest kilka porzuconych i kilka obsadzonych przez lokalną, telluryjską milicję fortów. Wygląda na to, że w trakcie epidemii rozsierdzona ludność chłopska przeniosła się do fortów - albo je zdobyła. W każdym razie większość lokalnych pól stoi ugorem i tylko z północnego wschodu nadchodzą co jakiś czas handlarze zaopatrując ludność w żywność w zamian za kraby i ryby poławiane w najwyraźniej bardzo płodnej w owoce morza zatoce. Tutejsze tereny są łagodne i nizinne, zdolne do dawania sporych plonów.

Ciemnoszare tereny różnią się znacznie. W południowej części regionu dominuje wysokie pasmo górskie, z którego wypływa szereg strumyków płynących na północ i na wschód wpadając prędko do morza. Woda jest tu krystalicznie czysta a warunki do życia bardzo dobre - u podnóża gór znajduje się rzadki, sosnowy las bogaty w specyficzne, mięsiste grzyby i małą zwierzynę. Tereny te wydają się być niezamieszkane, znaleźliśmy tylko trochę kości sugerujących, że pewnie kiedyś mieszkali tu jacyś inni mieszkańcy wybici przez Zarazę.

Co zaś tyczy się ziem oznaczonych na żółto, to jakby kontynuacja spotkanych na wschodzie ostrzeżeń - całe zachodnie wybrzeże regionu obładowane jest palami z wbitymi czaszkami. Nie wiemy, czy ten, kto to zrobił uczynił to żywym, czy umarłym, ale jest to na pewno niepokojące. W pewnym momencie na południu ostrzeżenia kończą się i kości już nie ma, ale nikogo już na południe nie wysyłaliśmy z obawy przed tym, co możemy tam spotkać. Sam region jednakże pełen jest wysokich krzewów i dziko rosnących drzewek owocowych, ze śladami po upadłych wioskach i wypalonych miastach i częściach lasu. W tym miejscu nie mamy nawet jakich miast rozbierać, bo wygląda na to, że zostały zrównane z ziemią i zmienione w kupy gruzu. Purpurowe i czerwone krzewy obficie występujące w regionie wydają się porządnymi materiałami na barwniki.

Mapa zwiadu.
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by Miyokari Pią Sty 22, 2016 3:47 pm

Wielki Hetman był zdziwiony układami między goblinami i krasnoludami.. Ale w takim razie można to wykorzystać na naszą korzyść. Ma zostac wysłany zwiadowca który ma wypatrywać czy coś jedzie do twierdzy krasnoludzkiej bądź goblińskiej. Natomiast do Twierdzy Krasnoludów ma zostać wysłany gobliński poseł z prośbą o audiencje.

Południe ma zostać skolonizowane przynajmniej w półowie by wykorzystać drzewka owocowe - szamani mają sprawdzić czy są to jakieś trucizny, czy jest to zjadliwe dla goblinów. Jeśli tak zostaną tam zbudowane wioski które mają za zadanie zbieranie owoców z drzew po czym transportowania je dalej z powrotem do terenów Hetmanatu. Ma również zostać wysłanych paru zwiadowców dalej na południe - Wielki Hetman chce wiedzieć co się tam dokładnie znajduje.

Tereny górskie mają zostać sprawdzone przez specjalistów jak i szamanów którzy potwierdza, iż te tereny są obfite w różne złoża rud. Jeśli okaże się, że są tam surowce które przydałyby się Hetmanatowi ma rozpocząć sie kolonizacja tych terenów. Mają zostać zbudowane kopalnie a tam wysłane różne kilofy, wózki wydobywcze oraz inne materiały które pomogą w zbieraniu surowców. Nieopodal kopalń mają zostać wybudowane manufaktury w których te surowce były by przerabiane w sztabki po czym wysyłane do Hetmanatu. Budowa ma się rozpocząć tylko i wyłącznie po potwierdzeniu, iż są tam złoża które są dla nas pożyteczne.


Na wszystko zostaje przeznaczone 120 sztuk złota.

Miyokari

Liczba postów : 88
Join date : 05/02/2014
Age : 30

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by MG Vaiar Pią Sty 22, 2016 4:05 pm

Gobliński poseł został natychmiast zestrzelony z kuszy krasnoludzkeigo wartownika. Potem szpiedzy mogli usłyszeć okrzyk - "Jedna bestia mniej!" Najwyraźniej coś nam umknęło. Co zaś ma się karawan, wygląda na to, że rzeczywiście tamte gobliny i krasnoludy prowadzą ze sobą wymianę handlową - muszą się wzajemnie jakoś odróżniać i umawiać na spotkania... Prześledziliśmy jedno takie i zauważyliśmy, że właściwie relacje zachodnich goblinów i krasnoludów są całkiem neutralne, co stanowi sporą przepaść pomiędzy nienawiścią, którą wobec nas żywią krzepkie karły.

Gobliny raźnie wzięły się za pracę, szczególnie w górach. Udało nam się odnaleźć spore złoża różnych metali, szczególnie miedzi, ale też żelaza i cynku. Rozpoczęliśmy wydobycie i dało nam całkiem szybkie efekty. Ciężko powiedzieć co jest tego powodem, ale w tych górach, gdzie powietrze wydaje się być lżejsze i czystsze a wody krystaliczne, gobliny zdają się myśleć sprawniej i pracować szybciej. Chociaż może to tylko złudzenie... Powstały pierwsze chaty i obozy wydobywczo-przetwórnicze, a karawany zaczęły wysyłać surowce na zachód.

Południe ciężej było zająć, głównie ze względu na to, że aby się tam dostać należało przedłożyć spory kawałek drogi omijając terytoria zajęte przez inne gobliny i krasnoludy. Gdybyśmy ich po prostu zignorowali, mogłoby się to skończyć pogorszeniem stosunków w przypadku goblinów albo zniszczeniem naszych karawan w przypadku krasnoludów. Nasi koloniści osiedlili się przy największych skupiskach roślin i zaczęli zrywanie owoców, w większości je konsumując i wysyłając na wschód. Okazały się całkowicie jadalne i niegroźne, a wyglądają jak bardzo duże śliwki. Mamy wielkie szczęście, bo okazuje się, że nawet teraz - w porze zimnej, na Hollon łagodnej - dają soczyste plony.

Naszych zwiadowców wysłaliśmy na południe, ale jeszcze nie powrócili.

- Dodaj sobie nową prowincję i zysk w niej - Wydobycie metalów w [prowincja górska]: 45 sztuk złota,
- Dodaj sobie nową prowincję i zysk w niej - Zbiór owoców w [prowincja południowa]: 15 sztuk złota,
- Zysk w prowincji południowej zwiększy się, jeśli ustanowisz bezpośrednią drogę, bez nadkładania dziesiątek mil.
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by Miyokari Sob Sty 23, 2016 9:05 pm

Do goblinów z południa został wysłany poseł, czy by zgodzili się na przemarsz karawan przez ich tereny dzięki czemu owoce z południowych terenów nie musiały by przebywać  tak długiej drogi. W zamian Gobliny dostaną trochę z tych owoców gdy karawana będzie jechać do Hetmanatu. Nadzieja jest na pozytywną odpowiedź i mamy nadzieje na zaciśnięcie naszych stosunków w ten sposób.

Wielki Hetman zdecydował się, iż jest to czas by wkońcu zacząć sie zbroić na wojne z krasnoludami. Tym samym zostają zrekrutowani Wojaki jak i Łucznicy Goblińscy którzy mają zostać zmobilizowani na Równinie Bengrela. Czas powoli pozbyć się problemu krasnoludów w ich fortecy i zająć te tereny dla goblinów. Tym samym, zwiadowcy mają również spróbować znaleźć wyjście z gór krasnoludów poza główną fortecą, jeśli takie się znajduje. Plan jest taki, by się zaczaić za krasnoludem który by opuszczał góry - po to by go porwać i wypytywać. Inni zwiadowcy również mają śledzić krasnoludy które spotykają się z goblinami i dowiedzieć się czy wchodzą one głównym wejściem czy innym.

Wielki Hetman również z niecierpliwością czeka na odpowiedź czy gobliny które weszły do dziury z Topazem dowiedziały się czegoś nowego.


Obie jednostki będą kosztować Hetmanat 600 sztuk złota.

Miyokari

Liczba postów : 88
Join date : 05/02/2014
Age : 30

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by MG Vaiar Pon Sty 25, 2016 4:00 pm

Krasnoludy wychodzące na spotkanie z goblinami wychodzą głównym wyjściem z twierdzy Fangar i tym samym wyjściem, wraz z wozami pełnymi zakupionych i niesprzedanych produktów, powracają. Przypuszczamy, że krasnoludy mogą mieć jakieś swoje ukryte tunele, ale bez dyskretnych odwiertów lub bardzo, bardzo dokładnych - i tym samym drogich - poszukiwań się nie obędzie. Wydaje się, że wśród krasnoludów obowiązuje jakiś niepisane zwyczaj - albo może prawo? - zabraniający im opuszczanie fortecy bez przedsięwzięcia odpowiednich środków ostrożności.

Gobliny zgodziły się na propozycję przeprowadzenia szlaku przez ich terytorium w zamian za cło płacone w owocach, które do tej pory zbierały tylko okazyjnie. Zwiększyło to zysk z istniejących sadów, a docierające owoce są świeższe, mają więcej miąższu i lepsze wartości odżywcze.

Gobliny z topazowych jaskiń powróciły w pełnym składzie, rozkojarzone, opowiadając historie o bogactwach w głębinach ziemskich. Ponoć miały się tam natknąć na gliniane posągi, odkryte złoża złota i srebra, ale wróciły umęczone po wielu dniach marszu i opowiedziały o potrzebie przeprowadzenia większej, odpłatnej ekspedycji. Wielkiemu Hetmanowi który spotkał się z powracającymi nie umknęło, że choć wszystkie oprócz jednego goblina wyruszając były zielonookie, ten, który był brązowooki - Fagun - po wyprawie zdaje się również być zielonooki. Może to tylko światło, a może efekt głębinowego bogactwa?

- Dodaj sobie dwie jednostki zbrojne i opłać je,
- Zwiększ zysk z inwestycji: Zbiór owoców w [prowincja południowa] o 15 sztuk złota.
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by Miyokari Wto Sty 26, 2016 3:06 am

Hetman skinął głową parę razy słysząc opowieści goblinów z kopalni ale skoro wrócili, to trzeba ich sowicie wynagrodzić szczególnie, że przynoszą wspaniałe wiadomości na temat bogactw w tunelu. Dlatego tym samym, Wielki Hetman zdecydował iż będą trzonem wojska które zaatakuje fortecę krasnoludzką. Jest to duże osiągnięcie, wszak zdobyli poparcie samego Wielkiego Hetmana. Na wojnę gobliny już się szykowały parę miesięcy i teraz były już zakończenia ów przygotowań. Wielki Hetman rozkazał szamanom na przygotowanie wywaru by przygotować zaklęcie które pozwoli im przeciągnąć szalę na swoją stronę. Mają to być starannie przygotowane grzyby oraz parę specjalnych proszków, które są dość drogie do stworzenia. Wielki Hetman po przygotowaniach ruszy wraz z wojskiem w stronę twierdzy krasnoludzkiej. Gdy tutaj się znajdą, Wielki Hetman ma zamiar rzucić swoje zaklęcie - ma ono wywołać wyrwę w murach twierdzy krasnoludzkiej. Gdy tylko to nastąpi, gobliny z ekspedycji mają zaszarżować pierwszę na pozycję wroga a chwilę po nich główne wojsko - Piechota z Czerwonej Ziemi i Łucznicy z Czerwonej Ziemi. Mają oni się przebić przez wyłom i ruszyć na wschód twierdzy by dostać się do dzielnic mieszkalnych krasnoludów i wybić ich ludność. Około trzydziestu wojaków ma ruszyć na mury by zająć się basztami krasnoludów. Egzog ma przewodzić goblińskim wojskom.

Czerwonym znacznikiem jest oznaczona gdzie jest nadzieja na stworzenie wyrwy.
Mapa

Na przygotowanie czarów jak i ofensywę przeznaczonych zostaje 180 sztuk złota.

Miyokari

Liczba postów : 88
Join date : 05/02/2014
Age : 30

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by MG Vaiar Wto Sty 26, 2016 8:36 am

Przede wszystkim, frontalny atak na dobrze obsadzoną i samowystarczalną krasnoludzką fortecę, której mieszkańcy żyją w ciągłej obawie o żyjących opodal wrogów i są podejrzliwi nawet wobec tymczasowych sojuszników, jest absolutnie katastrofalnym pomysłem. I o tym się właśnie Wielki Hetman - również krasnolud, więc wiedzę tę powinien dawno posiadać- przekonał.

Po stronie krasnoludów stało kilka bardzo ważnych czynników. Po pierwsze, wysokość terenu - zanim gobliny wdrapały się na wysokie, górzyste tereny, wiele z nich padło pod ostrzałem balist i kusz dalekosiężnych, a nawet sztucznie generowanych lawin kamieni i kotłów z gorącym olejem i oliwą. Po drugie, mury. Cóż z tego, że - choć to bardzo krasnoludy rozsierdziło - mur w jednym miejscu upadł, skoro spowodowało to skupienie się defensywy w dokładnie tym jednym miejscu przy zacieśnieniu się kordonu obrońców? Po trzecie, determinacja. Żaden goblin nie zdołał dostać się do miasta, choć zadaliśmy wrogowi umiarkowane straty. Szybko do wojska krasnoludzkiego dołączyła miejska milicja i zwykli obywatele, przekonani o tym, że jeżeli teraz się nie obronią, stracą wszystko co zdołali przez dziesiątki lat ciężkiej pracy zbudować.

Na dodatek w trakcie ataku kilka goblinów z przeprowadzonej ekspedycji zginęło, a kilku udało się uciec i rozpierzchły się, znikając w tłumie atakujących i dezerterów. Nie jesteśmy w stanie wskazać teraz ich położenia, może są jeszcze w składzie niedobitków którzy zostali z naszego ataku, a może ukryły się w jakimś z naszych osiedli. Goblinów jest zbyt dużo, ażeby wszystkie zliczyć i możemy już ich nie odnaleźć.

Skończyliśmy z tymczasowymi, drewnianymi fortyfikacjami ze znacznie uszczuplonymi oddziałami u podnóża Fangaru. Morale naszych wojsk zostało praktycznie zniszczone. Chyba tylko dzięki naszej magii udało się uratować resztę naszych sił przed kompletną anihilacją.

Straty:

- 70 goblińskich łuczników (utrzymanie jednostki zmniejsza się do 20 sztuk złota, uzupełnienia będą kosztować 80 sztuk złota),
- 160 Wojaków (utrzymanie jednostki zmniejsza się do 15 sztuk złota, uzupełnienia będą kosztować 170 sztuk złota).
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by Miyokari Pią Sty 29, 2016 2:08 am

Jeśli jeden atak się nie udał, będzie trzeba wykonać drugi atak w późniejszym terminie. Na teraz, zostają uzupełnione wojska. Jako, że krasnoludy są tak naprawdę teraz otoczone i nie będą miały zamiaru wychodzić z twierdzy trzeba pomysleć nad czymś innym. Wielki Hetman postanowił, by zaskoczyć krasnoludy i dostać się do środka ich twierdzy poprzez podkop co napewno zaskoczy przeciwnika. Wykopy powinny się zacząć w odległości takiej by krasnoludy nie mogły zobaczyć co gobliny robią. Maja przyjść narzędzia ze stolicy jak kilofy, łopaty, które pomogą w kopaniu tunelu. Gdy po długich miesiącach kopania gobliny będą już blisko, półowa armi ma wejść przez dziurę do fortecy krasnoludów, natomiast druga połowa ma przepuścić frontalny atak - krasnoludy powinny być zaskoczone atakiem przez co atak z frontu powinien okazać się tym razem lepszy.

Miyokari

Liczba postów : 88
Join date : 05/02/2014
Age : 30

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by MG Vaiar Sob Sty 30, 2016 4:52 pm

Skały są bardzo twarde i jeśli chcemy wykonać podkop w czasie szybszym niż długie miesiące, powinniśmy chyba zapłacić pracownikom fizycznym za ich pracę; inaczej może się okazać, że nasze narzędzia po prostu znikną, a w ich ślad pójdą sami pracownicy... Dobra wiadomość jest taka, że krasnoludy nie mają możliwości sprawdzenia naszych poczynań, a ataku od strony kopalni raczej nie będą się spodziewały.
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by Miyokari Pon Lut 01, 2016 6:10 pm


Oczywiście, gobliny będą opłacone za robienie wykopu. W między czasie, tereny te mają zostać zasiedlone przez gobliny oraz mają powstać manufaktury z wielkimi piecami - do nowego pomysłu Wielkiego Hetmana będzie potrzeba wysokich temperatur, w czym będą również mogli pomóc szamani. Huty rzemieślnicze mają powodować duże zadymienie terenów które by leciało w stronę twierdzy krasnoludzkiej co by pomogło zapewne w zdenerwowaniu krasnoludów. Wszystkie wyjścia z jaskiń które są widoczne mają zostać zabite bądź zabudowane by zablokować krasnoludom dostęp na zewnątrz. Natomiast dookoła całej fortecy mają zostać wybudowane wieże strażnicze jak i mały fort, w odległości takiej by ich balisty bądź trebusze nie dorwały naszych robotników bądź żołnierzy. Wielki Hetman chce pokazać siłę Hetmanatu, dzięki czemu może i będzie mógł później przekonać gobliny które z nim graniczą by się przyłączy do niego... Na południu, na Mrocznej Polanie również ma zostać wybudowany fort który będzie pilnował południowych ziem.

W nowych hutach praca będzie musiała wrzeć pełną parą. W celu wydobycia topazu będzie potrzeba o wiele wytrwalszych narzędzi, więc tym samym będzie je trzeba ulepszyć - i fizycznie i z użyciem magii. Szamani mają pomóc w hutach z produkcją ognia. Najpierw, będzie trzeba zahartować stal.  Będzie to polegało na tym, by nagrzać stal do odpowiedniej temperatury. Następnie musi ona wytrzymać w tym stanie przez jakiś czas, by jej struktura wewnętrzna miała czas do przebudowy. Po tym czasie, tą stal będzie trzeba szybko schłodzić. Więc zapewne na początku nie będzie to wychodziło goblinom najlepiej - ale z czasem powinny się tego wyuczyć. Dzięki temu, wytrzymałość stali jak i jej twardość powinna wzrosnąć, jak i jej sprężystość. Dzięki czemu, narzędzia nie powinny się tak szybko psuć w czasie wydobycia topazu.

To nie będzie koniec tego co gobliny będą robić ze stalą. Również tutaj, szamani będą musieli pomóc w tworzeniu ognia. Potrzebne do tego działania są bardzo wysokie temperatury, odpowiednio rozmieszczone. W pierwszym stadium, gobliny będą musiały usunąć naprężenia hartownicze by zachować wysoką twardość narzędzi. Ma to być jako pierwszy prototyp, natomiast drugie stadium - w o wiele wyższej temperaturze, ma posłużyć uzyskaniu wysokiej wytrzymałości jak i sprężystości stali, ale zostanie obniżona jego twardość. Będzie to drugi prototyp, który może posłużyć lepiej w wydobywaniu topazu - oba typy stali mają zostać wypróbowane i wybrany ma być lepszy.


Na wszystkie powyższe działania zostaje przeznaczone 400 sztuk złota.


Ostatnio zmieniony przez Miyokari dnia Wto Lut 02, 2016 9:49 pm, w całości zmieniany 1 raz

Miyokari

Liczba postów : 88
Join date : 05/02/2014
Age : 30

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by MG Vaiar Wto Lut 02, 2016 9:16 pm

Zabezpieczyliśmy południowe rubieże, ale stworzyliśmy też sieć stanowisk zabezpieczającą naszą prezencję w domenie krasnoludów. Nie musimy już obawiać się ich kontrataku, ukrytych w twierdzy i odbudowujących desperacko swoje mury, pilnujących pełnego obowiązywania prawa wojskowego i uzbrajających nawet chłopów i własne żony. Co prawda kolejny atak może przynieść nam równie wysokie straty, ale wątpimy w to, żeby krasnoludy długo wytrzymały bez jakiegoś działania. Mało prawdopodobną pozostaje ewentualność przeprowadzenia przez nie kontrataku - jesteśmy zbyt dobrze dozbrojeni. Gobliny wzięły się za wykonywanie podkopu i właściwie go ukończyły - jeszcze kilkanaście uderzeń i skały prowadzące do krasnoludzkich kopalni padną, a my się przedostaniemy. Czekają tylko na nasz znak.

Co zaś ma się naszych nowych hut, zabezpieczone przed atakami i wypadami krasnoludów zaczęły pracę pełną parą. Przetapiamy cynę i żelazo, transportujemy je na północ i definitywnie niszczymy tutejszą przyrodę i zadymiamy jaskinie; nasi sprytni inżynierowie stworzyli nawet mechanizm pozwalający bezpiecznie zdeponować dym z palenisk w podziemnych grotach tylko przy użyciu łapacza tegoż, długich rurek i miechów. Jeśli są tam jakiekolwiek krasnoludy, zdecydowanie nie ułatwiamy im tym życia. Nasi inżynierowie opracowali też wspomniane, utwardzane i dużo wytrzymalsze kilofy, powodując, że praca z topazem i wydobyciem innych metali stała się efektywniejsza, bardziej zyskowna i mniej pracochłonna. To samo tyczy się wszystkich innych prac ziemnych; może to być nasz atut przy różnorakim wydobyciu i jeśli wpadniemy na jeszcze jakieś pomysły usprawnienia naszego przemysłu wydobywczego, najpewniej zaimplementujemy je już dużo łatwiej. Najlepiej sprawdziła się druga wersja narzędzia.

Gobliny z prowincji zachodniej wraz z poselstwem stawiły się też w Fortecy Zonnobar, prosząc o audiencję u Wielkiego Hetmana. Wyczuwając w imperializmie Hetmanatu zagrożenie dla swojej państwowości i istnienia w ogóle, stwierdziły, że dobrowolnie podporządkują się zakusom samozwańczego przywódcy goblinów; przyniosły ze sobą insygnia sprawujących nad nimi władzę starszych i dary dla nowego pana. Nie możemy się jednak najpewniej spodziewać ich całkowitej wierności ani zbyt dużych zysków z nałożonych na nich podatków, o ile nie wymyślimy czegoś, co mogłoby ich do płacenia przekonać... bądź przymusić.

Zauważyliśmy też dziwną rzecz - wygląda na to, że nasza populacja zaczęła robić się bardziej kreatywna. Oddolnie wychodzą pomysły zastosowania nowych narzędzi, używania kos przy zasiewach, sprytnych rozwiązań technologicznych i innych. Gobliny rozpoczynają też wycieczki na własną rękę w topazowe głębie, a niektórzy mówią o tym, że wracają jakieś odmienione, mądrzejsze i swobodniej myślące... Powinniśmy spodziewać się wzrostu efektywności naszych poddanych, jeśli taki trend się utrzyma. Ciekawe, co za to odpowiada?

---

- Dodaj sobie nowe prowincje o następującej administracji:

Dependencja Sunrańska (zamieszkana przez wcześniej niepodległe gobliny):

Stolica: Sunran
Dominująca religia: Tradycyjny panteon gobliński (kult Tsehaloha)
Inne wiary: Wielki Hetman
Skład rasowy: Morskie gobliny (97%), gobliny (3%)
Obecność organizacji: ---
Poparcie dla Hetmanatu Zonnobar: Bardzo niskie.
Dążenia niepodległościowe: Gdyby tylko mieszkańcy mieli jakiekolwiek szanse w starciu z Hetmanatem...

[prowincja krasnoludzka - nazwij ją, pamiętaj, że nie kontrolujesz samej fortecy, ale wszystko dookoła już tak]:

Stolica: Tuvbur
Dominująca religia: Wielki Hetman
Inne wiary: ---
Skład rasowy: Gobliny (100%)
Obecność organizacji: ---
Poparcie dla Hetmanatu Zonnobar: Pełne.
Dążenia niepodległościowe: Brak.

- Dodaj sobie nową inwestycję - Huty metali w [prowincja krasnoludzka]: 60 sztuk złota,
- Dodaj sobie nową inwestycję - Rybołówstwo w Sunranie: 15 sztuk złota,
- Zwiększ zysk z inwestycji: Zbiór Owoców w Mrocznej Polanie o 10 sztuk złota; Wydobycie Metali w Północnych Górach o 15 sztuk złota; Wydobycie topazu w Fortecy Zonnobar o 25 sztuk złota; Odlewnie metalu na Czerwonej Ziemi o 10 sztuk złota; Wydobycie w Fortecy Zonnobar o 30 sztuk złota.
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by Ismerus Nie Lip 02, 2017 1:30 pm

.

Ismerus

Liczba postów : 160
Join date : 16/05/2013

Powrót do góry Go down

Działania i Wydarzenia Empty Re: Działania i Wydarzenia

Pisanie by Sponsored content


Sponsored content


Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach