Wyprawa łupieżcza Smoczego Dominium

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Wyprawa łupieżcza Smoczego Dominium

Pisanie by MG Umrzyk on Nie Sty 17, 2016 9:41 pm


Pynorkingmardia w trakcie natarcia na ziemie Zayid.

Wszystko wydarzyło się tak szybko.

Gdy grupa orków uderzyła na Zayid właściwie nikt nie był przygotowany na stawienie im oporu. Wcześniej nie istniała żadna formacja milicji obywatelskiej ani wojska poborowego, więc właściwie gdy smoczyca latała nad polami i popieliła uprawy nikt nie wiedział, jak zareagować. Większość mieszkańców podjęła żmudny wysiłek ucieczki i ratowania dobytku wyruszając w stronę wybrzeża lub centrum magokracji, ale tamci płacili gorszą cenę od tych, którzy decydowali się oddać wszystkie swoje dobra bez walki - tamci tracili życie.

Z Lodowych Dolin na Zayid i Sakharę naszła grupa uderzeniowa ze Smoczego Dominium. Co prawda niewielka, ale prowadzona przez towarzyszkę Pradawnego Jaszczura i przygotowana na powrót z łupami. Wdarli się przez niedozbrojone granice od strony regionu rolniczego Zayid w środku nocy, a ogień smoczycy rozświetlał horyzont i drewniane budynki. Brano jeńców i dobra - w tym zbiory, meble i złoto, dzieła sztuki i wytwory kultury generalnie niszczono i palono. Tak się działo dzień po dniu, szybciej, niż podróżują zwiadowcy i właściwie tylko nielicznym śmiałkom udało się zadać jakąkolwiek stratę samym orkom. Sakhara pozostała w większości nietknięta - krasnoludy pozamykały się w swoich fortecach przyjmując do nich zaprzyjaźnionych ludzi i nie mając czasu na przeprowadzanie oblężenia orkowie po prostu udali się na południe.

Wycofawszy się, orkowie pozostawili za sobą wypalone pola, zrabowane wsie i uszczuploną populację, ale nie wyrządzili na tyle poważnych szkód, aby lokalni mieszkańcy nie byli w stanie tego odbudować. Władze Magokracji doszły do natychmiastowego wniosku, że to była zwykła, barbarzyńska wyprawa łupieżcza, a nie kampania wojenna. Rannymi i dotkniętymi tą straszliwą sytuacją zajęło się Remedium, które stacjonowało w niezdobytej Bahariyi. Pozwoliło to nieco zmniejszyć straty i załagodzić nastroje, ale ludność jest bardzo niespokojna i pełna pretensji do swoich obrońców za niezapewnienie im bezpieczeństwa.

KONSEKWENCJE:

Magokracja Auranu:

- Zysk z inwestycji - Uprawy w Zayid spada o 50 sztuk złota,
- Zysk z inwestycji - Wydobycie w Sakharze spada o 20 sztuk złota,
- Zysk z inwestycji - Wydobycie w Sakharze (golemy) spada o 15 sztuk złota.

- Poparcie dla Magokracji w Zayid zmienia się na: przeciętne,
- Obecność organizacji w Zayid zmienia się na: Przeciętne wpływy Remedium.

Smocze Dominium:

- Heros [Pynorkingmardia] i jego specjalna umiejętność zostały wykorzystane,
- Wraz z cechą nacji i monarchy: grabieżca, orkowie zrabowali 250 sztuk złota,
- Straty w jednostce zbrojnej pokryły zrabowane dobra.
avatar
MG Umrzyk
Admin

Liczba postów : 609
Join date : 05/05/2013

Zobacz profil autora http://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Re: Wyprawa łupieżcza Smoczego Dominium

Pisanie by MG Umrzyk on Sro Sty 27, 2016 1:04 pm


Miasteczko portowe Atello przed atakiem.

Ostatnie dni zimy upłynęły Tellurczykom pod sztandarem ciągłej pracy. Kolejne gospodarstwa na wyspie Hollon edyktami archontów wcielane są do archonatu, w części kontynentalnej trwała bez przerwy akcja osiedleńcza, a statki odradzającego się kraju zaczynały swoje dalekie podróże, a plotkarze mawiają nawet, że widzieli dobrze wyposażone okręty płynące na południe. Ta ciągła praca i nadwyżka zbiorów i żywności spowodowała, że Tellurczycy chętnie przyjęli ostatnich uciekinierów z Magokracji Auranu napadniętej przez Smocze Dominium. Spodziewali się niewielkich problemów z dogadaniem się z obcymi, byli przygotowani na nowych kupców i siłę roboczą... Nie przewidzieli jednak, że ludzie którzy przyszli do nich w suknach, nocą, pozostawieni sami sobie, zajmą się wyżynaniem garnizonów i straży w ciemnych zaułkach. W wielu mniejszych miasteczkach wystarczyło to, aby pozostawić je kompletnie bez żadnej ochrony.

Tuż po wyrżnięciu straży, ludzie ubrani w szaty albo uciekli, albo zostali pojmani przez milicję obywatelską - i natychmiast poddani egzekucji. Ale to nie wystarczyło, żeby utrzymać porządek, bo tuż przed rankiem nadeszła kolejna grupa atakujących, tym wspinających się przez niskie mury korzystając z drabin, a wszedłszy do środka - plądrujących co popadnie, wyżynających wszystkich, którzy śmieli stawić im opór, pozostawiający kulących się w kątach w spokoju albo zabawiających się ich kosztem w nieszczęściu, które spotkało osadników. Tak skończyło kilkanaście wiosek i kilka miasteczek, zanim zwabieni ogniem nie przybyło zwabione ogniem regularne wojsko i straż z bardziej odległych terenów - zadali przeciwnikowi dość duże straty broniąc miasteczek, w których spodziewali się jego ataku i potem goniąc go aż do wybrzeża. Ale było już za późno, bo korzystając z osłony nocy duża część atakujących oddaliła się zrabowanymi pod osłoną nocy statkami i szalupami i wyruszyła w stronę Magokracji Auranu. Tellura nie miała w okolicy żadnej floty, aby ich powstrzymać.

Mówią, że gdy dowiedział się o tym archont Vuterin Lunn na oficjalnym spotkaniu rady, z wściekłości nakazał stacjonującej w głównym mieście portowym Ellon flocie zablokować porty morskie Auranu, a żołnierzom dokonać desantu na jej wschodnich krańcach i wyrżnąć wszystkich, w zasięgu wzroku - co prawda został przegłosowany przez pozostałych członków rady archontów, ale pozostali albo podzielają - z nieco mniejszym ferworem - jego podejście, albo widzą w tym zysk dla Tellury... Faktem jest, że teraz wszyscy mieszkańcy regionu granicznego archonatu czują się zagrożeni i grupują się w formacje milicji obywatelskiej. Garnizon prowincji północnej, Atreum, został wzmocniony przez kolejnych żołnierzy, a przez pewien czas będzie tam obowiązywało prawo wojskowe. Nie trudno się domyślić, że archonat obwinia o atak sojusz Auranu z Dominium, sądząc, że był to prawdopodobnie atak przypieczętowujący ich sojusz. Efektem spotkania rady było nałożenie na magów kompletnego embarga handlowego i wzmocnienie również garnizonów w Ellobro.

KONSEKWENCJE:

* Smocze Dominium - dodaj sobie 350 sztuk złota, Twoje straty - 15 ciężkozbrojnych i 40 lekkozbrojnych orków [koszt uzupełnień: 70 sztuk złota], 30 kuszników i 20 łuczników [koszt uzupełnień: 60 sztuk złota],

* Magokracja Auranu - Twoja reputacja na świecie zmienia się na: Przez podejrzenie uczestnictwa w wyprawach łupieżczych Smoczego Dominium Magokracja nie cieszy się zaufaniem starych potęg Nialla. Efektem embarga handlowego Archonatu Tellury jest zmniejszenie przyszłych zysków z handlu morskiego. Również zysk z inwestycji: Handel morski zmniejsza się o 15 sztuk złota.
avatar
MG Umrzyk
Admin

Liczba postów : 609
Join date : 05/05/2013

Zobacz profil autora http://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach