Tivar
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Działania i wydarzenia

2 posters

Go down

Działania i wydarzenia Empty Działania i wydarzenia

Pisanie by Umrzyk Nie Lut 03, 2019 1:45 pm

Działania i wydarzenia 2132310
Umrzyk
Umrzyk

Liczba postów : 279
Join date : 06/05/2013
Age : 27

Powrót do góry Go down

Działania i wydarzenia Empty Re: Działania i wydarzenia

Pisanie by MG Vaiar Sro Lut 06, 2019 10:27 pm


Przed Ekspedycją stoi pierwsze poważne wyzwanie. Póki co nie możemy pochwalić się niczym, co mogłoby spowodować jakąś gorączkę osadnictwa, więc napływ nowej krwi znacznie się obniżył. Sprawia to pewne problemy, bo przez to nie posiadamy wykwalifikowanych jednostek, które mogłyby uzupełnić kadry w naszej powstającej administracji, armii czy flocie. Jest to dla nas olbrzymi problem. Właściwie każdy z członków Rady przedstawił Pierwszej Gubernator jakieś rozwiązanie.

Pierwsze z nich przedstawił Logdar Blackhammer. Polegałoby ono po prostu na przeczekaniu tego zastoju i zastosowanie zachęt (najlepiej finansowych) do sprowadzenia dodatkowych osadników z Cesarstwa. Być może jakieś działania na dworze czy jakieś podkoloryzowanie wiadomości na temat Ekspedycji przyczyniłoby się do wsparcia projektu. Tego typu działania na pewno spodobałyby się Bractwu Koła Zębatego, które jest zdania, że ścieżka cywilizacyjna którą podążają Werińczycy jest niekompatybilna ze ścieżką Cesarstwa.

Drugie z nich zaproponował Farlin Riggs. Jego zdaniem wiele możemy nauczyć się od tutejszych lokalnych plemion, tym bardziej, że sporo z nich mamy zaraz pod ręką. Możemy ich na miejscu nauczyć odpowiednich fachów, a oni zajmą niższe szczeble w hierarchii, podczas gdy cesarskich będziemy mogli przesunąć wyżej. W odpowiednim czasie zasymilują się i staną się wiernymi poddanymi Jego Cesarskiej Mości. Powinniśmy natomiast unikać sprowadzania migrantów z nacji cywilizowanych, które zdaniem Riggsa będą miały raczej na celu wydzieranie tajemnic Cesarstwu i destabilizację. Tego typu pomysły podobają się Kongregacji Wiar.

Trzecie z nich pochodzi od Artwina Apfelbauma i jest pomysłem całkowicie odwrotnym do Riggsa. Jego zdaniem powinniśmy sprowadzać migrantów z lokalnych cywilizowanych nacji, takich jak Stalowe Włości czy Thylos. W przeciwieństwie do plemion - oni będą posiadać już jakąś wiedzę i techniki, a do tego mogą się z nami podzielić wiedzą o Werinie, której dzicy raczej mieć nie będą. To spodobałoby się Mistykom.

Czwarty pomysł pochodzi od Lady Velii i pomaga na najmowaniu pracowników z Arvitu. Nie są tutejsi, więc nie będą lojalni względem Werinu. Do tego pochodzą ze skłóconego kontynentu - więc względem siebie też nie. Będą za to posiadali umiejętności, których nasza Ekspedycja potrzebuje by przetrwać. Ciężko powiedzieć, komu by się to spodobało, ale nowi pracownicy byliby definitywnie lojalni temu, kto im płaci.

Wybór należy do Pierwszej Gubernator. Może ona pójść którąś z tych ścieżek, albo wybrać swoją własną.
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Działania i wydarzenia Empty Re: Działania i wydarzenia

Pisanie by Umrzyk Sro Lut 06, 2019 11:25 pm


Pierwsza Gubernator obmyśliła plan działania, który zahaczał poniekąd o propozycje jej doradców. Przeznaczy się sumę 250 sztuk złota na następujące działania, które w ogólnym rozrachunku powinny przyczynić się do rozwoju Ekspedycji:

I. W Senacie zostanie przedstawiony projekt Karty Kolonizacyjnej, ustawy, która nieco skróci procedurę uzyskiwania obywatelstwa w zamian za chęć do osiedlenia się na terenie Guberni oraz ziemiach, które ma zamiar skolonizować w imieniu Złotego Cesarstwa; w samym zapisie zaznaczy się, że potencjalni beneficjenci Karty będą musieli przede wszystkim mieć nieposzlakowaną opinię swojego otoczenia lub też przejść procedurę "poznania" ich przez aparat państwowy, któremu uznaniowo pozostawi się decyzję do nadawania szybszego tempa procedurze. Wart wspomnienia jest również fakt, że Karta Kolonizacyjna będzie przewidywała również tymczasowe ulgi podatkowe dla nowych osiedleńców; oczywiście, sam akt prawny skierowany zostanie do zarówno osadników z metropolii, jak i innych nacji cywilizowanych. Przeznaczone pieniądze wyda się również na rozgłoszenie tej wiadomości, a sama Pierwsza Gubernator zabierze głos na obradach Senatu w sprawie przegłosowania projektu ustawy i wprowadzenia jej w życie. Liczymy przede wszystkim na zwiększenie populacji miejskiej w rejonach Reynaldbergu, Neuhauteroix oraz Lyaux.
Ażeby nie doszło do wielkiego i nadmiernego chaosu związanego z lukratywnymi propozycjami osiedlenia się, powoła się Urząd Osiedleńczy, który to właśnie zajmować się będzie kwestiami przyznawania obywatelstwa na atrakcyjniejszych zasadach oraz rozplanowanowywaniem kolonizacji na ziemiach dotąd niezasiedlonych, jak również rozstrzyganiem sporów kolonizatorów między sobą.

II. Po przegłosowaniu Karty Kolonizacyjnej planuje się szeroką akcję zwiadowczą ziem położonych na zachód od Guberni; interesuje nas klimat, potencjalni mieszkańcy tych ziem oraz bogactwa naturalne. Jeśli dana prowincja zostanie uznana za niezamieszkaną i zdatną do życia oraz eksploatacji to rozpoczniemy akcję kolonizacyjną z zastosowaniem wcześniej wspomnianej Karty oraz zaprojektowaniem Przywileju Gubernatorskiego - osobnego aktu prawnego, który będzie gwarantował, że osobnik zasiedlający dane terytorium nienależące jeszcze do Guberni, zamieszkujący je nieprzerwanie od momentu kolonizacji oraz cieszący się uzyskanym obywatelstwem i - co ważne - zajmujący się jakimkolwiek fachem na terytorium nowej kolonii (uprawa, hodowla, rzemiosło) będzie uznany za właściciela terytorium, które sobie zasiedlił. Sam akt prawny zawrze w sobie też rozsądne limity terytorialne zapobiegające nadużyciom w postaci zgłaszania roszczeń do ogromnych połaci terenów przez chętnych osiedleńców.
W przypadku, gdy terytoria na zachód od Guberni okażą się być ojczyzną tubylczych ludów, zrewiduje się te działania - kolonizując tylko rejony niezamieszkałe i sprzyjające osiedleniu - i spróbuje nawiązać kontakt, jeśli są to rasy pokojowe i rozumne. Jeśli posiadają chociaż minimalnie rozwinięte struktury państwowe to zaproponuje się ich przedstawicielstwu korzystne umowy handlowe oraz możliwość wstępu do Guberni Lyaux w celu ewentualnego uzyskania obywatelstwa i stania się pełnoprawnymi beneficjentami Karty Kolonizacyjnej oraz Przywileju Gubernatorskiego. Oczywiście, przeznaczy się też odpowiednią sumę z wydzielonej puli na dary będące potwierdzeniem dobrej woli Guberni. Przede wszystkim liczymy na uzyskanie taniej siły roboczej i unikamy bezpośredniego konfliktu. Wspomni się o oświeconej kulturze Guberni Lyaux i Złotego Cesarstwa, dobrobycie i życiu w pokoju różnych ras, w czym przyda się złota obietnica. Przy naprawdę pomyślnych wiatrach autorytetom w plemionach zaproponuje się bezpośrednie włączenie do kolonii przy zachowaniu pewnej dozy autonomii, uzyskaniu obywatelstwa przez czołowych "władców" plemion i możliwość uzyskania praw miejskich przez ich ośrodki władzy oraz, oczywiście, ochronie w postaci samej Ekspedycji oraz Złotego Cesarstwa, które zostanie przedstawione jako potężny wschodni hegemon. No i kto wie, może Kongregacja Wiary poszerzy się o nowe bóstwa wraz z napływem tubylczej ludności? Jeśli nasi zwiadowcy zostaną bezzasadnie zaatakowani przez jakiekolwiek plemiona, to do tych plemion oferta ta oczywiście nie zostanie wysłana.

III. Przy akcji kolonizacyjnej zachodu pewną sumę pieniędzy z wspomnianej wcześniej puli środków przeznaczymy na organizację milicji jako tymczasowego środka pełnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego; nie chcemy prowokować ewentualnych tubylców, ale musimy też pokazać że nowopowstałe osiedla nie będą bezbronne. Spośród straży miejskiej trzech największych miast Guberni powoła się obiecujących instruktorów szkoleniowych i ewentualnych dowódców takowych milicji; najprawdopodobniej kandydaci skuszą się na stanowiska z racji korzystnych warunków zasiedlania.

IV. Pierwsza Gubernator skorzysta również ze starych kontaktów w samym Cesarstwie; heroldów od większych imperialnych miast do najmniejszych wiosek w kraju Tascillenetów zachęci się finansowo do rozgłaszania wznowiania akcji kolonizacyjnej Ekspedycji oraz przedstawienia jej w bardzo pozytywnym świetle, jako możliwości startu nowego życia z nowymi możliwościami. Wspomni się o przepięknych, białych plażach ziem Ekspedycji oraz szansie na awans społeczno-majątkowy.

V. Nawiąże się relacje dyplomatyczne z istniejącym nieopodal Krwawym Legionem, proponując otwarcie ambasady bądź innej placówki o podobnym charakterze w samym Lyaux i vice versa w stolicy tegoż, o ile jakąkolwiek "stolicę" Legion posiada. Jeśli chodzi o subtelne działania czysto polityczne to przeznaczy się pewną sumę pieniędzy na lobbowanie modernistycznego stronnictwa u naszego sąsiada oraz zaproponuje się otwarcie granic obu tych państw na swoich poddanych czy też obywateli. Krwawy Legion jako de facto militarna organizacja przyda się jako sojusznik, toteż utrzymywanie z nimi pozytywnych relacji i wpływanie na ich światopogląd tak, by był coraz bardziej zbliżony do naszego to bardzo dobre pomysły.

Całkowity koszt: 250 sztuk złota.
Umrzyk
Umrzyk

Liczba postów : 279
Join date : 06/05/2013
Age : 27

Powrót do góry Go down

Działania i wydarzenia Empty Re: Działania i wydarzenia

Pisanie by MG Vaiar Sob Lut 09, 2019 12:41 pm


Senat Lyaux bez większych problemów przepuścił projekt Karty Kolonizacyjnej. Wydaliśmy też pieniądze na rozgłaszanie dobrej nowiny w Cesarstwie Jakie to efekty wywrze na naszej Ekspedycji - o tym pewnie przekonamy się dopiero po jakimś czasie.

Zachodnie terytoria zamieszkiwane są przez amalgamat plemion ludzi, jaszczuroczłeków i orków. Udało się nam założyć mikroskopijne osady na samych obrzeżach, gdyż idąc bardziej na zachód definitywnie naruszylibyśmy ziemię któregoś z plemion. A to dosyć łatwe, bo większość z nich rości sobie prawa do terytoriów swoich i swoich sąsiadów, więc naruszając ziemię jednego plemienia moglibyśmy obrazić kilka innych. Niektóre z tych plemion są bardziej pokojowe, inne mniej. Plemiona jaszczurów są skłonniejsze do bardziej konfliktowych rozwiązań, natomiast ludzkie - do bardziej pokojowych. Orkowie stoją mniej więcej po środku. Nasi zwiadowcy doszli też do wniosku, że niestety, ale w razie otwartego ataku nasze oddziały milicji nie będą w stanie obronić praktycznie niczego. Jest ich przede wszystkim za mało, nie wspominając o tym, że uzbrojenie i wyszkolenie jest jednak wyłącznie prowizoryczne, co stoi w kontraście do zahartowanych plemiennych wojowników. Na razie nikt nie chce dołączyć do naszych kolonii - małe oddziały milicji budzą wśród plemiennych śmiech, więc opowieści o hegemonie ze wschodu traktują jak bajki.

Jeśli chodzi o Legion - wszystko szło dobrze, do momentu gdy posłowie chcieli wspomóc finansowo modernistyczne stronnictwo Legionu. Przywódca tego stronnictwa, centaur o imieniu Laiperus potraktował to jako próbę przekupstwa i niesamowicie się oburzył. Naszych posłów, z wyjątkiem jednego, uwięziono. Nie wiemy, jaki los orkowie zamierzają zgotować uwięzionym.
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Działania i wydarzenia Empty Re: Działania i wydarzenia

Pisanie by Umrzyk Sob Lut 09, 2019 5:55 pm


Dzicy tubylcy najwyraźniej potrzebują małego popchnięcia w nasze ramiona by poczuć potrzebę zostania praworządnymi obywatelami Guberni. Zarządza się powszechny spis garnizonów miast i ludności zdolnej do walki w celu uformowania trzonu Armii Kolonialnej, która to stanie się główną militarną jednostką operacyjną na terenie zachodnich ziem.

Po przedstawieniu możliwości rekrutacji takowej armii Pierwsza Gubernator zastanowi się nad dalszymi działaniami w kwestii przyszłych zachodnich kolonii. Tak samo w kwestii incydentu w Legionie.
Umrzyk
Umrzyk

Liczba postów : 279
Join date : 06/05/2013
Age : 27

Powrót do góry Go down

Działania i wydarzenia Empty Re: Działania i wydarzenia

Pisanie by MG Vaiar Sob Lut 09, 2019 6:00 pm

Pierwsza Gubernator otrzymała spis potencjalnych kompanii do zrekrutowania.

Jest to wszystko, na co Lyaux jest w stanie sobie pozwolić przy obecnym stanie kolonizacji.
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Działania i wydarzenia Empty Re: Działania i wydarzenia

Pisanie by Umrzyk Sob Lut 09, 2019 6:15 pm

Zrekrutowana zostaje chorągiew księcia de Puce, a na jej czele stanie nasz wybitny dowódca sir Thelmar de Lasse, specjalista z zakresu operacji z wykorzystaniem kawalerii. Tego typu armia będzie budziła również strach i szacunek, zakładając że dzicy raczej nie są zbyt rozwinięci technologicznie i pancerze płytowe to dla nich coś nowego.

Pierwsza Gubernator obmyśliła plan rozwiązania sporów na zachodnich ziemiach; razem z armią w ramach eskorty i sir Thelmarem na jej czele wysłani zostaną posłowie do pokojowych plemion ludzkich. Widok rycerzy raczej skłoni ich do współpracy, a zaoferuje im się ponownie to, co proponowano na początku w kwestii włączenia ich ziem do Guberni. Wspomni się też o tym, że Lyaux dysponuje odpowiednimi wojskami do zapewnienia im ochrony przed agresywnymi plemionami jaszczuroludzi, a to na pewno coś, co pokojowa ludność doceni. Ponownie zaznaczy się, że ludziom chcącym cieszenia się statusem obywatela pozwoli się na przemieszczanie w ramach Guberni i ułatwione procedury uzyskiwania obywatelstwa; a benefity z tego płynące dostrzeże nawet największy idiota, gdy za posłem będzie stała równym rzędem armia uzbrojonego po zęby rycerstwa. Będziemy łagodni, ale stanowczy.

Liczymy również na to, że pojawienie się kawalerii na terenie mikrokolonii nieco zwiększy zaufanie potencjalnych osiedleńców do państwa i zachęci do wzmożonej kolonizacji.

Posłowie otrzymają też tajne instrukcje dotyczące dalszego postępowania z resztą plemion w zależności od stopnia powodzenia naszych akcji wśród ludzkich plemion. Ponadto wyśle się agentów do zielonoskórych, którzy wybadają stosunek najważniejszych orkowych plemion do ludzi (i vice versa) oraz agresywnych jaszczuroludzi; asymilacja tych ostatnich w ramach Guberni może być nader problematyczna.
Umrzyk
Umrzyk

Liczba postów : 279
Join date : 06/05/2013
Age : 27

Powrót do góry Go down

Działania i wydarzenia Empty Re: Działania i wydarzenia

Pisanie by MG Vaiar Sob Lut 09, 2019 6:27 pm

Póki co tubylcy z ludzkich plemion zbytnio nie rozumieją, czym jest obywatelstwo i uważają, że to forma poddaństwa. Nie mieli ochoty na walkę z lyauxańskim rycerstwem, a obietnica ochrony przed jaszczurami wydaje się być dla nich korzystna.

Plemiona orków uważnie obserwują cesarskich. Jeśli chodzi o ich stosunek do innych ludzi - jedne orcze plemiona z nimi handlują, inne najeżdżają. Plemiona jaszczuroczłeków walczą ze wszystkimi, ale naszych jeszcze nie ruszali.

---
Możesz przyłączyć dolną prowincję, 65% populacji stanowią tam ludzie (dzicy), 25% orkowie, pozostałą część osiedleńcy z Cesarstwa
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Działania i wydarzenia Empty Re: Działania i wydarzenia

Pisanie by Umrzyk Sob Lut 09, 2019 6:43 pm


Prowincja zostaje włączona w skład Guberni, a jej ostateczny ustrój ustali późniejsze prawodawstwo - kiedy tylko zajmiemy się problemem jaszczuroludzi i orków.

Anektowane terytorium zamieszkują również orkowie; oczywiście tym bardziej pokojowym i nastawionym na handel zaproponuje się korzystne warunki do wymiany handlowej w miastach Guberni jako, miejmy nadzieję, przyszłych obywateli Lyaux. Tym bardziej wojowniczym złoży się propozycję nie do odrzucenia - pomoc w rozprawieniu się z jaszczuroludźmi, którzy atakują wszystkich w zamian za uznanie władzy Pierwszej Gubernator i wzbranianie się od atakowania plemion ludzkich oraz naszych własnych kolonizatorów, którzy to są od teraz pod kuratelą Guberni. Ponadto, bardziej żądnym krwi zielonoskórym zaoferuje się możliwość późniejszego zaciągnięcia do armii, a nawet utworzenia własnych oddziałów z żołdem i możliwością zdobycia chwały i bogactwa w boju. Oczywiście, pod orkowym dowództwem. Nie zapomnijmy też o pochwaleniu orkowej wartości bojowej, coby się brzydale do nas uśmiechnęły.

Wysyła się zwiadowców w rejon jaszczuroludzi - ostrożnych - by mniej-więcej zbadać liczebność tych plemion i możliwą wartość bojową.

Ponadto, w rejon nowowłączonej ziemi wyśle się naszego gnomiego uczonego, który zbada rejon pod względem potencjalnych bogactw naturalnych i pomoże ludzkim plemionom wraz z grupą innych uczonych w rozwoju technologicznym i jednoczesnej edukacji na wzór Złotego Cesarstwa. Pokojowe dzikusy z pewnością na tym skorzystają. Zbada się również lokalne wiary ze wskazaniem najsilniejszych bożków, a jeśli te nie będą nad wyraz krwawe i "do przełknięcia" to Pierwsza Gubernator zaaranżuje spotkanie z gubernatorskim przedstawicielem Kongregacji Wiary z prośbą o wsparcie tubylców, szerzenie dobrego słowa o władzy w Lyaux i możliwe włączenie ważniejszych bóstw w poczet oficjalnych bogów Ekspedycji; oczywiście lady Tascillenet sfinansuje akcje misjonarskie i liczy na to, że poza regularnymi obowiązkami względem nieoświeconych prymitywów Kongregacja wspomoże starania osiedleńców z Lyaux w rejonie.

Wydatek: 25 sztuk złota na akcje misjonarskie i działania uczonych.
Umrzyk
Umrzyk

Liczba postów : 279
Join date : 06/05/2013
Age : 27

Powrót do góry Go down

Działania i wydarzenia Empty Re: Działania i wydarzenia

Pisanie by MG Vaiar Sob Lut 09, 2019 7:10 pm


Negocjacje z orkami poszły mniej więcej pomyślnie. Zielonoskórzy definitywnie nie sprawią nam kłopotów, ale są ostrożni w udzieleniu nam wsparcia i żołnierzy by pokonać jaszczuroczłeków. Jeden z ich przywódców po prostu spytał się, jaką ma pewność, że po zniszczeniu jaszczurów przybysze zza wielkiej wody nie spróbują zniszczyć orków.

Zwiadowcy donoszą, że zdolnych do walki jaszczuroczłeków na północy może być od ośmiuset do tysiąca dwustu. Cesarscy pierwszy raz mają do czynienia z tego typu rasą, więc ciężko określić, jakiego typu mogą to być wojska i jak dobrą ochronę oferują jaszczurze łuski.

Wiara anektowanych ludzi obraca się wokół Matki-Nieba i Ojca Ziemi, przy czym wymaga się w niej aktywnych ofiar ze zwierząt. Poza tym zasadniczo spełnia warunki przedstawiane przez Kongregację. Pozostanie jednak dla niej wyzwaniem przekonanie tubylczych kapłanów, że wolność religii to coś dobrego, a oni się do tego zbytnio nie śpieszą.

Na razie grupa uczonych pod kierunkiem Geltweissa nie odkryła jakichś bogactw naturalnych, ale coś o wiele ciekawszego - ruiny nieznanej cywilizacji. Tubylcy zaprowadzili ich do pojedynczej góry na pewnej równinie, a wewnątrz tej góry wykuto olbrzymie wejście. Lokalni ludzie twierdzą, że te ruiny należą do tych, którzy byli przed tymi, którzy byli przed nami - cokolwiek to ma znaczyć. Zalecają uczonym nie zapuszczać się w te ruiny, gdyż smoki żyjące wewnątrz spalą ich na skwarki.
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Działania i wydarzenia Empty Re: Działania i wydarzenia

Pisanie by Umrzyk Sob Lut 09, 2019 7:47 pm


Sceptycyzm orczej populacji w Guberni jest zrozumiały, a ekstremalne sytuacje wymagają ekstremalnych rozwiązań. Wraz z oficjalnym orszakiem sama Pierwsza Gubernator wyruszy do anektowanej prowincji z zamiarem przemówienia przed wszystkimi plemionami zielonoskórych. Wygłosi płomienne przemówienie (idol tłumu) przed zebranymi klanami, zapewniając ich o dobrobycie płynącym z współżycia różnych ras na terytorium guberni, powołując się na przykłady koegzystencji dotychczas zamieszkujących je ras. Wspomni o tradycjach multikulturalizmu Złotego Cesarstwa i poprosi wodzów plemion o wystąpienie; wtedy też zaproponuje im powołanie wspólnego organu złożonego z nich bądź ich przedstawicieli, który miałby z kolei swojego własnego delegata w Lyaux dla załatwiania wszelkich spraw z centralą. Wyłonienie takiego kandydata pozostawia już samym wodzom, uznając ich autonomię w ramach terytorium Ekspedycji.
Wyłoniony przedstawiciel oczywiście ruszy do stolicy Guberni, a w Senacie przedłoży się projekt wprowadzenia nowego zapisu do ustawy o Radzie Pięciorga, chcąc poszerzyć ją o kolejną rasę. Jest to agresywny i śmiały krok, ale Pierwsza Gubernator jest pewna że ten manewr pomoże "wygrać serca" nowej orkowej populacji i uniknąć nieprzyjemności w przypadku ewentualnego wycofania się orkowych wojsk ze starcia z jaszczuroludźmi. Sam dowódca kawalerii, Thelmar, zostanie wysłany do czołowych orkowych dowódców by dowiedzieć się czegoś o sposobach walki jaszczurów, ich słabościach i ewentualnemu wyłonieniu zielonoskórych z wymaganą charyzmą i doświadczeniem do dowodzenia armią.
Oczywiście zapewni się wzmożoną ochronę samej władczyni, w końcu to dzikie ziemie.

Lady Tascillenet liczy na ciężką pracę Kongregacji Wiary w celu nawiązania dialogu pomiędzy kapłaństwem Ojca Ziemi i Matki-Nieba, jednak póki co Pierwsza Gubernator nie będzie przedkładać duchownym swoich pomysłów, poszanowując ich niezależność w ramach funkcjonowania Ekspedycji oraz samego Złotego Cesarstwa.


Z racji kurczących się zasobów w skarbcu, Pierwsza Gubernator wpadła na pomysł zapełnienia ich i możliwego wzmocnienia gospodarki. Naczelni urzędnicy Guberni przyjrzą się prawom dotyczącym funkcjonowania manufaktur w samym Złotym Cesarstwie i przygotują projekty ustaw, które nieco liberalizowałyby je i czyniły atrakcyjniejszymi dla potencjalnych inwestorów na terenie ośrodków miejskich w Ekspedycji. Jednocześnie zadba się o to, by informacje te dotarły do Bractwa Zębatego Koła, a zaraz po uchwaleniu tego prawa wyśle się oficjalne pismo do przedstawicielstwa tejże frakcji w celu zachęcenia jej do rozpoczęcia ekspansji przemysłowej na terenie Guberni, wskazując przy tym bogate złoża naturalne w okolicach Reynaldbergu.
Umrzyk
Umrzyk

Liczba postów : 279
Join date : 06/05/2013
Age : 27

Powrót do góry Go down

Działania i wydarzenia Empty Re: Działania i wydarzenia

Pisanie by MG Vaiar Pon Lut 11, 2019 9:33 pm

Orkowie faktycznie się jakoś zorganizowali i postanowili między sobą wybrać przedstawiciela. Pierwsza Gubernator nie przewidziała jednak, że oni sami są dosyć kłótliwi i wyłonienie przedstawiciela.. no cóż, lepiej będzie dla niej wrócić do pałacu i poczekać na wyniki.

Thelmar dowiedział się od orków tyle, że dzięki swoim łuskom jaszczuroludzie właściwie nie muszą nosić pancerzy, więc wybór broni kłutej nie jest najlepszym wyborem przeciwko nim.

Przepisy udało się zliberalizować, ale problem polega na tym, że inwestorzy muszą być tym terenem zainteresowani. A same podatki nie wystarczą - kolonia, żeby stać się obiektem ich zainteresowania, sama musi zacząć wytwarzać jakiś dochód albo odnaleźć złoża rzadkiego surowca. Natomiast kupcy i bogacze z Cesarstwa postrzegają tą wyprawę na razie jako przejaw próżności lady Tascillenet. Natomiast Bractwo Zębatego Koła nawet jakby chciało, to nie założy zakładów na naszych terenach. Jak wcześniej wspomnieliśmy - na razie mamy braki wśród lepiej wykwalifikowanych pracowników, a budowa kopalni i hut to droga inwestycja, a Bractwo nie jest jeszcze do końca przekonane, że zdołamy obronić nasze terytorium. Pierwsza Gubernator musi znaleźć na chwilę obecną inne środki finansowania.
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Działania i wydarzenia Empty Re: Działania i wydarzenia

Pisanie by Sponsored content


Sponsored content


Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach