Smocze Dominium

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Smocze Dominium

Pisanie by Zeman on Pon Sty 11, 2016 6:52 pm



Nazwa nacji: Smocze Dominium

Rasa/rasy: Ludzie 53%; Orkowie 25%; Gobliny 12%; Giganci 6%; Pozostałe mieszańce, wyrzutki i inne istoty które zaoferowały swoją służbę Smokowi 1%;

Ustrój:  Wola Smoka jest absolutna. Jego kaprys jest prawem. Lojalnych i przydatnych obsypuje złotem, gdy nieprzydatne wioski spopiela dla połechcenia swojego ogromnego ego. W międzyczasie, całą nudną sprawą gospodarki i pomniejszych problemów zajmuje się Rada, składająca z przedstawicieli podległych nacji. Oczywiście, strach i chciwość jest tym co ich jednoczy i mobilizuje. Wszyscy wiedzą, że nie ma powodu podrzynać sobie gardeł, gdyż przed cieniem Jego skrzydeł nie da się uciec. Z drugiej strony są tu z własnego wyboru (przynajmniej władająca część) i gdy wszystko gra otrzymują część tego co przynieśli mu w darze. Wewnętrznie każda nacja prowadzi się według swojej własnej reguły i tradycji, jedynie pod ognistym terrorem Smoka.

Model ekonomiczny: Każda zorganizowana część Dominium w jakiś sposób wspiera Skarbiec Smoka, a on jako Najbardziej Inteligentna forma życia na tych ziemiach zdaje sobie sprawę z tego, jak zarabiać. Dodatkowo, wielu z jego poddanych zajmuje się grabieżą. Ci jednak osiedleni głownie hodują górskie zwierzęta,  zajmują się wycinką iglastych lasów oraz ogromna część pracuję w kopalniach i kamieniołomach.


Kultura: Wśród thralli smoka znajduje się wiele pomniejszych kultur i ras, jednak podzielili się oni głównie ze względu na to drugie. Ludzie jako największa część poddanych zajęła najbardziej płaskie tereny, i dzielą się zarówno na prymitywne jednak honorowe i lojalne klany barbarzyńców, oraz zdeprawowanych, chciwych i zastraszonych jednak wyedukowanych i sprytnych cywilizowanych ludzi miasta .Zielonoskórzy zamieszkali  szczyty gór na których stokach żyją najsilniejsi z człowieczków. Gobliny żyją w cieniu orków oraz drążą swoje malutkie królestwo jaskiń i grot. Najwyższą góre na kontynencie, znaną jako po prostu SZCZYT, zamieszkują Burzowi Giganci  oraz najbardziej elitarni i wartościowi słudzy Smoka. Generalnie, każde osiedla tworzą i posiadają swoje własne, często wypaczone tradycje i zasady. Często migrujące grupy wprowadzają elementy swoje do tych, o ile są odpowiednio silni. To, co łączy wszystkie te grupy jest zasada Silniejszego, oraz absolutne poddanie się woli Smoka. W przeciwnym razie, czeka śmierć.


Podział społeczeństwa: Niewolnicy znajdują się oczywiście najniżej. Zaraz potem są Thralle – czyli zwyczajni „obywatele”, zaprzysięgli służbę Smoku. Wyżej znajduje się po prostu Elita, czyli ci którzy dostąpili miejsca na dworze Pradawnego Jaszczura.  Na samej górze znajdują się smoki, a na ich szczycie On.
Poza tym wśród każdych ras znajdują się jakieś pomniejsze hierarchie, jak Wodzowie, Królowie i inne, ale Smoka to nie interesuje. Ważne, że wszyscy płaszczą się przed nim.

Cechy społeczeństwa: Agresywne, Przetrwanie, Wojna.

Wierzenia: Każda z nacji ma swoich Bogów i wierzenia, nie ma religii państwowej oraz problemu, do póki jakiś Fanatyk nie zacznie obrażać smoków.

Historia: Wszyscy słyszeli o legendach na temat najwyższej z gór tej krainy, będącej zarówno wulkanem. Od zawsze dym znaczył się nad szczytem, jednak sama skalista iglica była zbyt stroma by dało się ją pokonać pieszo, a także znajdowała się wysoko ponad chmurami gdzie człowiek tracił oddech. Trzydzieści lat temu jednak, wulkan wybuchł. Każdy z okolic góry pamięta jak popiół zakrył niebo i słońce, a ciemność okryła centralną część kontynentu. Każdy też pamięta kolosalny kształt, który urwał się zza tej zasłony, niosąc ze sobą ryk i ogień. To był jedyny raz, gdy Prastary Jaszczur opuścił swoje leżę, gdy się przebudził. Wulkan nigdy nie był czynny. Był leżem dla tej ogromnej bestii, a wszelki dym i żar wewnątrz wywołany był jego ognistym oddechem.  Barbarzyńskie plemiona od razu oddały mu hołd, gdyż pamięć o nim pozostała w opowieściach dzikusów. Giganci nie mieli wyboru. Orkowie sami przyszli, poszukując siły by walczyć z ludźmi którzy przegnali ich z ichniejszych ziem. A później przybyli także i cywilizowani ludzie, spragnieni skarbów i mocy, a także azylu. Wszyscy go otrzymali, pod jednym prostym warunkiem. Służyć każdemu kaprysowi prawdziwego władcy tych ziem i ofiarować mu regularny trybut. Byli tacy, którzy próbowali się przeciwstawiać, jednak wraz z nim pojawiły się także inne smoki, najwidoczniej zwabione jego rykiem.  Każdy rebeliant kończył martwy, wraz z całkiem solidną częścią tych obok niego. Szybko została odnaleziona równowaga, a poddani zrozumieli że smoki potrafią okazać łaskę, bardzo złotą i sporą łaskę gdy spełnia się ich zachcianki. Grabieże okolicznych ziem stały się czymś codziennym, a same góry zamieniły się powoli w fortece i zapełniły kopalniami oraz osiedlami.

Władca/organ rządzący: Smok, Prastary Jaszczur o imieniu tak zapomnianym i przerażającym, że nawet gdyby ktoś  pamiętał jego część nie ośmieliłby się o tym pomyśleć.  Przebudzony ze swojego snu i po jednym przelocie, nigdy nie opuszcza swojego leża w najwyższej górze na kontynencie.  Sam podobno jest niczym ucieleśnienie wszystkiego co złe i dobre w opowieściach o tych jaszczurach. Niektórzy szeptają nawet, że może być jednym z pierwszych jakie kiedykolwiek istniały, ale strach potrafi nawet zbytnio motywować ludzki umysł.

Najczęściej jednak działa Rada.

- Grabieżca
- Mistrz Oręża
- Mistrz Magii
- Podstępny
- Kompetentny Dowódca
- Defraudant;
- Pożądliwy;
- Podejrzany Typ;


Ważne osobistości:
I. Wielki Wódz Orczych Klanów Gorkar Żelazny Kieł
II. Wysoki Król Gigantów Haardyir
III. Przewodniczący Ligii Smoczej Monety Albert Saltzpyre
IV. Wybraniec Ubaka, Grabieżca Setki Czaszek i Wielki Wódz Ludzkich Klanów Dortar syn Daruta;

Heros: Pynorkingmardia – smoczyca, podobno jedna z konkubin samego Prastarego Jaszczura. Całkiem młoda jak na smoka i właśnie, jest smokiem. To powinno tłumaczyć wiele. Nieludzko bystra i przerażająco sprytna, chciwa, o ostrych szponach i kłach oraz oddechu który topi metal i kość.


Militaria:  Armia Dominium jest bardzo zróżnicowana. Każda nacja pod Jego panowaniem stanowi swoją własną specjalizacje. Dla przykładu,  Barbarzyńskie plemiona oferują szybką i sprawną jednostke grabieżczą, w czasie gdy ich cywilizowani kompanii gotowi są wystawić dobrze wyposażonych i przeszkolonych kuszników oraz machiny oblężnicze.  Orkowie pod smokami stali się bardziej zdyscyplinowani niż ich inni kuzyni, służąc głównie jako ciężka piechota.  Gobliny gdzieś tam krzątają się pod nogami, gotowi dźgać w najbardziej bolące miejsca. A giganci są sami w sobie elitą, która i tak znajduje się wśród wszystkich. Nie ma czegoś takiego jak „smok” w armii. To zawsze wielki honor dla wojowników i kaprys dla jaszczura gdy znajdzie się w bitwie.

Magia: Magia pochodzi od smoków. Każdy przybyły mag się tego dowiaduje w momencie gdy spotyka jednego z jaszczurów. Jedna dla tych lojalnych wielkie gady gotowe są zdradzić nieco sekretów. Jest ona wykorzystywana zarówno w walce, jak i przy tworzeniu wyposażenia. Jednak nie jest czymś codziennym.  Znowu, wśród dzikich znajdą się szamani, a u cywilizowanych bardziej naukowe arkana. Smoki pozostają jednak niezrównane.

Klimat: Górzysty. W tym najwyższe góry na kontynencie.

Mapa: http://imgur.com/IhdChq8
avatar
Zeman

Liczba postów : 235
Join date : 08/05/2013

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Smocze Dominium

Pisanie by MG Umrzyk on Wto Sty 12, 2016 9:45 pm

Modyfikator - Wulkan!

Leże Prastarego Jaszczura buchnęło ogniem i zatrzęsło okoliczną ziemią, niepokojąc nawet potężną jeszcze w tamtych czasach Hegemonię Tellury. Smok szybko podporządkował sobie tych, którzy chcieli przeżyć i tych, którzy mieli na myśli jedynie zysk. Jego siedziba mieści się w wysokim pasmie górskim, a nieliczne służące mu smoki gnieżdżą się w najbliższych okolicach jego jaskini. Wzbudza taki terror, że tylko idiota opierałby się jego woli; dopóki jest w stanie sprawować władzę, bunty są niemożliwe. Wojska Smoczego Dominium uzyskują znaczną premię obronną na terenach rodzimych, bardziej efektywne stają się też inwestycje górnicze. Transmutując kolosalne ilości bogactw Prastary Jaszczur może dokonywać niezwykłych rzeczy.

Heros - Pynorkingmardia

Ta zwinna smoczyca ma szczęście być wybranką Prastarego Jaszczura. I choć smoki generalnie są nazbyt niezależne, żeby odprawiać rajdy na okoliczne sioła na czyjeś życzenie, ona robi to zaskakująco regularnie, czerpiąc satysfakcję z zadanych strat, śmierci i zrabowanego złota. Raz na trzy tury możesz skorzystać z Pynorkingmardii w walce albo w celu zrabowania jakiegoś regionu, spalenia go i wybicia tamtejszych mieszkańców; pamiętaj, że heros bez towarzyszących mu oddziałów zbrojnych również może ponieść śmierć.
avatar
MG Umrzyk
Admin

Liczba postów : 609
Join date : 05/05/2013

Zobacz profil autora http://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach