Pryncypat
Pryncypat
I. Opis nacji
Najmłodszym graczem na terytorium Werinu jest Wolna Kompania Arvitu, powszechnie nazywana Pryncypatem, a jej pracownicy - Zielonymi. Arvit to daleki kontynent, pełen różnych wojujących ze sobą potęg, dla których Werin jest zbyt odległym celem. Za to jest bardzo interesujący dla kupców i wygnanych możnowładców, a także dla wszystkich, którzy szukają lepszego życia. Pryncypat pojawił się na terytorium Werinu sto dwadzieścia lat temu, akurat w trakcie Kryzysu Thylosiańskiego i zajął dla siebie cały archipelag aretiański. Hierarchia Thylos musiała ten fakt po prostu zaakceptować. Od tego czasu archipelag służy za bazę do dalszej kolonizacji i eksploatacji kontynentu.
Arvit jest kontynentem zasiedlonym przez różnorodne rasy i społeczeństwa, więc w szeregach pracowników Pryncypatu odnaleźc można odnaleźc praktycznie każdego. Jedynymi wartościami jednoczącymi członków Pryncypatu są wspólne udziały w kompanii. Działaniami Kompanii kieruje Princeps (Pierwszy Gubernator), wybierany przez Radę Nadzorczą złożoną z udziałowców WKA i musi jej składać raport co dwa lata. Od przybycia Arvitian do Werinu działaniami kompanii zarządzał tylko jeden princeps - Argos Twardoskorupy, należący do rasy żółwioludzi. Przyszłość WKA byłaby pewna, gdyby nie plotka, jakoby Argos miał wreszcie udać się na emeryturę po stu dwudziestu latach zarządzania handlowym imperium Arvitu. A nie wygląda na to, żeby ktokolwiek myślał o jego następcy..
II. Wpływ na państwo gracza
Jeśli gracz zdecyduje się na państwo-matkę Pryncypat musi pamiętać o następujących rzeczach:
- Nie ma ograniczeń w tworzeniu swojej nacji jeśli chodzi o zamieszkujące ją rasy, technologie, kultury, społeczeństwo i może ją umieścić w dowolnym niezajętym miejscu na mapie (maks. 3 prowincje)
- Jeśli chodzi o ustrój, to należy pamiętać o tym, że nacja jest częścią Pryncypatu a przywódca tej nacji jest jednym z gubernatorów/dyrektorów, którym powierzono w zarząd dany teren
- Princeps i Rada Nadzorcza będą się spodziewać stałych raportów i danin na temat sytuacji. Jeśli nie wyślą swoich własnych wywiadowców (z powodu jakichś podejrzeń), będą wiedzieć o danym rejonie tylko tyle, ile gracz im powie.
- Rozgniewany Princeps/Rada Nadzorcza mogą pozbawić gracza stanowiska, co będzie skutkować dla niego końcem gry, o ile nie cieszy się dostateczną popularnością w swojej nacji.
- Jeśli Pryncypat nie jest rozgniewany to będzie pomagać w obronie terytorium gracza. Jeśli jest bardzo zadowolony będzie wspierać gracza w dodatkowej ekspansji.
- Gracz ma prawo do wykupywania udziałów w Kompanii.
- W Radzie Nadzorczej zasiada dwanaście osób.
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|