Hetmanat Zonnobar

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Hetmanat Zonnobar

Pisanie by Miyokari on Pon Sty 11, 2016 8:17 pm

I. Hetmanat Zonnobar


II. Rasy
Hetmanat jest zamieszkiwany przez gobliny które na kontynencie znajdowały się już od dawien dawna - nigdy jednak nie były zjednoczone pod jednym sztandarem, aż do teraz. Są one niskie, zielone, bardzo brzydkie. Są jednak przebiegłe oraz zwinne ze względu na swoją budowę. Kobiety tak naprawdę nie różnią się niczym od mężczyzn - są tak samo brzydkie i nie posiadają biustu przez co zazwyczaj trudno odróżnić jedno od drugiego, jednak między sobą znają różnicę. Polega głównie ona na brwiach, mężczyźni mają bardziej krzaczaste brwi - a kobiety mniej.

Na terenach żyje również jeszcze krasnolud - cechuje się długą brodą, niskim wzrostem jak gobliny i większa budową niż gobliny przez co jest mniej zwinny od nich lecz o wiele bardziej wytrzymały.

III. Ustrój

Państwo jest zarządzane przez Wielkiego Hetmana. Tak naprawdę pojawił się on niedawno na terenach goblinów - gdyż było to jakieś czterdzieści lat temu. Zjednoczył on jednak wszystkie plemiona zielonoskórych pod sobą.

Poza tym, iż gobliny słuchają Wielkiego Hetmana jak swojego Bóstwa, to plemiona rządzą się swoimi prawami. Wybierają one naczelnych wodzów które zarządzają nimi - są to zazwyczaj najmądrzejsi(szamani) bądź najsilniejsi(wojasy). Ci pierwsi są wybierani poprzez wiele prób - w której ostatniej jest potrzeba by zjeść pewne grzyby którzy nie wszyscy przeżywają. Natomiast wojasy są wybierani poprzeż walkę najsilniejszych z plemienia, a ostatni, który stoi przejmuje władze w plemieniu.

W Hetmanacie są trzy plemiona - podzielone na tereny które podlegają pod nie. Czwarta prowincja jest zarządzona przez Wielkiego Hetmana, a wszystkie z plemien podlegają pod niego. Dwa z pierwszych plemion jest zarządzone przez dwóch wojasów, a trzeci przez szamana.


IV. Model Ekonomiczny

W Hetmanacie głównym źrodłem dochodu są rudy które gobliny wydobywają z gór oraz je przetwarzają w manufakturach by potem sprzedawać sztabki bądź tworzyć z nich zbroje oraz broń. Główne żyły które znajduja się na terenach goblinów to żelazo, brąz, srebro oraz cyna. Drugim, bardzo ważnym surowcem są grzyby które rosną i w lasach ale jest ich również bardzo dużo w górach - jest to główne pożywienie goblinów oraz są one używane przez szamanów. Pozostałe dwa surowce które zielonskórzy zdobywają to drewno oraz łowiectwo.

Handel głównie odbywa się poprzez handel między plemionami. Jednak są dwie duże fortece w których odbywa się obrót surowców, jedno z nich jest zbudowana przy wodzie dzięki czemu jest możliwy handel morski.


V. Kultura

Kultura na terenach Hetmanatu w wielku aspektach jest jednolita, jednak każde plemię ma również  normy zachowania które różnią się od siebie. Gobliny tak naprawdę nie mają jakichś wyrafinowanych gustów, przez co żyją w wioskach które są obudowane wałami ziemnymia a w środku znajdują się drewniane budowle. Jedzą to co im dadzą pod gębe. Zdarzają się między nimi spory które zazwyczaj kończą się bójką między dwoma osobnikami w środku danej wioski bądź obozu, a co to sprytniejsze gobliny próbują na tym zarobić. Gobliny tak praktycznie nie lubią innych kultur niż swoja - ich jest najlepsza i inni mają się im podporządkować. Jedynie jako taki mają szacunek do orków, ale tylko do tych co są zielone.

Plemię Wraraka - zostało tak nazwanę po wojasie który nimi przewodzi. Jest ono znane z tego, iż przynajmniej raz w tygodniu Wrarak musi kogoś obić przez co są organizowane turnieje, a najsilniejszy z goblinów ma zaszczyt walki z Wrarakiem. Niestety, często te gobliny giną w walce z Wrarakiem gdyż boi się on swoją pozycję przywódcy. Pozatym, plemię to jest dość krwawe co jest udowodnione tym, iż piją krew swoich pokonanych wrogów (a czasami zdarza się, iż również spożywają ich ciała).

Plemię Orika - nazwa ta pozostaje tajemnicą, nikt nie wie czemu Zengrel tak nazwał to plemię, ale wszyscy mówią, iż mądrością to on nie grzeszy, jest jednak dość potęznym wojasem. Słyną oni z tego iż noszą rózne tatuaże oraz lubią używać kości pokonanych wrogów jako różne medaliony, ozdoby domów bądź nawet sztućce do jedzenia.

Plemię Bengrela - nazwano je po najpotężniejszym szamanie który przewodził na ziemiach Hetmaństwa. Aktualnie rzadzi nimi Azagel, przetrwał on sprawdzian szamaństwa przez udało mu się otrzymać ten tytuł. Bengrelerzy są znani z tego, że lubią torturować swoich jeńców. Jest to również najmądrzejsze z wszystkich trzech plemion, więc to oni są odpowiedzialni za spisanie historii oraz niektóre wynalazki.

Wszystkie plemiona są poddane Wielkemu Hetmanowi, a każdy z przywódców mu bezgranicznie ufa. Przez co w razie wezwania do wojny nikt się nie sprzeciwi.


VI. Podział Społeczeństwa

Tak naprawdę większych podziałów nie ma w Hetmanacie. Gobliny są tak naprawdę sobie równe, poza wodzami plemion oraz Gwardią Elitarną Wysokiego Hetmana. Obie grupy mogą sobie pozwolić na więcej niż typowy goblin, gdyż w razie jakichś większych występków zostanie im to wybaczone. Społeczeństwo można podzielić na :

I. Wielki Hetman - sprawuje władzę na terenach goblinów jak i to on jest głównym prawem oraz władzą na tych terenach, nikt nie ma zamiaru mu się przeciwstawić.

II. Potomek Wielkiego Hetmana - Tak naprawdę jego władza jest bardzo podobna do tej którą sprawuje Wielki Hetman, jest on jego prawą ręką a jego decyzje są tak samo ważne gdyż posiada on pełnomocnictwo Wielkiego Hetmana.

III. Gwardia Elitarna Hetmana - są to przyboczni strażnicy Hetmana, jego ostatnia linia obrony która ma chronić życie jego i Potomka za wszelką cenę.

IV. Wodzowie Plemion - sprawują władzę są ich ich plemie, mają oni swobodę działań póki nie szkodzą Hetmanatowi.

V. Szamani - Stoją wyżej w hierarchi niż typowi goblini gdyż niosą oni słowo Wielkiego Hetmana.

VI. Pozostałe gobliny - cała reszta populacji podpada pod tą kategorię.


VII. Cechy Społeczeństwa

1.Usposobienie : Mieszane
2.Najważniejsza Wartość : Przetrwanie
3.Specjalizacja : Wojna

VIII. Wierzenia

Wiary nie ma na terenach w Hetmanacie, a raczej nie ma tak jak w większości narodów. Gobliny wierzą bezgranicznie w swojego Hetmana tak jak by był ich Bóstwem, a jego potomek jest traktowany jak największy skarb który trafił pod ich ręce. Szamani myślą, iz to on im daje ich magiczną moc. Jednak w głównej mierze ich czarowanie pochodzi z grzybków.

IX. Historia
Gobliny nie zawsze były zjednoczone pod władzą Hetmana. Tak naprawdę, jest to dość nowsza historia niż starsza. Wcześniej, tereny Hetmanatu nie były zaznaczone na mapach Sovarii gdyż nie były one połączone a gobliny często wędrowały z jednego terenu na inny, nigdy nie osiedlając się na dłużej. Do tego, wszystkie plemiona toczyły ze sobą krwawe wojny, w głównej mierze o pożywienie ale jak i o tereny - tu zabrały jedną wioskę drugim - gdzieś indziej jakieś pole. Przez co wielu straciło swe życie przez agresysywne podejście. Nikt nie wie do tej pory skąd bądź dlaczego Wielki Hetman Olumir pojawił się na terenach goblinów. Niektórzy mówią, iż przypłynął jako wygnany potomek Cesarstwa Krasnoludów. Inni mówią o tym, iż jest szalonym magiem który zamieszkiwał tereny gdzie odbywały się wojny goblinów. Za pomocą magii udało mu się spętać duszę goblinów dzięki czemu krasnolud ma teraz prawa do tych ziem. Gobliny przestały między sobą walczyć, zaczęły budować większe fortyfikacje oraz wioski. Sam Hetman rozkazał zbudować potężną twierdzę w górach, gdzie aktualnie rezyduje i jest tak naprawdę jedyną metropolią Hetmanatu.

W czasie budowy Twierdzy odbyła się kolejna wojna - była jednak ona między goblinami a wielkimi pająkami które zamieszkiwały tutejsze góry. Mimo wszystko, udało im się zwyciężyć a ów kreatury zostały ujarzmione przez co teraz służą jako wierzchowce w walce bądź do przewożenia towarów.

Wielki Hetman zmienił politykę w jakiej działały plemiona, wszystkie teraz mu podlegały, miejąc jako taką wolność. Duża zmiana również zaszła w kulturze, gdyż jeden z jego rozkazów był by wszystkie plemiona były ujednolicone, z małymi różnicami między sobą. Co to mądrzejsi szamani bądź wojasy jednak bały się o to co będzie gdyby coś się przydarzyło Wielkiemu Hetmanowi. Tym samym, wśród najpotężniejszych szamanów którzy aktualnie żyją został wybrany potomek Wielkiego Hetmana, który aktualnie wierzy, iż jest jego synem. Została również powołana Gwardia Elitarna Hetmana która powstała po to by chronić jego jak i potomka.


X. Władca
Wielki Hetman Olumir - Nie wiadomo do tej pory skąd się pojawił na terenach Hetmanatu. Udało mu się jednak zjednoczyć gobliny pod jego władzą i to on jest teraz głową państwa. Jest on jednak dość tajemniczą postacią gdyż rządzi ze swej twierdzy w górach, a robi to przez wodzów plemion oraz swojego potomka. Jest on uwielbiany przez swoje gobliny które uważają go za Boga. Wiadomo jest, iż jest bardzo silnym magiem ale również nienawidzony przez świat.

Cechy :
-Mistrz Magii (3 pkt)
-Idol Tłumów (2 pkt)

XI. Ważne Osobistości
- Potomek Wielkiego Hetmana Jechik - najpotężniejszy szaman na terenach Hetmanatu. To właśnie on został wybrany jako syn Olumira. Po Wielkim Hetmanie sprawuje największą władzę w Hetmanacie i to zazwyczaj on przekazuje słowa Olumira do władców plemion.
- Wódz Wrarak - przywódca jednego z trzech plemion, zdobył swą władzę dawno temu przez co jest aktualnym generałem wojsk.
- Wódz Zengrel - przewodzi drugiem plemieniem, jest prawie tak silny jak Wrarak. Jego odwaga jest bardzo ceniona w Hetmanacie.
- Wódz Bengrel - przywódca trzeciego plemienia, bardzo przebiegły jak i mądry. Jest również bardzo silnym szamanem.

XII. Heros
Generał Egzog - jest on dowódcą Elitarnej Gwardi Hetmana. Został on wybrany przez swoją odwagę oraz genialny, jak na wojasa, zmysł taktyczny. Mimo, iż to Wrarak jest głównym generałem, Egzok bardzo często mu pomaga w planowaniu wojen.

XIII. Militaria
Wojsko Hetmanatu jest żróżnicowane. Ze względu na swoją budowę, gobliny preferują szybkośc jak i spryt. Mimo wszystko, zdarzają się oddziały które są ubrane w ciężkie zbroje. Zazwyczaj używają broni ze stali bądź z drewna. W wojnach wypuszczają również ujarzmione wielkie pająki, służą one jako kawaleria bądź bestie na polu bitewnym. Szamani również starają się wspomagać swoich pobratymców za pomocą magii na polu bitewnym.


XIV. Magia
Magia w Hetmanacie jest bardzo ważna, w szczególności, iż to dzięki magicznej mocy Olumira tereny te zostały zjednoczone pod jedną władzą. Szamani starają się używać swej magii na porządku dziennym - zazwyczaj w jakichś wywarach. Opiera się ona na magicznej mocy goblinów, która jest wzmocniona poprzez specjalne grzyby które zostały znalezione w górach na terenie Hetmanatu. Dzięki nim tak naprawdę szamani mają na tyle sił by być w stanie rzucać czary. Ich zaklęcia zazwyczaj są zielone, jak ich koloru skóry a popularnym zaklęciem używanym w czasie wojny między plemionami była zielona maź która paliła skórę. Niektórzy mówią, iż jest to po prostu magia ognia która dzięki grzybą przybrała specyficzny kolor. Była ona również używana w czasie budowy fortecy w górach, dzięki czemu pracę zostały przyśpieszone.

XV. Klimat
Hetmanat tak naprawdę znajduje się na dość umiarkowanych terenach. Jest tu na tyle ciepło by móc się rozwijać a deszcze są dość częste.

Mapa : Mapa (jasnyzielony)

Miyokari

Liczba postów : 88
Join date : 05/02/2014
Age : 23

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Hetmanat Zonnobar

Pisanie by MG Umrzyk on Sro Sty 13, 2016 12:23 pm

Modyfikator - Czarnokrwiści, ogniookrwiści

Gobliny to plaga na każdej ziemi - na szczęście więc mają swoją. Wielu uważa je za stworzenia bojaźliwe, pozbawione logiki w myśleniu i jakiejkolwiek smykałki do rozwiązywania problemów, ale bardzo się mylą. Goblinia przebiegłość i surowy hart życia pozwalają im zachować zimną krew w sytuacji zagrożenia, a w razie potrzeby instynkt grupowy poprowadzi je do walki całym tabunem. Ponadto, ze względu na historię pełną drążenia, kopania i zaklinania ognia, inwestycje górnicze, hutnicze i inne projekty wydobywcze stają się dla Zonnobaru efektywniejsze.

Heros - Generał Egzog

Ten wyćwiczony dowódca wojskowy widział w swoim życiu dziesiątki kampanii wojennych i należy do grona najsilniejszych spośród goblinów. Przydzielony do oddziału zbrojnego jest w stanie poprowadzić go najszybszą i najlepszą drogą, wzmacnia go w ofensywie i bardzo podnosi morale podległych mu wojowników. Może być użyty w każdej turze, zwiększając zdolności bojowe oddziału; należy jednak liczyć się z tym, że w trakcie walki z przeważającymi siłami może ponieść śmierć.
avatar
MG Umrzyk
Admin

Liczba postów : 609
Join date : 05/05/2013

Zobacz profil autora http://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach