Tivar
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Republika Jamraldu

2 posters

Go down

Republika Jamraldu  Empty Republika Jamraldu

Pisanie by Ismerus Nie Lip 03, 2016 12:40 pm

Republika Jamraldu  410px-Ducatus_Curlandi%C3%A6_et_Semigalli%C3%A6_1.svg

Nazwa nacji: Republika Jamraldu

Rasa/rasy: Większość mieszkańców kraju stanowią ludzie, jednakże mieszka w nim dość spora mniejszość krasnoludzka (ok. 10 %).

Ustrój: Obecna władza skupia się w ręku Kanclerza, do którego bezpośrednich kompetencji należy m.in. nadzór nad państwem, gospodarka czy dyplomacja. Obok niego, istnieje Rada Czterech- zgromadzenie czterech najważniejszych urzędników. Należą do niej: Marszałek, Admirał, Patriarcha i Rektor Uniwersytetu. Marszałek odpowiada za stan armii jak i za działania wojenne, admirał analogicznie z flotą. Rada może wnosić swoje projekty ustaw, jest też organem doradczym dla Kanclerza. Ostateczne zdanie należy jednak do głowy państwa.
Urzędy są dożywotnie, pozostali urzędnicy są wybierani w drodze głosowania rady i kanclerza.

Model ekonomiczny:
Republika Jamraldu  Zonca+1607
Jamrald to kraina wyżynno-górzysta, posiadająca skąpy pas nizin. Z racji tego gospodarka opiera się na wydobyciu surowców i ich przetworzeniu. Kraj znany jest z wielkich manufaktur, które wytwarzają m.in. broń i przedmioty codziennego użytku. Rozwinęła się też gałąź morska: budowa statków i rybołówstwo. Znanym miejscowym produktem jest purpura Jamraldzka, wyrabiana ze specjalnych gatunków ślimaków.


Kultura: Jamraldanie to lud , który wiele ryzykuje, pracując w niebezpiecznych miejscach: kopalniach, hutach,  kompaniach najemniczych, statkach. Dlatego uwielbiają pić, bawić się, świętować i grać. W ciągu roku posiadają kilkadziesiąt oficjalnych i drugie tyle nieoficjalnych świąt, podczas których piwo leje się strumieniami, często przy muzyce lutni i śpiewach o dawnych bohaterach.  Jamraldanie kochają śpiew, przeciętny obywatel zna dziesiątki z nich, większość powstałych w zamierzchłej historii.
Kolejną popularną rozrywką są kości i karty, to stąd prawdopodobnie powędrowały do innych krain.
Jednocześnie są wyjątkowo wierzący. Odmawiają modlitwy przy każdej możliwej okazji: na początku i końcu dnia, podczas rozpoczęcia święta, przed grą czy zawodami, podczas pracy, podczas walki itd. Tradycją jest, że dają dary dla świątyń.


Podział społeczeństwa: W Jamraldzie nie istnieją żadne podziały społeczne. Każdy jest równy, ma takie same prawa i obowiązki. Jedyną uprzywilejowaną grupą są kapłani. Nie muszą płacić podatków, podlegają tylko sądowi kapłańskiemu, ludzie muszą przed nimi klękać (oprócz rady czterech i kanclerza). Oprócz tego, coraz częściej najbogatsza grupa kupców, zwana burżuazją, próbuje zdobyć przywileje, lecz stanowczo sprzeciwia się temu reszta społeczeństwa.

Cechy społeczeństwa:
Usposobienie mieszane
Wartość wiara
Specjalizacja rzemiosło

Wierzenie:
Republika Jamraldu  Lector_Magnus_Gottschalk_sigmar
Jamraldczycy są ludem wierzącym. W tym pełnym niebezpieczeństwa świecie, ktoś musi nad nimi czuwać.
Wierzą w boga imieniem Torr, przedstawianego jako barczystego, wysokiego mężczyznę, łysego i bez brody, w rękach trzymającego młot bojowy. Nie jest bóstwem kapryśnym ani nieprzewidywalnym, stara się dbać o swoich wiernych. Daje natchnienie dowódcom, odwagę wojownikom, mądrość uczonym, siłę górnikóm, drogę żeglarzom.
Kapłani Torra są uprzywilejowaną grupą. Oprócz wyżej wymienionych praw, posiadają swojego przedstawiciela w Radzie Czterech. Wielu kapłanów jest jednocześnie wojskowymi, służąc w specjalnych oddziałach Młociarzy Torra.

Historia: Nie wiadomo kiedy dokładnie powstał Jamrald. Ostatnie źródła pisane pochodzą sprzed 1000 lat, lecz wiadomo, że na długo przed tym, istniała już cywilizacja. Dowodzą tego najnowsze badania archeologiczne. Nauka ta powstała dopiero niedawno, lecz naukowcy mówią że jest przełomowa.
Drugą niewiadomą jest nazwa. Badacze podają 3 hipotezy powstania nazwy. Pierwsza, że pochodzi od starej nazwy, "ludzie gór". Druga, że tak nazywał się pierwotnie Torr.
Trzecia, że przyszła z południa, na długo przed wynalezieniem pisma. Mimo, tych niewiadomych Jamrald jest starą krainą. Od zawsze dystansował się od wszystkich konfliktów, starając się jednocześnie na nich zarobić. Podczas Wielkiej Wojny handlował z obiema stronami, zyskując niemałe pieniądze. Jednocześnie często zdarzały się, że tutejsze grupy najemników walczyły po jednej czy po drugiej strony.

Władca:
Republika Jamraldu  Latest?cb=20150624170731
Obecnie funkcję kanclerza pełni Leopold Vandeheer, 50-letni były kupiec. Znany jest, jako charyzmatyczny przywódca, o dużych umiejętnościach przekonywania i manipulowania tłumem. Jako były kupiec, posiada talent do negocjacji handlowych, jednocześnie wie, kiedy można podjąć negocjacje, a kiedy warto sobie odpuścić. Za jego rządów (od 10 lat) biurokracja zmniejszyła się, jednocześnie poprawiła swą efektywność.
Nie posiada żadnej rodziny. Nigdy się nie ożenił, a reszta jego rodziny zginęła w katastrofie morskiej, 20 lat temu.
Znany jest ze swej pożądliwości. Jest stałym klientem domów publicznych stolicy, nawet posiada kilka nałożnic w pałacu kanclerskim.

Cechy: dobry organizator, mistrz handlu, idol tłumów, pożądliwy.

Ważne osobistości:
Marszałek Gustav Tottenheimer- czterdziestoletni dowódca, zasłynął jako najemnik podczas Wielkiej Wojny.
Admirał Jakub Holdmer- stary wilk morski, za młodu zwiedził większość portów kontynentu, obecnie znów chętnie wyruszył by na wyprawę.
Patriarcha Albrecht Totenvollern- wiekowy kapłan Torra, który posiada przeogromną wiedzę na tematy teologiczne i historyczne.
Rektor Karl Ovien- były profesor prawa, nikt jak on nie zna tyle przepisów.

Heros:
Republika Jamraldu  104
Borri Alriksson to znany wynalazca Jamraldzki, częściej mówi się na niego: "Szalony inżynier". Już od przeszło 100 lat tworzy wynalazki. To jemu zawdzięcza się wynalezienie m.in. prochu, broni palnej, armat czy bardzo precyzyjnego zegara. Konserwatywni Jamraldczycy już przyzwyczaili się do jego często szalonych pomysłów,
jednakże on nie przestaje zaskakiwać.
Swoje dzieła tworzy w pracowni, w stolicy. Jest często zapraszany przez kanclerza, którego ciekawią jego pomysły.

Proponuję bonus do wynalazków, np. do czasu budowy, kosztu etc.

Militaria: Armia Jamraldu składa się z grup operacyjnych, zwanymi armiami. Zebrane są w tzw. grupę armii, którą dowodzi Marszałek.
Wojsko bardziej polega na jakości niż na ilości. Wyposażone w nowoczesną technologie, jak broń palna, armaty; stanowi znaczącą siłę. Co ciekawe, nie posiada kawalerii,
spowodowane jest to skąpą ilością nizin, a dużą wyżyn i gór.
Podczas Wielkiej Wojny nastąpił rozrost tzw. wojska najemnego. Obecność ich uregulowano prawnie, mianowicie w czasach pokoju mogą być wynajmowani przez inne kraje, lecz mogą być wezwani z powrotem do kraju, lecz wtedy otrzymują normalnie żołd od państwa.
Dużą siłę stanowi również flota, która pilnuje szlaków handlowych. Armaty i nowe typy statków bardzo poprawiły możliwości operacyjne.

Magia: W Jamraldzie nie ma żadnych szkół, uniwersytetów czy akademii magii. Nigdy nie było ich dużo w państwie, natomiast zawsze witani są z otwartymi rękami.
Co ciekawe, magowie urodzeni w kraju, potrafią władać tylko magią ziemii. Nie wiadomo czy jest to spowodowane, natomiast powstają już gildie magów, broniące ich interesu. Często służą w armii, jako oficerowie, lub w kopalniach czy manufakturach.

Klimat: Na wybrzeżu panuje morski klimat, pełen deszczów i wiatrów. Lata są ciepłe a zimy lekko chłodne. W górach sytuacja się zmienia. Temperatury są niskie, wiatr jest zimny i przeszywający. Rzadko wychodzi słońce, czyniąc ten obszar jeszcze trudniejszy do życia.

Typ państwa: Neutralne
Mapa:
Republika Jamraldu  754e450bbdd5
Aby powiększyć należy kliknąć w mapę.

Ismerus

Liczba postów : 160
Join date : 16/05/2013

Powrót do góry Go down

Republika Jamraldu  Empty Re: Republika Jamraldu

Pisanie by MG Vaiar Pon Lip 04, 2016 9:59 am

Uznaję "neutralny" typ państwa za państwo niepodległe. Akcept.


Modyfikator:

Jamraldzki oportunizm - w czasie Wielkiej Wojny Republika wspierała raz jedną, raz drugą stronę konfliktu; a udało jej się to dzięki dobrej dyplomacji i rozchwytywanym najemnikom. Wszelkie działania dyplomatyczne z państwami NPC mają większą szansę na powodzenie.

Heros:

Borri Alriksson - szalony inżynier z każdym dniem wpada na kolejny wynalazek.. a przynajmniej tak mówi gawiedź. Opracowywanie i badanie nowych technologii jest tańsze o 10% i krótsze.
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach