Tivar
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Stalowe Włości

Go down

Stalowe Włości Empty Stalowe Włości

Pisanie by MG Vaiar Nie Sty 20, 2019 11:25 pm


I. Opis nacji

Gdy Felicjana II Papiernicza odchodziła z tego świata mogła być dumna z dziedzictwa które pozostawiła innym Oświeconym. W samym Werinie połączone terytorium Oświeconych i Vilsarionu było praktycznie nietknięte wojną i zarazą i dzięki temu kwitnęło, sprowadzając migrantów szukających bezpieczeństwa. Nowy, rozległy ląd, który kolonizowali Oświeceni nazwano na jej pamiątkę Felitią i utrzymywano z nim intensywne kontakty handlowe. Jak zazwyczaj - w takich sytuacjach można się było spodziewać, że macierz pozostanie przy starych obyczajach a kolonie wyprodukują własne. Stało się jednak na odwrót. Kolonie Narodu Oświeconych stały się oparciem tradycji i dawnych wartości tego ludu, natomiast metropolia coraz bardziej od nich odchodziła. Wynikało to między innymi z napływu migrantów i zróżnicowania kulturowego. Powstały też wewnątrz samych Oświeconych nowe ideologie. Pomysły największego z generałów Oświeconych, Castora Żelaznego Człowieka, dały początek Wspólnocie Stali i Węgla - Oświeconych i Vilsariończyków, którzy chcieli napędzać swoje maszyny ogniem a gór pozbywać się wybuchami. Łączyła ich też jeśli nie nienawiść, to niechęć przeciwko doskonałej ludzkiej formie. Szkoła ta wkrótce zaczęła zdobywać rosnące poparcie w macierzy i ostatecznie doprowadziło to do Wielkiej Schizmy, gdy monarchą została wybrana reprezentantka Wspólnoty. Kolonie, które pozostały przy dawnych wartościach były jej przeciwne i obstawały dalej przy swoim kandydacie, co ostatecznie doprowadziło do felitiańskiej wojny o niepodległość. Metropolia tą wojnę przegrała i musiała rozstać się ze swoimi koloniami.

Od tego czasu oba kraje podążyły dwiema różnymi drogami, skrajnie się różniącymi. Macierz zaczęła być nazywana Stalowymi Włościami i filozofia Oświeconych coraz bardziej się przemieniała pod wpływem elementów napływowych, aż stała się jej groteskowym odzwierciedleniem. W dwieście lat po wojnie o niepodległość Włości z państwa egalitarnego przekształciły się w stratokrację, a ze stratokracji - w feudalizm, usprawiedliwiany badaniami eugeników i biologów. W czterysta lat po wojnie o niepodległość pojawiła się na nowo religia, a raczej plany jej wprowadzenia. Najtęższe umysły Stalowych Włości doszły do wniosku, że dotychczasowi bogowie byli źli i fałszywi, ponieważ nie zostali zaprojektowani w ramach doskonałej ludzkiej formy i racjonalizmu. Zadaniem Stalowych jest więc wykucie prawdziwych, doskonałych bogów. Te rozważania teologiczne zatrzymało wynalezienie i umasowienie Prochu Ogniowego przez Stalowych. Państwo w tym czasie było silnie zdecentralizowane pomiędzy lokalnych możnowładców i zjednoczone jedynie osobą jednego monarchy. Wojny pomiędzy wielkimi rodami (z których większość twierdziła, że wywodzi się od bohaterów Wielkiej Wojny - najczęściej od samego Castora Żelaznego Człowieka) przed tym wynalazkiem były długotrwałe i niezwykle ryzykowne ze względu na doskonałą sztukę fortyfikacji. A ten wynalazek pozwalał kruszyć największe mury w ciągu sekund. Potężni feudałowie zaczęli się więc wyposażać w nową broń i rzucili się sobie wzajemnie do gardeł, tocząc bój o niepodzielne panowanie nad Stalowymi Włościami.

II. Wpływ na państwo gracza
- Rasą dominującą w nacji muszą być ludzie/Oświeceni. Mogą istnieć mniejszości rasowe (niziołki, krasnoludy) ale im mniej przypominają człowieka, tym gorzej są traktowane.
- Tworzenie religii jest ograniczone. Religia w nacji nie może zakładać istnienia bogów. Jeśli jest ateizm - władza feudałów usprawiedliwiana jest eugeniką.
- Ustrój ograniczony jest do różnych form monarchii, feudalizmu i arystokracji.
- Nacja gracza musi się mieścić w granicach Stalowych Włości na mapie, maksymalnie do czterech prowincji.
- Nacja gracza to obszary zarządzane od kilku wieków przez jeden z możniejszych rodów, aspirujących do władzy nad całymi Włościami.
- Traktowanie ekspedycji i kolonii Felitii w inny sposób niż stalą i ogniem skutkować będzie niezadowoleniem (a być może nawet buntem?) poddanych.
- Ze względu na napływ innych ludzkich narodów do Stalowych Włości przez te wieki istnieje możliwość posługiwania się magią. Jest ona jednak ona w powijakach i niekiedy traktowana jako temat tabu, szczególnie w tych Włościach, gdzie ród rządzący sam nie jest w stanie się nią posługiwać.
- Inni feudałowie są wrogo albo nieufnie nastawieni do gracza, ale jeśli istnieje zagrożenie z zewnątrz (szczególnie ze strony nieludzi) będą gotowi go wspomóc w wojnie obronnej.
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach