Federacja Scalii

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Federacja Scalii

Pisanie by Miyokari on Pon Lip 04, 2016 9:02 pm



Temat Muzyczny

Konfederacja Scalii


Rasa/rasy:


Większą część populacji w Konfederacji stanowią ludzie, obecny jest jednak mały odsetek gnomów (2%) które odpowiadają za różne eksperymenty związane z rozwojem technologicznym.

Ustrój:


W Scalii władzę sprawuje Ri Buiden (król plemion), a pod nim inni Ri (królowie lokalni) którzy zarządzają swoim plemieniem. Ri tak samo jak i Ri Buiden są wybierani spośród potomków danego władcy, jeśli natomiast nie ma potomka - w tym wypadku przejmuje władze najsilniejszy Ri (w przypadku tytułu Ri Buiden), lub najsilniejsza osoba w plemieniu (w przypadku Ri). Przywódcy plemion mają swoją autonomię szczególnie w czasie wewnętrznych potyczek między klanami - ale ostatecznie w sprawach państwowych, jak i w wojnach z innymi narodami, ostatnie słowo ma Ri Buiden. Legenda spajająca tutejsze ludy mówi o mitycznym Scalienwaldzie, który zjednoczy rozbite między różne frakcje tereny Scalii i będzie nimi rządził jako Król Królów.

Model ekonomiczny:


Scalia ze względu na swój klimat tajgi obfituje w zioła które nie są dostępne w innych warunkach pogodowych. Z nich są produkowane różne medykamenty, służą również za pożywienie w gorszych czasach. Są też wykorzystywane w przeróżnych zaklęciach. Mieszkańcy Scalii zajmują się również uprawą pól oraz bydła, poza polowaniem jest to główne źródło zdobywania pożywienia w Konfederacji. W lasach występuje obficie zwierzyna łowna, od jeleni po wilki, a czasem nawet niedźwiedzie. To właśnie one są głównym źródłem futer które służą garbarzom i szwaczom za główny materiał przy produkcji odzienia niezbędnego do przeżycia w klimacie Konfederacji. Scalijczycy wydobywają też żelazo z rud bagiennych, przy okazji korzystając także z odnalezionych źródeł torfu.

Kultura:

Scalijczycy są ludem pracowitym. Już od dziecka uczą się róznego typu rzemiosła bądź walki bronią by przysłużyć się plemieniu. Różnice między poszczególnymi szczepami występują, oczywiście - są one jednak zbyt małe, by powodować poważne spięcia między Scalijczykami. Są ludem bardzo religijnym, jednak nie posiadają żadnych świątyn. Ich miejscami kultu są lasy i kamienne kręgi, które są na ich ziemiach od pokoleń. Lud ten gustuje także w hucznych zabawach - często przeprowadzają karczemne bójki po upiciu się. Mieszkańcy Scalii są jednak ludem, który nie zawaha się pomóc bliźniemu w potrzebie, czego doskonałym dowodem była braterska postawa w trakcie wielkiej wojny o niepodległość. Wszyscy w społeczeństwie są równi i pomimo tego, że kobiety robią głównie przy dzieciach i w kuchni, nie są dyskryminowane w życiu codziennym, a prawo do walki mają tak samo jak i mężczyżni - co było zresztą zauważalne gdy doszło do wojny z Akwilą. Gnomy niedawno zadomowiły się na terenach Scalijczyków jednak zostały ciepło przyjęte ze względu na swoje wynalazki, a i języka szybko się nauczyli. Karły odpowiadają głównie za różnej maści ulepszenia broni bądź narzędzi Scalijczyków. Niektórzy mówią, iż żołnierze malują sobie twarze w barwy Konfederacji.

Podział społeczeństwa:

Podziału społeczeństwa u Scalijczyków nie ma. Jedynie jest szacunek wobec weteranów wojennych, których można poznać po licznych bliznach i liczbie tatuaży. Im więcej dany osobnik ma tatuaży i blizn, tym na większej ilości wojen był. Uzurpatorzy którzy próbują żyć na respekcie z tatuaży ale nie mają żadnych blizn bądź kłamią jak dana walka wyglądała, często są osądzani i wieszani. Znaczenie w społeczeństwie również mają druidzi oraz kapłanki.

Cechy społeczeństwa:
Mieszane, Honor i Wojna


Wierzenia:

Scalijczycy są wyznawcami politeistycznego kultu, a głównymi bóstwami wyznawanymi w ich panteonie są:

Ailsa - Bogini płodności i wojny, to ona jest uważana przez ludy Scalijczyków za przywódczynię panteonu. Przed każdą wojną należy złożyć jej stosowną ofiarę.
Alastair - Bóg łowiectwa i ognia. Jest szczególnie czczony przez myśliwych i kowali, ale też zwykłych obywateli by ich ogniska domowe nigdy nie zagasły.
Fearchar - Bóg rud i mistyfikator. Czczony głównie przez górników i niektórych złodziejaszków.

Każdy z tych trzech bogów, według wierzeń Scalijczyków, ma pod sobą bóstwa im wierne, odpowiadające za różne dogmaty, do których Scalijczycy zawsze mogą się zwrócić. Kapłanki i druidzi mają za zadanie upewnić się, by dzieci znały Panteon i odnalazły się w życiu społecznym gdy dorosną.


Historia:

Trudno tak naprawdę stwierdzić od kiedy Scalijczycy mieszkają na tych ziemiach. Pierwsze zapisy pojawiły się gdy Akwila założyła imperialny garnizon w okolicy i zmusiła okoliczne ludy do przynoszenia jedzenia i innych towarów które były potem wysyłane do stolicy. Na początku ludzie trochę mówili o tym jakie to niesprawiedliwe, jednak nie byli przeciwni podobnymi precedensowi. Kilkanaście lat po założeniu garnizonu zaczęły się pojawiać legendy o Scalienwaldzie, który przybędzie by zjednoczyć ludy pod jednym sztandarem i poprowadzi armię przeciwko Imperium w celu wywalczenia niepodległości dla ludów scalijskich. Legenda dawała Scalijczykom nadzieje, a wielu wodzów chciało być właśnie tym wybrańcem - ale nigdy nie wzbudzali tak wielkiego respektu wśród innych plemion. Do czasu spadającej gwiazdy i narodzenia się potomka w plemieniu Ghernyr. To właśnie tam druidzi i kapłanki nazwali dziecko Fionnlagh, co w ich języku znaczy "Biały Wojownik". Gdy młodzieniec dorósł, poprzez walki i dyplomacje zjednoczył plemiona pod sztandarem Ghernyru. Nie przyjął on jednak tytułu Scalienwaldy - gdyż miał dwa, trudne zadania przed sobą. Wpierw, wywalczyć niepodległość dla Scalijczyków, a następnie zjednoczyć wyspę. Fionnlagh wybrał dobry moment do zaatakowania, ze względu na to, iż Akwila była zajęta konfliktem z Unią. Garnizon został zaatakowany i doszło do wielkiej wojny, gdzie miały paść odważne słowa Ri Buidena "Akwilanie mogą odebrać nasze życie, ale nigdy nie odbiorą naszej wolności". W walce uczestniczyły wszystkie plemienia, mężczyżni, kobiety jak i dzieci stały ramię w ramię walcząc o wolną Konfederację. Przyczułek Imperium na wyspie został spalony a wszyscy żołnierze wymordowani. Niedługo po tych wydarzeniach na wyspy przybyły gnomy, które zaoferowały swoją wiedzę w zamian za możliwość zamieszkania, na co Fionnlagh się zgodził.

Władca:
Aktualnym Królem Plemion jest Fionnlagh Ghernyr, odważny wojownik i doświadczony strateg. To dzięki niemu Scalijczycy wywalczyli wolność, a wśród ludzi i gnomów wzbudza wielki respekt. Mimo walk na froncie, niektórzy również twierdzą, że jest dość charyzmatyczną postacią ze względu na dyplomatyczne rozwiązania podjęte podczas rokowań ze współtworzącymi Konfederację plemionami.

Ważne osobistości:

Naoise Gherynr - najstarsza z dzieci Fionnlagha, zasłużyła na swój respekt w wojnie o niepodległość, a blizna od lewego oka do ust jest na to dowodem.
Raghnall Sehsvil - przywódca najsilniejszego plemienia po Ghernynrach, obie rodziny łączy braterstwo krwi.
Oliver Mathinker - Naczelny przywódca gnomów i najmądrzejszy z nich, jest współodpowiedzialny za wynalezienie wielu wynalazków z którymi gnomy przybyły do Scalijczyków.

+ Mistrz Oręża (1pkt)
Kompetentny Dowódca (3pkt)
Dobry Organizator (1pkt)



Heros:

Ruaridh - Scalijczycy nazywają go weteranem wojennym i genialnym strategiem. Na swoją reputację zasłużył sobie jeszcze przed wojną o niepodległość, w czasie wojen plemiennych. Potrafił samodzielnie położyć dziesięciu imperialnych żołnierzy, a dzięki jego strategii udało się doszczętnie rozgromić imperialną armię i zniszczyć garnizon.

Militaria:

Scalijska armia to zbiór plemion, którymi przewodzi Ri Buiden i wyznaczeni przez niego stratedzy. Piechota jest głównie uzbrojona w skórzane zbroje które pozwalają im na zachowanie względnej swobody ruchów. Walczą przy pomocy najróźniejszych broni, od toporów po miecze dwuręczne typu Claymore. Ich lekka jazda jest zazwyczaj uzbrojona w dzidy i oszczepy jako broń dystansową, a przy pasie przypiętą mają nieodłączną broń do walki wręcz. Scalijczycy ponad wszystko walczą napierając na wroga wszystkimi swoimi siłami, wykorzystując swoje uzbrojenie by połamać wrogowi kości i doszczętnie zmiażdżyć jego siły.

Magia:


U Scalijczyków magia nie jest na porządku dziennym, a znają ją tylko kapłanki i druidzi. Do tego są potrzebne przygotowania odpowiednich wywarów z ziół które rosną na terenie Scalii. Używają oni głównie magii natury, tak jak w walce o niepodległość druidzi użyli korzeni drzew by złapały imperialnych żołnierzy i ich zgniotły.

Klimat:



Klimatycznie, tereny Konfederacji objęte są głównie tajgą przepasaną pasmami klimatu umiarkowanego.

Typ państwa:
Byłe państwo klienckie.

Mapa:


Mapa

Miyokari

Liczba postów : 88
Join date : 05/02/2014
Age : 23

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Federacja Scalii

Pisanie by MG Umrzyk on Wto Lip 05, 2016 10:30 am

Akcept.

Modyfikator:

Wolność lub śmierć - Scalijczycy słyną ze swojej butności i oporu wobec agresora, który chce wgnieść ich butem w ziemię i odebrać to, na czym najbardziej im zależy. Jednak lud Białego Wojownika prędzej umrze niż da się ponownie zniewolić. Na wypadek wojny obronnej Scalia ma zmniejszony koszt utrzymania wojsk i ich rekrutacji.

Heros:

Ruaridh - genialny dowódca i bohater wojny o niepodległość. Wszelkie ofensywne działania militarne na lądzie przeprowadzone pod jego czujnym okiem mają większą szansę na powodzenie i mniejsze prawdopodobieństwo na duże straty wśród dowodzonych przez niego ludzi.
avatar
MG Umrzyk
Admin

Liczba postów : 609
Join date : 05/05/2013

Zobacz profil autora http://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach