Militaria
2 posters
Tivar :: Archiwum :: Archiwum :: Skalne Królestwo
Strona 1 z 1
Militaria
1. Liczebność armii::
a) Formacja 1:
b) Formacja 2:
c) Formacja 3:
Inne:
Koszt utrzymania: 15%
Ostatnio zmieniony przez Vaiar dnia Sro Lip 03, 2013 9:11 am, w całości zmieniany 1 raz
Re: Militaria
I. Husceorlowie
Tytuł Husceorla pojawia się pierwszy raz dopiero po założeniu Skalnego Królestwa przez Narthe Złotowłosego. Husceorlami nazywani byli wszyscy wojownicy z jego elitarnej gwardii. Wraz z czasem pojęcie to wyewoluowało zwyczajnie na określenie elitarnego wojownika, który służy Królowi Chmur. Korpus Husceorlów jest obecnie najsilniejszą i w pewnej części autonomiczną formacją zbrojną, która odpowiada bezpośrednio jedynie przed samym Królem Chmur. Aby zostać Husceorlem należy się najpierw wsławić pewnymi czynami - na przykład wybiciem samodzielnie jednego gniazda Gremlów, co jest dosyć trudne dla pojedynczego krasnoluda, lub szkolić się już od dziecka w szeregach tych honorowych wojowników. Trening Husceorlów jest niezwykle ciężki - a trenują oni każdego dnia. Jak można się domyślić, husceorlowie to ciężkozbrojna piechota Skalnego Królestwa. I prawdopodobnie najlepiej wyposażoneni wojownicy w całej Valuundii. Zwykli husceorlowie zwykle posługują się w walce mieczami i toporami, z kolei najsilniejsi i najbardziej doświadczeni - młotami bojowymi. Dowódcy i oficerowie nie mogą walczyć młotami - wymaga to zbyt wiele wysiłku, który muszą przeznaczyć na dowodzenie swoimi formacjami. Ci husceorlowie którzy odznaczą się największą walecznością i umiejętnościami walki zwykle kończą swoją karierę jako gwardziści królewscy.
II. Piechota liniowa
Piechota liniowa to kręgosłup krasnoludzkiej armii. Ciężkozbrojni, zdyscyplinowani piechurzy, wyposażeni w dobrej jakości miecze i topory. Należy zaznaczyć że wszyscy oni walczą za pomocą dużych, okrągłych, drewnianych tarcz - toteż nie spotyka się u nich broni dwuręcznej zbyt często. Zadaniem piechoty liniowej jest przyjmowanie większości uderzeń wrogiej armii właśnie na siebie oraz ewentualne kontratakowanie, jeśli uda się rozbić doszczętnie wrogi atak. Za najlepszą taktykę defensywną uznaje się tak zwany 'Mur z tarcz' - każdy wojownik w pierwszym szeregu osłania swą tarczę siebie i kawałek przestrzeni przy swoim towarzyszu. Jeśli wróg dysponuje formacjami atakującymi na daleki dystans, to przy 'Murze z tarcz' często zdarza się że żołnierze z następnych szeregów podnoszą swe tarcze do góry i osłaniają zarówno siebie jak i swoich kompanów przed wrogim ostrzałem.
III. Kusznicy
Niektórzy wojownicy, szczególnie z południowego wschodu preferują walkę z użyciem broni dystansowej, a mianowicie najbardziej krasnoludzkiej broni miotanej - kuszy. Lekka, dobrze wykonana i wytrzymała kusza w rękach dobrego strzelca niesie śmierć na polu bitwy - tym bardziej że jej zasięg jest dosyć duży. Ale najpierw kusznik musi być bezpieczny - a po drugie musi najpierw swego wroga namierzyć. Dlatego oddziały kuszników prawie zawsze na polu bitwy muszą współpracować z piechotą liniową bądź innymi formacjami prowadzącymi walkę w zwarciu. Jeśli wróg jest powolny, często umieszcza się oddziały kuszników przed drużynami wojowników, aby kusznicy mogli oddać kilka celnych strzałów i osłabić wrogi atak, a następnie cofnąć się na bezpieczne tyły..
IV. Niedźwiedzie bojowe
"Niedźwiedź to najlepszy przyjaciel krasnoluda" głosi stare, valuundzkie przysłowie. A niedźwiedzie Valuundii są w większości przez krasnoludy oswojone. Nawet pewna odmiana, tak zwane 'niedźwiadki valuundzkie' które są drobniejsze i mniej agresywniejsze od zwykłych niedźwiedzi traktowane są jak zwierzęta domowe. Potrafią się nawet nauczyć różnych sztuczek - nawet tańca. Ale zwykle, duże i agresywne niedźwiedzie krasnoludy przyswajają głównie do walki. Ich futro jest barwione na różne kolory i wzory - mające symbolizować boga-patrona danej armii czy zwyczajnie runy, mające sprzyjać szczęściu. Zwykłe, nieopancerzone niedźwiedzie krasnoludy używają głównie do.. pościgów. Zwykle przed końcem walki (czyli zwykle wtedy gdy pierwsi wrogowie rozpoczynają ucieczkę) trenerzy niedźwiedzi wypuszczają swoje bestie na wroga. Niedźwiedź, jak wiadomo, mimo masy jest dosyć szybki - szczególnie gdy potrzebuje dogonić nieprzyjaciela. Należy też wspomnieć jak bardzo jest groźny, gdy szarżuje a jego pazury też nie są czymś, co wróg chciałby zobaczyć. Nie zapominając oczywiście o pysku pełnym ostrych zębów. Widok szarżujących na wroga niedźwiedzi zupełnie demoralizuje wrogie siły a same niedźwiedzie zwykle skutecznie wybijają uciekających. Oczywiście, same niedźwiedzie mają pewne słabości - takie jak broń dystansowa albo piki czy włócznie. Ale wróg zwykle z nich nie korzysta gdy ucieka albo musi walczyć z jakimś krasnoludem..
Re: Militaria
W porozumieniu z AdDurem wyceniliśmy:
- Husceorlowie; 400 sztuk złota,
- Piechota liniowa; 200 sztuk złota,
- Kusznicy; 175 sztuk złota,
- Niedźwiedzie bojowe; 350 sztuk złota.
- Husceorlowie; 400 sztuk złota,
- Piechota liniowa; 200 sztuk złota,
- Kusznicy; 175 sztuk złota,
- Niedźwiedzie bojowe; 350 sztuk złota.
Umrzyk- Liczba postów : 279
Join date : 06/05/2013
Age : 27
Tivar :: Archiwum :: Archiwum :: Skalne Królestwo
Strona 1 z 1
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|