Militaria
2 posters
Militaria
1. Liczebność armii::
a) Formacja 1: Krótkobordzi - 200
b) Formacja 2: Kusznicy - 200
c) Formacja 3:
Inne:
2. Rozmieszczenie armii:
Wyprawa na południe Tura 3
50 krótkobordych
50 Kuszników
Pięść Połnocy - pólnocna granica
100 krótkobrodych
100 Kuszników
Śnieżna Przełęcz
50 krótkobordych
50 Kuszników
Motłoch - 1,5 punktu zaopatrzenia
Żołnierze profesjonalni - 3 punkty zaopatrzenia
Elita - 4 punkty zaopatrzenia
a) Formacja 1: Krótkobordzi - 200
b) Formacja 2: Kusznicy - 200
c) Formacja 3:
Inne:
2. Rozmieszczenie armii:
Wyprawa na południe Tura 3
50 krótkobordych
50 Kuszników
Pięść Połnocy - pólnocna granica
100 krótkobrodych
100 Kuszników
Śnieżna Przełęcz
50 krótkobordych
50 Kuszników
Motłoch - 1,5 punktu zaopatrzenia
Żołnierze profesjonalni - 3 punkty zaopatrzenia
Elita - 4 punkty zaopatrzenia
Ostatnio zmieniony przez Kaffar dnia Wto Lut 18, 2014 11:33 am, w całości zmieniany 3 razy
Kaffar- Liczba postów : 32
Join date : 02/02/2014
Re: Militaria
Krótkobordzi
W każdym klanie jest wielu młodych krasnoludów którzy bez wahania ruszą by bronic swojej rodziny, klanu królestwa lub po prostu chcący zdobyć sławę. Klan wyposaża wtedy wszystkich w kolczugi, szerokie tarcze i topory. Wojownicy ci zazwyczaj nie są zbyt wytrawanymi wojownikami lecz wzorowa jak u wszystkich krasnoludów karność (wbita rózgą przez oboje rodziców ) sprawia ze nigdy nie uciekną z pola walki..
Raz ustawiony mur z krasnoludzkich tarcz pęknie dopiero wtedy gdy nie będzie komu uzupełniać luk w obronie.
Największym dyshonorem dla krasnoluda jest uciec z pola bitwy pozostawiając na nim swych braci z klanu.
Jak wspomniałem podstawowa formacja która wojownicy klanowi tworzą jest mur z tarcz.
Krasnoludy w pierwszym szeregu staja bokiem do przeciwnika, połowa tarczy osłania siebie a drugą połowa tarczy osłania krasnoluda z prawej tak by tarcze zachodziły na siebie niczym łuska.
Motłoch
Liczebność 200
Kusznicy
Jeżeli ktoś uważa ze każdy krasnolud to siłacz i wojownik ze stali musi przyjrzeć sie oddziałom kuszników.
Kusznicy to chyba najsłabiej wyekwipowana i wyszkolona grupa w krasnoludzkiej armii.
Zwykle rekrutowana wśród piwowarów, piekarzy i hodowców baryłkowców. Tylko dlatego formacja ta nie jest obiektem ciągłych drwin i docinek - dostęp do piwa to sprawa życia lub śmierci dla każdego krasnoluda.
Nie należy jednak nie doceniać ich morderczej broni.
Każdy z krasnoludów jest ubrany w skórzana, ćwiekowana zbroje z grubo wyprawianej skóry baryłkowca
kuszy oraz topora lub siekiery.
Zazwyczaj stanowią tez trzon zaopatrzenia grupy w której się znajda.
Każdy z piwowarów i gorzelników zwykle zabiera na wyprawę odpowiednia ilość swych wyrobów.
Zwykle grupa w której znajdują się kusznicy ma znacznie większe morale oraz oczywiście humory.
Motłoch
Liczebność 200
Kanonierzy Klanowi
Odkąd do krasnoludzkich kopalni trafił proch wiekszość wojowników porzuciła tradycyjne kusze na rzecz czegoś co robi znacznie wiecej huku oraz wystrzeliwuje znacznie wieksze pociski.
Samopały - bo to jest podstawowa broń krasnoludzkich kanonierów to broń niezwykle mordercza.
Pędzące kawałki metalu potrafią znaleźć sobie słaby punkt nawet z ciężkiej zbroi.
Jedyna wada samopałów jest to ze ich zasięg który nie przekracza 20 m.
Profesjonalni
Liczebność 100
Długobrodzi
Podstawowym oddziałem wojska z Ebrronu jest setka krasnoludzkich ciężko opancerzonych wojowników ubranych w podwójne, kunsztownie wykonane kolczugi lub dopasowane napierśniki . Jako że krasnolud przeciętnie żyje kilkaset lat wyszkoleniem przewyższają większość podstawowych jednostek ras których żywot jest kilkakrotnie krótszy.
Zazwyczaj podczas kampanii wojennych w górach lub wąskich korytarzach korzystają z cięzkich młotów i duzych tarcz. Wtedy tez podobnie jak ich młodsi bracia ich podstawowa formacją jest mur tarcz.
Jednak czasami, krasnoludom przychodzi walczyc z innym terenie. Wtedy tez stosują inna taktykę wspołpracując z kanonierami. Krasnoludy idąc na wojnę na niziny zabierają ze soba długie na 4,5 m piki.
Łatwo można sobie wyobrazić zwarte czworoboki krasnoludzkiej piechoty, najeżone pikami – jednym końcem mocno wbite w ziemię, drugim nachylone w kierunku nacierającej kawalerii. Za linią pikinierów ukryci niczym za ruchomą palisadą kanonierzy, rażący wroga w każdym kierunku, krasnoludzcy topornicy czy też młociarze, mogący również czynić mordercze wycieczki poza obręb tej ruchomej fortecy. Ten system walki jest wymuszony ze względu na to ze większość oddziałów krasnoludów jest pieszych a przez to narażonych szczególnie na ataki ze strony konnicy nieprzyjaciela.
Profesjonalni
Liczebnośc 100
Krasnoludzka bombarda
Krasnoludy chętnie korzystają z prochu.
Drążenie korytarzy czy tez rozszarpywanie za pomocą pocisków wrogów staje się łatwiejsze gdy uzyjemy tego wspaniałego wynalazku.
Bombarda ma znaczny zasięg i służy zwykle do rozbijania wrogich, zwartych formacji obnizania morale hordom niezdyscyplinowanej hołoty lub kruszenia wrogich murów.
Profesjonalni
Liczebnosc 6 bombard
Runmaster
Kowacze Runów to najbardziej szanowni spośród wszystkich krasnoludów.
Zwykle na polu bitwy pojawia sie ich kilku. Każdy oddział krasnoludów z radością przyjmuje ich w swych szeregach. Ich magia wzmacnia pancerze nadając im magiczna twardość, nadaje broni magiczne właściwości (kto nie chce trzymac w dłoniach płonącego topora ?) oraz leczy leżejsze rany.
Kowacze runów zazwyczaj sami nie walczą wspomagając swych braci z drugiego szeregu, jednak gdy na polu bitwy pojawia sie wyjątkowo groźny przeciwnik wtedy chwytają za swój mitrylowy młot i z modlitwą do przodków ruszaja. Wzmocnieni magia, wyekwipowani w zabójcza bron ze świętego dla krasnoludów metalu sa w stanie w pojedynkę ukatrupić nawet najgoroźniejsze bestie.
Mozna powiedzieć ze są wyspecjalizowani w zabijanie wrogich bohaterów
Najsłabszym punktem, jeżeli ktoś odważył byś sie powiedzieć ze kowal runów ma jakieś słabości to cecha która prześladuje wszystkie krasnoludy to niezbyt duża mobilność.
Krasnoludy nie lubią biegać a nwet jak to robia (co odziera ich z wszelkiego majestatu) to sa wolniejsi od człowieka, choć znacznie bardziej wytrzymali)
Elita
Liczebność : 3
Ognistobrodzi
Krasnoludy przez wieki wypracowały wiele metod walki w waskich korytarzach i górach gdzie miejsca specjalnie nie ma a manewr oskrzydalajacy rzadko jest mozliwy.
Wychodząc na równiny musieli wypracować całkiem nowe metody walki.
Dotyczy to również i ognistobrodych.
W kopalnianych warunkach trzech ognistobrodych jest w stanie zastrzymać dowolna ilość wrogów.
Ogień który zionie z ich broni popieli ciała, nagrzewa do czerwoności pancerze i rozhartowuje broń.
W kopalniach nie potrzeba dużego zasięgu ani precyzji, 3 Ognistobrodych staje w korytarzu i wypełnia go ogniem, wychodząc na niziny miotacze są zazwyczaj modyfikowane by zwiększyć zasieg do około 30m, niestety taki zabieg powoduje szybsze zużywanie ognistego paliwa.
Wydawało by się ze jest to broń idealna : żaden wojownik, wierzchowiec czy potwór nie wejdzie w ścianę ognia a ci którzy wejdą zostają oblepieni płonącą mazią i raczej sobie dalej nie powalczą.
Czy to wielka grupa małych goblinów czy szarża najpotężniejszej kawalerii temperatura robi swoje.
jedyna wada tej broni o której krasnoludy wiedza ale raczej trudno coś z tym zrobić to mała ilość "porcji"
ognistej mazi i długi czas "ładowania " miotaczy".
Dlatego zwykle używa się ich wyłącznie na konkretnego przeciwnika.
Elita
Liczebność : 6
Berserker
Krasnoludzki oddział berserkerów liczy 50 wojowników.
Wielcy Kranoludzcy wojownicy którzy wsławili sie kunsztem wojennym i odwagą w chwili smierci moge złożyc swój los w ręce kowali runów. Jest to najwyzszy honor i jednoczesnie najwieksze poswiecenie na rzecz społeczności krasnoludzkiej.
Krasnolud taki przez 30 dni i 30 nocy jest poddawany skomplikowanym rytuałom magicznym.
Całe jego ciało pokrywane jest magicznymi znakami a chodża pogłoski które mówią ze runy ryte są rowniez na ich kosciach. Ból jaki towarzyszy tym rytułałom nigdy nie ustaje.
Jednak wojownik który zyje dzieki prastaremu rytuałowi nie ma sobie rownych na polu bitwy. Magia wzmacnia jego siłe, wytrzymałość i odporność na wroga magię. Wojownicy ci ucza sie jak wytrzymąc porażajacy ból jaki towarzyszy im niemal przez cały czas i jak spożytkować go w walce. Cała formacja moze godzinami stac na polu bitwy tworząc mur tarcz by w jednej chwili uwolnic cała furię i bez opamiętania i strachu rzucic sie na wroga.
Berserkerzy poza polem bitwy to ponurzy, milczacy osobnicy unikajacy jakiegokolwiek towarzystwa. Nie odczuwaja praktycznie zadnych uczuc (co akurat na polu bitwy jest calkiem przydatne ) istnieja by bronic krasnoludzkiej rasy i tylko ta myśl dzieli ich od całkowitego szaleństwa.
Wyposarzenie berserkerów to wszytsko co najlepsze z krasnoludzkich kuzni.
magiczne pancerze i runiczne młoty wykonane z najlepszej jakosci mitrylu oraz kunsztownie zdobione tarcze wzbudzaja zachwyt gdziekolwiek berserker sie pojawi.
Jezeli mozna mówic o wadach tej formacji to napewno jedna z nich jest to ze gdy raz przerwą formacje i rusza do ataku zatrzymaja sie dopiero wtedy gdy padnie ostatni wróg lub ostatni berserker.
W każdym klanie jest wielu młodych krasnoludów którzy bez wahania ruszą by bronic swojej rodziny, klanu królestwa lub po prostu chcący zdobyć sławę. Klan wyposaża wtedy wszystkich w kolczugi, szerokie tarcze i topory. Wojownicy ci zazwyczaj nie są zbyt wytrawanymi wojownikami lecz wzorowa jak u wszystkich krasnoludów karność (wbita rózgą przez oboje rodziców ) sprawia ze nigdy nie uciekną z pola walki..
Raz ustawiony mur z krasnoludzkich tarcz pęknie dopiero wtedy gdy nie będzie komu uzupełniać luk w obronie.
Największym dyshonorem dla krasnoluda jest uciec z pola bitwy pozostawiając na nim swych braci z klanu.
Jak wspomniałem podstawowa formacja która wojownicy klanowi tworzą jest mur z tarcz.
Krasnoludy w pierwszym szeregu staja bokiem do przeciwnika, połowa tarczy osłania siebie a drugą połowa tarczy osłania krasnoluda z prawej tak by tarcze zachodziły na siebie niczym łuska.
Motłoch
Liczebność 200
Kusznicy
Jeżeli ktoś uważa ze każdy krasnolud to siłacz i wojownik ze stali musi przyjrzeć sie oddziałom kuszników.
Kusznicy to chyba najsłabiej wyekwipowana i wyszkolona grupa w krasnoludzkiej armii.
Zwykle rekrutowana wśród piwowarów, piekarzy i hodowców baryłkowców. Tylko dlatego formacja ta nie jest obiektem ciągłych drwin i docinek - dostęp do piwa to sprawa życia lub śmierci dla każdego krasnoluda.
Nie należy jednak nie doceniać ich morderczej broni.
Każdy z krasnoludów jest ubrany w skórzana, ćwiekowana zbroje z grubo wyprawianej skóry baryłkowca
kuszy oraz topora lub siekiery.
Zazwyczaj stanowią tez trzon zaopatrzenia grupy w której się znajda.
Każdy z piwowarów i gorzelników zwykle zabiera na wyprawę odpowiednia ilość swych wyrobów.
Zwykle grupa w której znajdują się kusznicy ma znacznie większe morale oraz oczywiście humory.
Motłoch
Liczebność 200
Kanonierzy Klanowi
Odkąd do krasnoludzkich kopalni trafił proch wiekszość wojowników porzuciła tradycyjne kusze na rzecz czegoś co robi znacznie wiecej huku oraz wystrzeliwuje znacznie wieksze pociski.
Samopały - bo to jest podstawowa broń krasnoludzkich kanonierów to broń niezwykle mordercza.
Pędzące kawałki metalu potrafią znaleźć sobie słaby punkt nawet z ciężkiej zbroi.
Jedyna wada samopałów jest to ze ich zasięg który nie przekracza 20 m.
Profesjonalni
Liczebność 100
Długobrodzi
Podstawowym oddziałem wojska z Ebrronu jest setka krasnoludzkich ciężko opancerzonych wojowników ubranych w podwójne, kunsztownie wykonane kolczugi lub dopasowane napierśniki . Jako że krasnolud przeciętnie żyje kilkaset lat wyszkoleniem przewyższają większość podstawowych jednostek ras których żywot jest kilkakrotnie krótszy.
Zazwyczaj podczas kampanii wojennych w górach lub wąskich korytarzach korzystają z cięzkich młotów i duzych tarcz. Wtedy tez podobnie jak ich młodsi bracia ich podstawowa formacją jest mur tarcz.
Jednak czasami, krasnoludom przychodzi walczyc z innym terenie. Wtedy tez stosują inna taktykę wspołpracując z kanonierami. Krasnoludy idąc na wojnę na niziny zabierają ze soba długie na 4,5 m piki.
Łatwo można sobie wyobrazić zwarte czworoboki krasnoludzkiej piechoty, najeżone pikami – jednym końcem mocno wbite w ziemię, drugim nachylone w kierunku nacierającej kawalerii. Za linią pikinierów ukryci niczym za ruchomą palisadą kanonierzy, rażący wroga w każdym kierunku, krasnoludzcy topornicy czy też młociarze, mogący również czynić mordercze wycieczki poza obręb tej ruchomej fortecy. Ten system walki jest wymuszony ze względu na to ze większość oddziałów krasnoludów jest pieszych a przez to narażonych szczególnie na ataki ze strony konnicy nieprzyjaciela.
Profesjonalni
Liczebnośc 100
Krasnoludzka bombarda
Krasnoludy chętnie korzystają z prochu.
Drążenie korytarzy czy tez rozszarpywanie za pomocą pocisków wrogów staje się łatwiejsze gdy uzyjemy tego wspaniałego wynalazku.
Bombarda ma znaczny zasięg i służy zwykle do rozbijania wrogich, zwartych formacji obnizania morale hordom niezdyscyplinowanej hołoty lub kruszenia wrogich murów.
Profesjonalni
Liczebnosc 6 bombard
Runmaster
Kowacze Runów to najbardziej szanowni spośród wszystkich krasnoludów.
Zwykle na polu bitwy pojawia sie ich kilku. Każdy oddział krasnoludów z radością przyjmuje ich w swych szeregach. Ich magia wzmacnia pancerze nadając im magiczna twardość, nadaje broni magiczne właściwości (kto nie chce trzymac w dłoniach płonącego topora ?) oraz leczy leżejsze rany.
Kowacze runów zazwyczaj sami nie walczą wspomagając swych braci z drugiego szeregu, jednak gdy na polu bitwy pojawia sie wyjątkowo groźny przeciwnik wtedy chwytają za swój mitrylowy młot i z modlitwą do przodków ruszaja. Wzmocnieni magia, wyekwipowani w zabójcza bron ze świętego dla krasnoludów metalu sa w stanie w pojedynkę ukatrupić nawet najgoroźniejsze bestie.
Mozna powiedzieć ze są wyspecjalizowani w zabijanie wrogich bohaterów
Najsłabszym punktem, jeżeli ktoś odważył byś sie powiedzieć ze kowal runów ma jakieś słabości to cecha która prześladuje wszystkie krasnoludy to niezbyt duża mobilność.
Krasnoludy nie lubią biegać a nwet jak to robia (co odziera ich z wszelkiego majestatu) to sa wolniejsi od człowieka, choć znacznie bardziej wytrzymali)
Elita
Liczebność : 3
Ognistobrodzi
Krasnoludy przez wieki wypracowały wiele metod walki w waskich korytarzach i górach gdzie miejsca specjalnie nie ma a manewr oskrzydalajacy rzadko jest mozliwy.
Wychodząc na równiny musieli wypracować całkiem nowe metody walki.
Dotyczy to również i ognistobrodych.
W kopalnianych warunkach trzech ognistobrodych jest w stanie zastrzymać dowolna ilość wrogów.
Ogień który zionie z ich broni popieli ciała, nagrzewa do czerwoności pancerze i rozhartowuje broń.
W kopalniach nie potrzeba dużego zasięgu ani precyzji, 3 Ognistobrodych staje w korytarzu i wypełnia go ogniem, wychodząc na niziny miotacze są zazwyczaj modyfikowane by zwiększyć zasieg do około 30m, niestety taki zabieg powoduje szybsze zużywanie ognistego paliwa.
Wydawało by się ze jest to broń idealna : żaden wojownik, wierzchowiec czy potwór nie wejdzie w ścianę ognia a ci którzy wejdą zostają oblepieni płonącą mazią i raczej sobie dalej nie powalczą.
Czy to wielka grupa małych goblinów czy szarża najpotężniejszej kawalerii temperatura robi swoje.
jedyna wada tej broni o której krasnoludy wiedza ale raczej trudno coś z tym zrobić to mała ilość "porcji"
ognistej mazi i długi czas "ładowania " miotaczy".
Dlatego zwykle używa się ich wyłącznie na konkretnego przeciwnika.
Elita
Liczebność : 6
Berserker
Krasnoludzki oddział berserkerów liczy 50 wojowników.
Wielcy Kranoludzcy wojownicy którzy wsławili sie kunsztem wojennym i odwagą w chwili smierci moge złożyc swój los w ręce kowali runów. Jest to najwyzszy honor i jednoczesnie najwieksze poswiecenie na rzecz społeczności krasnoludzkiej.
Krasnolud taki przez 30 dni i 30 nocy jest poddawany skomplikowanym rytuałom magicznym.
Całe jego ciało pokrywane jest magicznymi znakami a chodża pogłoski które mówią ze runy ryte są rowniez na ich kosciach. Ból jaki towarzyszy tym rytułałom nigdy nie ustaje.
Jednak wojownik który zyje dzieki prastaremu rytuałowi nie ma sobie rownych na polu bitwy. Magia wzmacnia jego siłe, wytrzymałość i odporność na wroga magię. Wojownicy ci ucza sie jak wytrzymąc porażajacy ból jaki towarzyszy im niemal przez cały czas i jak spożytkować go w walce. Cała formacja moze godzinami stac na polu bitwy tworząc mur tarcz by w jednej chwili uwolnic cała furię i bez opamiętania i strachu rzucic sie na wroga.
Berserkerzy poza polem bitwy to ponurzy, milczacy osobnicy unikajacy jakiegokolwiek towarzystwa. Nie odczuwaja praktycznie zadnych uczuc (co akurat na polu bitwy jest calkiem przydatne ) istnieja by bronic krasnoludzkiej rasy i tylko ta myśl dzieli ich od całkowitego szaleństwa.
Wyposarzenie berserkerów to wszytsko co najlepsze z krasnoludzkich kuzni.
magiczne pancerze i runiczne młoty wykonane z najlepszej jakosci mitrylu oraz kunsztownie zdobione tarcze wzbudzaja zachwyt gdziekolwiek berserker sie pojawi.
Jezeli mozna mówic o wadach tej formacji to napewno jedna z nich jest to ze gdy raz przerwą formacje i rusza do ataku zatrzymaja sie dopiero wtedy gdy padnie ostatni wróg lub ostatni berserker.
Ostatnio zmieniony przez Kaffar dnia Sro Lut 05, 2014 10:19 pm, w całości zmieniany 2 razy
Kaffar- Liczba postów : 32
Join date : 02/02/2014
Re: Militaria
Krótkobrodzi - Motłoch - 150 Sztuk Złota
Kusznicy - 200 Sztuk Złota
Kanonierzy Klanowi - Żołnierz Profesjonalny - 400 Sztuk Złota
Długobrodzi - 350 Sztuk Złota
Krasnoludzka bombarda - 1000 Sztuk Złota
Władcy Run - 3000 Sztuk Złota
Ognistobrodzi - 500 Sztuk Złota
Berserker - 1500 Sztuk Złota
Kusznicy - 200 Sztuk Złota
Kanonierzy Klanowi - Żołnierz Profesjonalny - 400 Sztuk Złota
Długobrodzi - 350 Sztuk Złota
Krasnoludzka bombarda - 1000 Sztuk Złota
Władcy Run - 3000 Sztuk Złota
Ognistobrodzi - 500 Sztuk Złota
Berserker - 1500 Sztuk Złota
Zeman- Liczba postów : 249
Join date : 08/05/2013
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|