Militaria

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Militaria

Pisanie by RadCat on Czw Cze 20, 2013 6:40 pm

1. Liczebność armii:
- 1 kompania piechurów
- 1 kompania ostrzaków
Inne:
Koszt procentowy utrzymania: 15% dla jednostek żywych oraz dla wyższej jakości golemów (wykonanych np. z metali)

2. Rozmieszczenie wojsk:
1 Armia Sarentyjska: 1 kompania piechurów, 1 kompania ostrzaków,  lokalizacja: Pogórze południowe


Ostatnio zmieniony przez RadCat dnia Sro Lip 03, 2013 10:24 am, w całości zmieniany 2 razy
avatar
RadCat

Liczba postów : 93
Join date : 10/05/2013

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Militaria

Pisanie by RadCat on Pon Cze 24, 2013 7:59 pm

Piechurzy – ci zawodowi żołnierze stanowią razem z strzelcy trzon sił zbrojnych Ligi Sarentyjskiej. Walka jest ich pracą, dlatego też między bitwami przeważnie trenują swoje umiejętności walki zarówno indywidualnej jak i w całym oddziale. Żołnierze ci najczęściej noszą kolczugi, czasami z elementami płytowymi i uzbrojeni są zazwyczaj w tarcze i krótkie włócznie, którymi mogą cisnąć w nieprzyjaciela lub wykorzystać do walki wręcz, w zależności od przyjętej taktyki. Po pozbyciu się włóczni, piechurzy posługują się swoją drugą bronią, którą są miecze, topory, buławy i inna broń jednoręczna, której dokładny rodzaj zależy od preferencji każdego żołnierza. Liczebność: 100
 
Strzelcy – druga najpowszechniej występują formacja wojskowa sił zbrojnych Ligi Sarentyjskiej. Wyposażeni w długi łuki strzelcy w dużej mierze rekrutują się z myśliwych z lasów i wzgórz pogórza Złotego Pasma, dzięki czemu dobrze radzą sobie w walkach partyzanckich w różnych rodzajach terenu, przygotowywaniu zasadzek i szybkim przemieszczaniu się. Noszą stosunkowo lekkie i niekrępujące ruchów, lecz dość wytrzymałe skórzane zbroje. Strzelcy mają również przy sobie lekką broń do walki wręcz, taką jak sztylety czy toporki, jednak zazwyczaj unikają bliskiego kontaktu z wrogiem. Liczebność: 100
 
Straż Kręgu – to elitarne oddziały wojowników wybieranych spośród najlepszych żołnierzy innych formacji lub magów bojowych przejawiających również duże umiejętności walki w tradycyjny sposób. Wyposażeni w zaklinaną broń i zbroje oraz inne magiczne przedmioty wspomagające ich w walce są najlepszymi żołnierzami Ligi. Podczas gdy golemy stanowią młot miażdżący wrogów Kolegium, Straż Kręgu stanowi jego miecz uderzający precyzyjnie w najważniejsze punkty. Liczebność: 100
 
Magowie bojowi – wielu z młodych i tych nieco starszych czarodziei Kolegium tworzy kompanie magów bojowych, którzy stanowią potężne wsparcie każdej armii. Używają swoich mocy zarówno do walki jak i do koordynowania całości działań wojennych, na przykład do prowadzenia zwiadu czy utrzymywania łączności między różnymi grupami armii. W typowej kompanii magów bojowych 45 z nich specjalizuje się w czarach ofensywnych, 45 w defensywnych, zaś pozostała dziesiątka zajmuje się bardziej wyspecjalizowanymi zadaniami, takimi jak wspomniany zwiad i łączność oraz szeroko pojętą „kontrolą pola walki” korzystając z czarów spowalniających wrogów czy tworząc sztuczną mgłę utrudniającą ostrzał wrogim strzelcom. Magowie bojowi noszą lekkie zbroje skórzane lub kolcze, zazwyczaj pozbawione niepotrzebnych zdobień by upodobnić się do zwykłych żołnierzy. Każdy z magów uzbrojony jest w dobrej jakości miecz lub inną broń do walki wręcz i potrafi się nią posługiwać, zwłaszcza przy wsparciu magii, lecz zdecydowanie wolą oni atakować wroga z dystansu swoimi zaklęciami, walkę wręcz traktując jako ostateczność. Liczebność: 100
 
Ostrzaki – to najmniejsze magiczne konstrukty używane w charakterze mięsa armatniego i z założenia są spisywane na straty. Tworzone są ze złomu i odpadów z hut i kuźni, dzięki czemu są tanie i mogą być tworzone masowo. Ostrzaki zazwyczaj przypominają kształtem pająki, skorpiony, skarabeusze i inne tego typu stworzenia i są wielkości dużego psa. Ich bronią są, jak łatwo się domyśleć, ostre kończyny, którymi tną i kłują wrogów. Dzięki nim mogą także zakopywać się w miękkim podłożu oraz wspinać, przez co czasami ostrzaków używa się w zasadzkach. Są także zaskakująco szybkie jak na konstrukty i mogą w zasadzie bez przerwy poruszać się z prędkością kłusującego konia. Ostrzaki są prawdopodobnie wytrzymalsze i groźniejsze od innego mięsa armatniego, ale ze względu na słabą jakość metalu z jakiego są wykonane, nie stanowią jednak poważnego zagrożenia dla dobrze zorganizowanego wroga. Liczebność: 200
 
Golemy – te zbudowane z kamienia magiczne konstrukty są symbolem armii Ligi Sarentyjskiej. Mierzące zazwyczaj około trzech metrów golemy mogą przyjmować różne kształty, te tworzone przez bogatych magów jako osobiści strażnicy czy gwardia siedziby Sarentyjskiego Kolegium Magicznego często są bogato zdobione i inkrustowane drogimi kamieniami, lecz te tworzone do użytku regularnej armii wyglądają najczęściej jak dobrze zbudowany mężczyzna walczący swoimi potężnymi pięściami lub bronią dostosowaną do ich rozmiarów. Jak wszystkie konstrukty, golemy wypełniają wolę swoich twórców precyzyjnie i bez wahania, choć nie należą one do najszybszych jednostek. Niemniej potężna siła fizyczna i odporność na uszkodzenia z nawiązką rekompensuje tą niedogodność. Podstawową wartością golemów jest właśnie ich wytrzymałość. W zasadzie jedynymi pewnymi metodami na zniszczenie golema jest roztrzaskanie go pociskami maszyn oblężniczych lub sukcesywne rozłupywanie go młotami i inną bronią obuchową. Miecze i strzały lepiej zostawić w domu. Również większość czarów bojowych nie odnosi większego efektu. Kamień nie odczuwa zimna ani strachu, a do jego stopienia potrzeba ogromnej temperatury utrzymującej się przez dłuższy czas, więc standardowa kula ognia może co najwyżej pokryć sadzą ciało golema. Liczebność: 50
 
Behemot – to największy konstrukt bojowy tworzony przez magów Ligi Sarentyjskiej. To długie na dziesięć metrów a szerokie na siedem, sześcionogie monstrum z najlepszej dodatkowo zaklętej stali zdolne jest samym swoim przemarszem niszczyć całe grupy żołnierzy i słabsze fortyfikacje. Jeśli to za mało, to na opancerzonym górnym „pokładzie” behemota umieszczona jest balista z załogą i mały oddział łuczników i magów bojowych dodatkowo wspierających i tak ogromną wartość bojową konstruktu. Behemot jest praktycznie niezniszczalny przez konwencjonalną broń i czary, lecz ze względu na swoje rozmiary i wymaganą moc do kontroli, jego twórca musi nieustannie znajdować się w jego pobliżu. Zazwyczaj oznacza to dobrze opancerzony i zamykany od środka potężnymi, żelaznymi drzwiami przedział wewnątrz behemota, do którego dostanie się wymaga wejścia na poruszający się konstrukt, przebicia się przez pokładowy oddział żołnierzy i magów, sforsowania pancernych drzwi i zabicia samego maga, co nie jest łatwe, gdyż twórcy behemotów to jedni z najpotężniejszych magów Ligi. Liczebność: 1
avatar
RadCat

Liczba postów : 93
Join date : 10/05/2013

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Militaria

Pisanie by MG Umrzyk on Pią Cze 28, 2013 10:34 am

Piechurzy 150
Strzelcy 120
Straż Kręgu 550
Magowie bojowi 500
Ostrzaki 150
Golemy 600
Behemot 2500

Uwaga! Behemot jest również objęty kosztem utrzymania.
avatar
MG Umrzyk
Admin

Liczba postów : 609
Join date : 05/05/2013

Zobacz profil autora http://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Re: Militaria

Pisanie by Sponsored content


Sponsored content


Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach