Tivar
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Altzana

2 posters

Go down

Altzana Empty Altzana

Pisanie by wengiel Czw Lut 21, 2019 10:56 pm

Nazwa nacji: Altzana

Rasa/rasy: Kabała jest w większości zasiedlona przez ludzi, niemniej istnieją marginalne mniejszości rasowe. Generalnie każdy, kto przyjmie do serca swego mądrości Avaira jest mile widziany na Altzańskiej ziemi.

Ustrój: Altzana jest od wielu lat pod dowództwem arcykapłanki Avaira: Maya binti Wira. Wszystkie praktycznie biurokratyczne stanowiska są zajęte przez duchownych. Poniżej arcykapłanki(zwanej przez wiernych Wszechmatką) mamy Pierwszych Synów. Pełnią oni rolę najwyższych doradców, z których każdy specjalizuje sie w oddzielnej sferze działanie Kabały. Mowa tu o zarządzaniu infrastrukturą, propagandą, militariami, oraz najważniejszym: krwią. Krew w Altzanie przepływa niczym przez prawdziwe serce, dlatego dokłada sie wszelkich starań, by w tej kwestii nie było żadnych omyłek.

Model ekonomiczny: W Altzanie działają dwie waluty. Złoto, jako waluta zewnętrzna i krwawe klejnoty, jako waluta wewnętrzna. Tej pierwszej używa sie przeważnie w największych inwestycjach, handlach między Kabałami. Ta druga zaś pełni rolę umownego środka wymiany między członkami społeczności.

Kultura: Kultura Altzany skupia sie na dwóch głównych aspektach: wielbieniu Wszechmatki i szerzeniu ideologii czarnoksięskiego Arretańczyka. Maya binti Wira traktuje swój lud jako "dzieci", nad którymi sprawuje nieustanną opiekę. Uwielbienie wobec jej osoby widać w literaturze i architekturze, jako że lud nie szczędzi swoich funduszy na stawianie jej pomników czy spisywania jej dokonań. Wszechmatka jest idolem ludu, za jej sprawą faworyzuje się wartości rodzicielskie... na swój sposób. Jednym z nich jest propagowanie rodzenia wielu dzieci i posiadanie rodzin wielodzietnych. Z racji tego niektóre rodziny mogą dostać nawet ulgi podatkowe i przywileje. Jeśli zaś ktoś powie publicznie złe słowo o Wszechmatce, to kara dla niego będzie surowa i to bardzo.
Oprócz kultu rodziny chwalona jest też waleczność. Zdobywanie łupów po poległych przeciwnikach, rytualne spożywanie ich organów jest normą w społeczności Altzańskiej.
Podział społeczeństwa: Społeczeństwo dzieli się na trzy grupy: niewolników, klasę średnią i klasę duchowną. Niewolnicy są wykorzystywani jako źródło krwawych ofiar, tania siła robocza i w przypadku kobiet: surogatki. Składa sie głównie z porwanych innowierców, przestępców, biedoty.
Klasa średnia stanowi największą liczebnie grupę w Altzanie. Rzemieślnicy zwykli i runiczni, wojsko, cywile, uczeni, milicja. Ta grupa żyje na względnie godnym poziomie, tak długo jak wywiązują sie ze swojego obywatelskiego obowiązku. Tutaj każdy obywatel ma do spełnienia swoją rolę, a rodziny które mają problemy ze spłatą długu "wdzięczności" za bycie częścią społeczności... spłacają dług w inny sposób.
Ostatnia grupa, czyli kasta duchownych zwana potocznie "Krwawą Rodziną". Najbardziej uprzywilejowana grupa. Członkowie Rodziny zasiadają na najwyższych stanowiskach, zaraz po Wszechmatce, która to oczywiście ma władzę absolutną. Hierarchię w klerze dzieli się na 2 grupy: Pierwszych Synów i Pasierbów. Pierwsi Synowie byli z Mayą binti Wirą od samego początku i są "najprawdziwszymi dziećmi". Pełnią rolę Zarządców w Kabale i o ile każdy z nich posiada własną wolę w kwestii zarządzania swoją domeną, ostateczne słowo zawsze do Wszechmatki należy. Pasierbami zaś są wszyscy ci duchowni, którzy dołączyli do kleru po założeniu Kabały. Dbają o dobre imię Matki, bezpieczeństwo wewnętrzne i szerzą religię skrupulatnie.

Cechy społeczeństwa: Społeczeństwo ma agresywne usposobienie. Najważniejszą wartością jest wiara, a specjalizacją jest magia.

Wierzenia: Jedynymi osobowościami, którym oddaje się cześć jest Avair i Wszechmatka. Wszelkie inne religie są potępiane przez kościół, a innowiercy składani w ofierze.

Historia: Maya binti Wira pojawiła się znikąd, tak samo jak sam Avair. Jako jedna z jego uczniów korzystała ze swojej magii i wiedzy, aby prowadzić agresywną ekspansję przy użyciu demonicznej armii. Podobno wtedy też powołała do życia swoich "Pierwszych Synów". Powiada się, że byli dowódcami plemion, które dawniej przebywały na tych ziemiach, jednak zrozumiawszy wspaniałość i boskość Wszechmatki, oddali jej pokłon, zyskując tym samym zaszczyt służenia jej po wieki. Tym samym ludzie z tamtejszych plemion zjednoczyli się pod wspólnym sztandarem, stając się tym samym pierwszymi obywatelami Altzany. Po tym czasie, Kabała zaczęła się szybko rozwijać. W pierwszej kolejności była sztuka magiczna, gdzie mocno zainwestowano w magię runiczną i kamiennictwo. To pozwoliło na zastosowanie praktyczne magii krwi, stosując kamienne runy jako katalizatory magii. Agresywna ekspansja ucichła na następne 15 lat, pozwalając na stabilny rozwój. Ale wkrótce to sie zmieni. Po 15 latach przygotowań, Maya binti Wira znów wysyła swoje armie na podbój, tym razem składające się z oddanych jej sługusów, którzy wspierani krwawą magią po raz kolejny podbiją południowe ziemie, a potem cały Werin.
Władca/organ rządzący: Maya binti Wira, potężna magini. Pełni najwyższą funkcję w Altzanie. Nienaturalnie urokliwa, szczupła, młoda kobieta. Ambitna, zapatrzona w swoje oblicze. Jej ego mogłoby wchodzić w zapasy z Gigantami. Narcystyczna, łaknąca uwielbienia. Ale też bardzo bystra. Stworzyła wokół siebie sektę, mając tym samym nie tylko stabilny dostęp do krwi, ale też oddane społeczeństwo, które odda swoje życie w każdej sekundzie ich życia, na jej zawołanie.
Trzeba dodać, że od samego początku, kiedy podbijała dzikie ziemię, aż do teraz, przez te 15 lat - nie postarzała się ani o rok.

Cechy:
-Mistrz Magii
-Idol tłumów
-dobry organizator
-Pobożny

Ważne osobistości:
Wszyscy Pierwsi Synowie nie pokazują twarzy. Odróżniani są za sprawą kamiennych masek, które noszą.
- Cakulha: Pierwszy Syn, Zarządca ds. Infrastruktury, nosi maskę Sowy o surowym, pogardliwym spojrzeniu
- Xpiayoc: Pierwszy Syn, Zarządca ds. Militarii, nosi maskę Wściegłego Byka
- Kukulcan: Pierwszy Syn, Zarządca ds. Magii, nosi maskę Podle Uśmiechniętego Lisa
- Atl: Pierwszy Syn, Zarządca ds. Ekonomii, nosi maskę Małpy z Powiększonym Nosem
- Xamaniqinqu: najbogatszy z klasy Średniej, właściciel kopalni kamienia, który jest używany potem przez Rzemieślników Run
- Itzamna: Dyrektorka Uniwersytetu Avaira, właścicielka Czarnej Biblioteki - archiwum

Heros: Xaman'Ek - obecny Generał Armii Altzańskiej. Tłamsi rebelie na granicach, wysyła oddziały grabieżców, którzy do Państwa sprowadzają coraz to nowszych niewolników i ich bogactwa. Dobry taktyk i bardzo brutalny, impulsywny drań. Znany jest z nadziewania przeciwników na runiczne pale, które utrzymują ofiary przy życiu tak długo, jak ich krew jest wykorzystywana do napędzania run, które przedłużają im cierpienie.

Militaria: Armia zawodowa jest wykorzystywana do planowania grabieży i szybkich natarć, aniżeli do otwartych wielkich wojen. W sytuacjach kryzysowych powołuje sie wojska poborowe, które wspierają główne siły. Zazwyczaj są to lekko uzbrojeni wojownicy, którzy korzystają broni zasięgowej, drzewcowej i tarcz. Żołnierze z armii zawodowej mają też proste magiczne przedmioty w postaci kamiennych run, które poprawiają ich wytrzymałość, zdolności bojowe i obronne.

Zastosowanie magii: Magia ma praktyczne zastosowanie w Altzanie. Runy magiczne wspierają wojsko, architekturę i pozwalają służyć za kontenery do przechowywania i transportowania krwi, aby ta sie nie zepsuła w trakcie. Z magii mogą osobiście korzystać tylko uczeni i członkowie kleru, ale przedmioty magiczne są ogólnodostępne dla klasy średniej. Jeśli ją na to stać.

Klimat: Duże i częste opady deszczowe, temperatura umiarkowana.

wengiel

Liczba postów : 6
Join date : 18/02/2019

Powrót do góry Go down

Altzana Empty Re: Altzana

Pisanie by MG Vaiar Sob Lut 23, 2019 10:51 am

Podanie zaakceptowane.
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach