Administracja

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Administracja

Pisanie by Vann on Wto Lut 04, 2014 1:30 pm


*Click* - do mapy gospodarczej

Legenda do mapy:

Kolor zielony - terytorium klanatu; pastwiska i tereny wolne od zabudowy,
Kolor ciemnoczerwony - główne miasta,
Kolor biały (poza tabelą) - nazwy rzek,
Kolor biały (w tabeli) - nazwy havforów (regionów administracyjnych, krain historyczno-geograficznych),
Kolor biały (miasto) - miasto kolonijne,
Kolor brązowy - mosty prowadzące przez Ehreebskie rzeki,
Kolor jasnozielony (widoczny po przybliżeniu) - promy przez Harian,
Kolor ciemnoszary - szlaki i trakty handlowe,
Ciemnozielone plamy - lasy,
Żółtawe plamy - pola uprawne i gospodarstwa zielarskie,
Kolor czarny (gruba kreska) - granice klanatu,
Kolor czarny (cienka kreska) - granice havforów w klanacie,
Cyfry - numery havforów (w tabeli).




Kahlecki Havfor Farnyr (1)
- Stolica regionu i klanatu: Fyvloth
:

W owym havforze, a konkretniej w stolicy, nazywanej w języku Ehreebthi "havorvid" (czyli, "menore havorvar Fyvloth" - miasto-stolica Fyvloth) urzęduje cała rada Kahleta wraz z nim samym. Jest on najbardziej rozwiniętym pod względem przemysłu z havforów Ehreebczyków, dominuje tu zaś przemysł drzewny i rolnictwo. Na terenach poddanych wycince uprawia się najczęściej zboże i rośliny pastewne, nieco rzadsze są uprawy ziół w prywatnych gospodarstwach należących do profesjonalnych zbieraczy albo ehiredi (kapłanów) i ich uczniów. Trakty tego regionu są stale patrolowane przez oddziały straży miejskiej okolicznych miasteczek i wsi, co jest o tyle proste, że same owe miejscowości leżą na tychże.
Ruch na szlakach jest duży. Zwykle uczęszczają je handlarze, karawaniarze, podróżnicy, milicja i straż miejska, a także wędrowni grajkowie, bardowie i trubadurzy, łuczarze, a nawet krasnoludzcy sztukmistrze, zbrojmistrzowie i płatnerze. Co jakiś czas na szlakach tego havforu pojawia się spieszący się gdzieś urzędnik ujeżdżający muła lub konia, a taki widok nie uchodzi za niezwyczajny.
Wbrew takiemu podziałowi, którego pilnuje Kahlet, istnieje również mniejszy. Jest to ogólnie znany podział na tereny należące do zarządców, którzy są odpowiedzialni za ich rozwój. Takie tereny noszą nazwę "Rhyde Adronyi", a więc, "Domeny Zastawnej". Nie jest to do końca prawda, bo zastaw to żaden, a jedynie powierzanie zwierzchnictwa; w każdym regionie liczba zarządców, zależnie od decyzji Kahleta, waha się od 4 do 10, przy czym zwykle jest ich sześciu. W tutejszym havforze mamy ich akurat siedmiu.
Stolica jest miastem o szerokich szlakach, zbudowana nie na ruinach, ale na nowo, po wyniesieniu się z przestarzałych grodów dawnych czasów. Budynki tu powstają z drewna i dużo, dużo rzadziej z kamienia, a większość budynków kryje słomiana strzecha. Z racji tego, że Ehreebczycy są ludźmi bardzo zapobiegliwymi, niemal co kilka ulic natrafić możemy na studnię miejską; dla wygody mieszkańców, w mieście funkcjonuje też podstawowy system kanałów odprowadzający nieczystości z dala od miasta, ale nie do morza. Bardzo popularne są w klanacie odwierty bądź wykopane na okolicznych bagnach doły, do których to zawartości latryn i ekskrementy są sprowadzane, aby nie zatruwać i nie zanieczyszczać perły ludzi z Erbhun; dumnego Fyvloth!

Prócz Fyvloth, większe miasta regionu to:

- Raethala,
- Vythir,
- Port Fhartha.




Havfor Fegranei (2)
- Stolica regionu: Fegradhi
:

Ten zalesiony region jest nie tyle co jednym z biedniejszych, o ile rzadziej zamieszkanych, zurbanizowanych i naruszonych przez działalność ludzką, orondhryjską i krasnoludzką havforów. Stosunkowo świeżo zamieszkany, przez gęste lasy nie sprzyja rozwojowi rolnictwa, a wycięcie tychże nie jest na tyle opłacalne, by rozwijać tąż gałąź gospodarki. Tak więc, wycinka przebiega tu bardzo powoli, w przeciwieństwie na przykład do havforów Farnyr i Lenevhagri. Na wybrzeżach kwitnie za to rybołówstwo, a co kilka lat na mapach oznaczać trzeba kolejną wioskę rybacką zamieszkaną głównie przez poszukujących zajęcia mężczyzn z okolic Fyvloth i Fegradhi. Jest to właściwie główne zajęcie mieszkańców. Prócz tego, na wschodnich krańcach regionu, a także na południowym wschodzie, na półwyspie Myrthlin, gdzie drzewa rosną rzadziej, popularne są nieduże plantacje ziół. Najczęściej uprawia się te, które służą celom leczniczym, jak i te, z których wykonuje się różnorakie napary i wywary zapachowe oraz nawet warzy alkohole. Region ten szczególnie znany jest z mocnej nalewki alkoholowej z ziela znanego jako Zielony Drab, a w Ehreebthi - "Hranevryu".
Fegradhi nie różni się zbytnio od przeciętnego miasta klanatu, może prócz tego, że jako jedyne nie zostało zbudowane na półwyspie, terenie zalewiska ani nad rzeką. To pozwoliło Eheebczykom eksperymentować z architekturą i budownictwem, większość z niego jest jednak praktyczna. Spotkamy tu kilka niecodziennych rozwiązań, jak, na przykład, w pełni drewniane sztolnie zagłębiające się na kilkanaście, do nawet kilkudziesięciu stóp wgłąb głębokiego w tych okolicach morza. Cóż, od takich marnotrawczych rozwiązań odchodzi się już, oczywiście, bo, jak mówi znane Ehreebskie powiedzenie - "Ucz się na błędach młodości, bo przegrasz z przyszłością w kości."

Do większych miasteczek należą:

- Aryvfuen,
- Jyrri,
- Onthov.




Havfor Lenevhagri (3)
- Stolica regionu: Morbradh
:

Region z wielkim potencjałem. Kwitnie tutaj wycinka drzew i transport rzeczno-morski, jako, że usytuowana jest tu największa, najszersza i najpiękniejsza rzeka, jaką mieszkańcy klanatu znają - Harian, który w najszerszym miejscu mierzy sobie na tyle dużo, że w trakcie mgielnego dnia bądź przed zachodem słońca nie można ujrzeć drugiego brzegu - w ciągu dnia zaś, widoczny jest w oddali. Z tej racji wód Harianu nie pokalał żaden most, a transport ludzko-towarowy przeprowadzany jest za pomocą specjalnych barek, które, jeśli nie specjalizują się w przepływaniu przez rzekę, zapewne spławiają ogromne drzewne pnie aż do samego Morbradh - największego w klanacie centrum rzemieślników, głównie bardzo utalentowanych stolarzy.
Oprócz wycinki drzew i obróbki tychże, popularnym zajęciem jest myślistwo. Wschodni (prawy) brzeg rzeki bogaty jest w zwierzynę łowną, szczególnie w sarny, jelenie, króliki, lisy, norki, bobry, armille, typy mniej niebezpiecznych niedźwiedzi, nierzadko udomawianych przez myśliwych, zwyczajne niedźwiedzie i czasem nawet ethelli, przypominające żyjące w odległych stronach żubry stworzenia. Południowo-zachodnia część regionu jest wykorzystywana rolniczo; występują tu bardzo żyzne gleby, na których zasiewa się wymagające rośliny.
Morbradh jest miastem zadziwiającym. Na każdym kroku widzimy kunszt mieszkańców tegoż, a nawet zrobione na wpół z drewna i na wpół z Arralueńskiego kamienia mury są dziełem sztuki, wygrawerowanym, wypolerowanym, wyrzeźbionym i wymalowanym. Owe menore jest prawdopodobnie najbardziej wpływowym kulturalnie miastem klanatu, a wszelkie rozwiązania architektoniczne z tego miejsca szybko przekazywane są innym miastom, a w końcu - całym havforom. Stąd również eksportuje się większość, bo nieco ponad połowę ścinanego na terenach zamieszkanych przez Perem Adnid Dishnai drewna, które trafia, płynąc na statkach transportowych, do innych miast i portów.

Inne duże miejscowości regionu to:

- Port Danthyl,
- Port Iuvything,
- Harthav.




Havfor Arraleune (4)
- Stolica regionu: Ahryvv
:

Arraleune jest kolejnym zalesionym, choć nie tak bardzo jak Fegranei, havforem. Lasy o dużej gęstości występują jedynie w południowej i stricte centralnej części regionu, co sprawia, że cała pozostała część może zostać bez większego kłopotu zużytkowana przez pracowitych Ehreebczyków. Głównie wypasa się tu i hoduje zwierzęta, a wśród nich owce, krowy, kozy, konie, osły i kurczaki. Mieszkańcy lewobrzeżnego Johhinu różnią się nieco od mieszkańców prawobrzeżnego z tego regionu nastawieniem do życia i charakterem; gdy mieszkańcy lewego brzegu są dobrymi gospodarzami, tak na prawym brzegu ceni się raczej prostotę życia i spokój. Nacja jest jednak raczej z natury bezkonfliktowa, a więc jedyne generalizacje i stereotypy, jakie rodzą się na temat jednej z tych dwóch grup powstają w Ahryvv - tutejszym największym mieście, położonym na terenie rozlewiska Johhinu.
Oprócz hodowli i wypasu, w północnej części havforu rozwinęło się rybołówstwo, a we wschodniej - wbrew wszelkiej mowie o prostocie życia - największe z klanackich kamieniołomów, szczególnie w południowej części. Tamtejsze kamieniste wzgórza dostarczają większym miasto klanatu surowca na budowę bardziej trwałych murów obronnych, zwyczajnych wewnątrz-miejskich budynków, a także służą zwykle ku wykonywaniu posążków ku czci bożków i Jenhyvira. W tym regionie także mieszka duża ilość ehiredi.
Ahryvv jest miastem z imponującymi kamiennymi murami, zapewne najcięższym do zdobycia w całym klanacie - choć nikt tego, oczywiście, nigdy nie próbował. Mury są stawiane przez zapobiegliwych mieszkańców prawie jak relikt dawnych czasów, w których to na tych terytoriach krążyli dezerterzy z armii cesarskiej, zwykli rzezimieszkowie, wygnańcy i bandy najemników i morderców. Teraz Ahryvv stracił na swojej dawnej roli schronienia, a zyskał na nowej - jednego z większych portów przeładunkowych, szczególnie tutejszego kamienia, skór i runa owczego, jak i wełny. Miejska kultura rozwinęła marynarskie i rybackie szanty, które charakterystyczne są dla tej części klanatu.

Z innych, większych miejscowości:

- Arthiva,
- Baefhylron,
- Vyrninath.




Havfor Erbhunti (5)
- Stolica regionu: Port Rahryd
:

Ten hafvor zdominowany jest w zupełności przez kulturę Orodhri. W jego skład wchodzi Erbhun, święte nieomal miejsce, które stanowi wzór cywilizacyjno-filozoficzny dla wszystkich mieszkańców klanatu; występują tam dzikie zwierzęta, które dawno już wyginęły na kontynencie. W kontynentalnej zaś jego części, obok ludzi żyją wspomniani Orodhri, dzieląc się z nimi to nowymi przemyśleniami i nową wiedzą, ucząc ich, jak żyć w zgodzie z naturą, ale jednocześnie jak czerpać z niej korzyści. Wywodzą się z nich najlepsi ehiredi, szkolą też ludzkich kapłanów w ziołolecznictwie i sztukach druidzkich. Mówi się, że drzewa w Erbhunti rosną wyżej niż jakiekolwiek inne, trawy tańczą na skinienie mieszkańców, a szlaki bezpieczne są, co do każdej piędzi, od rzezimieszków; jest to wręcz utopijnie spokojny region, na który z dumą i nutą zazdrości spogląda każdy Ehreebczyk.
Pochodzą stąd najrozmaitsze zioła, trofea myśliwskie, najlepsze mięsa, bursztyny i muszle. Z racji tego, że była to ziemia zamieszkana najpierwej przez Ehreebczyków i Orodhri, można tu znaleźć, w opuszczonych i zarośniętych ruinach, artefakty tego narodu. Są one wielce pożądanym znaleziskiem, a każdy, kto natknie się na takowe, przynosi sobie i swoim bliskim chwałę; jest to więc częste miejsce "pielgrzymek" młodych, ambitnych Ehreebczyków.
W południowo-zachodniej części regionu znajdują się największe ule pszczelarskie w całym klanacie, wytwarzające absolutną większość całego tutejszego wosku i miodu. Z racji nadmiaru tego drugiego, sprytni Ehreebczycy wymyślili dla niego zastosowanie poza typowo spożywczym - gorzelnictwo! W tym havforze warzy się najlepsze miody pitne z okolic.
Stolicą regionu jest Port Rahryd, tak jak Ahryvv zajmujący się przeładunkiem wszelkich towarów. Miasteczko owo jest jednak wyjątkowe - nie otaczają go żadne mury obronne, zabudowa jest weń niska i całkowicie drewniana, a każdą alejkę zdobią kolorowe lampiony z woskowymi świecami różnych kolorów, wynalazkiem Orodhri, które świecą różnokolorowym światłem, co nadaje miastu niebywały, mistyczny wręcz klimat.

Większe miasta:

- Rhyldur,
- Thryviul,
- Port Argrynv.



*Click* - Flaga havforu


Havfor Jennohvi (6)
- Stolica regionu: Jyrron
:

Rzadko zaludniony havfor bardzo niedawno włączony do jurysdykcji klanatu; zamieszkany jest głównie przez drwali i myśliwych którzy na skutek niedawnych wydarzeń w havforze Fegranei wybyli na zachód w poszukiwaniu nowego domu. Mieszkają tutaj również dawni obywatele stolicy, Fyrloth, szczególnie młodzi ludzie.
Wygląda na to, że ten region ma duży, niewykorzystany jeszcze potencjał leśniczy; dotychczas jednak ledwo co powstała założona przez Ehreebczyków wioska Jyrron, wokół której powstają mniejsze wsie, nierzadko zaludnione przez kilku do kilkunastu ludzi.

Do owych wiosek należą:

- Vyradhi,
- Jyhvil,
- Arravalda.
avatar
Vann

Liczba postów : 146
Join date : 01/02/2014

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach