Złote Cesarstwo
Złote Cesarstwo
I. Opis nacji
Na zgoła innym kontynencie powstało Złote Cesarstwo. W początkowych dniach istnienia Cesarstwa te zdecydowało się wysłać ekspedycję do Werinu, by zdobyć informacje o nowych ziemiach i być może jakieś zabezpieczyć. Ekspedycja została jednak krwawo zniszczona przez Kult Śmierci i Drakonian kierowanych przez Lerena Bez Oczu, na tyle by Cesarscy nie interesowali się Werinem przez kolejne osiemset lat. Po tak długim okresie Cesarstwo nadal istnieje - chociaż przeżyło parę kataklizmów, upadek a następnie restaurację. Obecnie panuje w nim cesarz Reynald II Tascillenet który dorobił się licznego potomstwa. By uniknąć problemów przy sukcesji zdecydował się na to, aby rozesłać je w świat wraz z hojnie wyposażonymi ekspedycjami. Kto osiągnie najlepsze wyniki i przyniesie największy dobrobyt Cesarstwu, ten zostanie mianowany dziedzicem przez monarchę. Jedno z ambitniejszych dzieci Reynalda zdecydowało się więc udać do Werinu, by zmazać antyczną porażkę Cesarstwa...
Samo Złote Cesarstwo jest nacją o jednej kulturze, lecz stworzoną z wielu ras - przede wszystkim ludzi, krasnoludów, niziołków ale także innych. Każdy może poddać się władzy Jego Cesarskiej Mości pod warunkiem że zaakceptuje kulturę i styl życia Złotych. Cesarstwo jest państwem merytokratycznym - pozycja w nim zależy od zdolności i nawet szeregowy, jeśli jest zdolny, może dosłużyć się stopnia marszałka. Jednolita kultura i łatwość awansu społecznego gwarantują lojalność poddanych i stabilność cesarstwa - nawet jeśli zmieni się dynastia rządząca. Sami cesarscy określani są niekiedy polimatami - są nieźli we wszystkim, ale nie osiągają mistrzostwa w niczym.
II. Wpływ na państwo gracza
- Gracz zaczyna z jedną prowincją zaznaczoną na mapie. Jego główny przywódca jest albo potomkiem cesarza lub gubernatorem, któremu potomek powierzył misję prowadzenia ekspansji na Werinie.
- Złote Cesarstwo zaczyna z dodatkowym herosem. W przypadku jeśli mechanicznym władcą państwa nie jest potomek cesarza, wtedy heros musi pełnić tę funkcję.
- Wieści o poczynaniach ekspedycji regularnie dochodzą do macierzy. Gracz grający ekspedycją ma możliwość prowadzenia polityki na dworze cesarskim. (O tym więcej po wyborze nacji)
- Cesarstwo jest rozległe i dzieli się na wiele księstw/wolnych terytoriów. Ekspedycja potomka została wsparta właśnie przez jedno z takich miejsc i gracz wybierający ekspedycję powinien opisać kulturę i religię tego miejsca - podobną będą reprezentować członkowie ekspedycji.
- Ustrój, system ekonomiczny i militaria państwa określają sposoby, w jaki ekspedycja działa pod tymi względami.
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|