Imperium Tel’Rilien

Go down

Imperium Tel’Rilien

Pisanie by Miyokari on Czw Lis 12, 2015 6:45 pm

Nazwa nacji: Imperium Tel’Rilien


Rasa/rasy:

W Imperium, główną populacje stanowią Wysokie Elfy. Są one jednak podzielone na „podrasy”, można ich łatwo rozróżnić po przynależeniu do danej kasty.

Księżycowe Elfy (36% populacji) – Stanowią główną część populacji. Jest to trzon sił Imperium, należą oni do kast kapłanek jak i wojowników. Ich kolor skóry jest zazwyczaj niebieski, czasami wręcz błękitny. Jednak duża część ma również kolor skóry podobny do ludzkiego. Ich opinie są ważne dla najwyższej kapłanki, stanowią pierwszą i ostatnią linię obrony Imperium.


Leśne elfy (30% populacji) – Druga najbardziej liczna rasa. W głównej mierze trzymają się z dala od miast, jednak zamieszkują między innymi stolice Imperium. Należą do Kasty Infiltratorów i Strzelców, gdzie znajdują się zwiadowcy, łucznicy jak i szpiedzy. Ich mały procent należy do kasty kapłanek. Najwyższa Kapłanka ceni sobie ich zdanie, jednak ich zdanie jest najmniej warte – chyba, iż przynoszą ważne dowody by poprzeć swoją opinie.

Elfy Złociste (28% populacji) – Stanowią nieco mniej niż trzecią część populacji, jednak dla Imperium są bardzo ważni. Jako jedyni należą do kasty magów, co dla elfów jest ważne między innymi ze względu na ich magiczne tradycje. Rada arcymaga jest zawsze ważna dla najwyższej kapłanki. Są inteligentni jak i aroganccy.

Niebiańskie elfy (6% populacji) – Mimo tego, iż jest ich najmniej w Imperium, są najbardziej respektowane. Ich przedstawicielami są tylko kobiety, ze względu iż kapłankami może być tylko ta płeć. Cechą charakterystyczną dla nich są rogi które wyrastają im przez używanie darów ich Bogini. Ich zdanie jest najbardziej cenione przez wysoką kapłankę. Między innymi dzięki temu darowi od bogini, elfy te są mniej podatne na mróz - szczególnie przydaje się to w ich stolicy, gdzie jest najzimniej. Dzięki temu mogą sobie pozwolić na noszenie strojów, które przedstawiciele większości innych gatunków nosiliby jedynie w wiosnę lub lato - świadczy to o ich odporności na zimno.


Ustrój i system ekonomiczny:


Najwyższa kapłanka odpowiada za każdy aspekt funkcjonowania Imperium. Ma ona ostateczne zdanie przy podejmowaniu każdej decyzji i nikt nie może jej się przeciwstawić – próba zrobienia tego jest jak wypowiedzenie wojny Bogini. W stolicy urzędują wszystkie cztery kasty. To one dają swe rady Kapłance, a ona musi wysłuchać tego, co mają do powiedzenia. To, czy jednak posłucha ich opinii to zależy jedynie od niej.

Imperium jest podzielone na pięć prowincji – każda z kast rządzi jedną z nich z czego północne tereny są pod kontrolną Najwyższej Kapłanki, gdyż jest to stolica Imperium.  Ze względu na to jak zimne są tereny na samej północy, wszystkie hodowle są prowadzone przez leśne elfy na południu gdzie klimat jest umiarkowany, zajmują się również produkcją  broni miotających takich jak łuki. W wschodniej prowincji złociste elfy pracują jako złotnicy oraz tworzą magiczne przedmioty które potem wysyłają w świat w celach handlu. Księżycowe elfy zajmują dwie prowincje na zachodzie, gdzie zajmują się szkutnictwem, gdyż to ich jedyny sposób na kontakt ze światem zewnętrznym. Drugi region mieści się w południowo-zachodniej części terytorium, gdzie owe istoty zajmują się także produkcją uzbrojenia dla armii.

Żołnierze są szkoleni przez kastę wojowników w specjalnych ośrodkach, w czasach pokoju służba nie jest przymusowa. Natomiast w czasie wojny, gdy jest niedostatek żołnierzy, Najwyższa Kapłanka ma prawo zmobilizować kobiety jak i mężczyzn, którzy nie odbywają służby wojskowej. Każdy księżycowy elf musi przejść szkolenie bojowe gdy przekracza wiek dorosłości, wyjątkiem od tego są kapłanki. Leśne elfy uczą się od małego by strzelać z broni miotającej, tak jak elfy złociste od dziecka są uczone praktyk magicznych.

Główny przychód przynosi jubilerstwo jak i handel z innymi państwami. Surowce do budowy powoli zaczynają się kończyć, przez co Najwyższa Kapłanka zarządziła wzmożenie handlu z innymi rasami, aby zdobyć to, czego Księżycowe Elfy będą potrzebowały do wytworzenia uzbrojenia dla armii - robi to już na zapas, na wypadek, gdyby surowce wymagane do wykonywania broni i zbroi skończyły się.

Najwyższa Kapłanka zostaje wybrana w czasie rytuału który trwa pięć dni. Dziesięć kapłanek które otrzymały wizję od Bogini zbiera się w jednej komnacie i medytują, przez co zapadają w pewien sen w czasie którego są poddawane testowi przez Siltalme. Po południu, piątego dnia każdej z kapłanek objawia się osoba wybrana przez Boginie i to ona zostaje okrzyknięta najwyższą kapłanką. W czasie rytuału nikt nie może wejść ani wyjść z komnaty.

Społeczeństwo:
Wysokie elfy mimo podziału na podrasy, trzymają się razem i współpracują ze sobą. W Imperium nie ma podziału na szlachtę bądź plebs, natomiast jest przynależność do kast. Nawet zwykły obywatel bądź rzemieślnik musi należeć do jednej z grup gdyż jest to tradycja, najwyższy honor jaki zwykły mieszczanin może otrzymać. Do kasty jest się przypisanym od młodego, na przykład córka kapłanki zostanie dołączona do ich kasty, natomiast złocisty elf do zgrupowania magów. Wyjątkami od tej reguły jest potomstwo które powstało przy zmieszaniu podras. Kasta dziecka leśnej elfki i złocistego elfa zależy od tego w czym dziecko będzie specjalizowało się lepiej.

Wysokie elfy dzieli się na cztery główne kasty :

Kasta Kapłanek – Jest to najważniejsza grupa w Imperium, ich zdanie jest zawsze najważniejsze i to spośród nich zostaje wybrana nowa przywódczyni.

Kasta Magów – Ich zdanie jest zaraz po kapłankach najważniejsze. To oni są mistrzami handlu i ambasadorami w wypadku gdy kapłanka nie zostanie wysłana.

Kasta Wojowników – Stanowią główna siła Imperium. Jest to lekka i ciężka piechota jak i konnica, strażnicy z tej grupy są w każdej z kast.

Kasta Infiltratorów i Zwiadowców – Jest to główna siatka szpiegowska Imperium jak i strzelcy. Ich zdanie jest ważne dla Najwyższej Kapłanki, jednak w głównej mierze muszą poprzeć wiele rzeczy faktami – szczególnie, jeśli mowa o zdrajcy.

Cechy Społeczeństwa

Usposobienie : Mieszane.
Najważniejsza Wartość : Wiara.
Specjalizacja : Magia.

Wierzenia:

Panteon Tel’Rilien to wierzenia w starą Boginie która objawiła się pierwszej Najwyższej Kapłance. Panteon przyjął nazwę Rel’Noril co po prostu oznacza „Bogowie”.

Siltalma – Bogini nieba, księżyca i lodu. Przywódczyni Panteonu, objawiła się w czasie snu pewnej z kapłanek wybierając ją jako przywódczynie Imperium. Na swe kapłanki składa dary, a najpopularniejszy z nich to podarunek odporności na zimno. Elfki które mają szczęście by otrzymać prezent od swej Bogini dostają po pewnym czasie również rogi – ukazuje to jak Bogini za nimi przepada. To przez Boginie północne tereny w Imperium są lodowe, Najwyższa Kapłanka usłyszała, iż stolica musi odpowiadać jednemu z jej domen. Przywódczyni wysokich elfów wybrała lód – dzięki temu jest tam teraz wieczna zimna.

Molleen – Bóg wojowników. Legendy mówią iż jest to pierwszy wysoki elf który dostał możliwość zasiadania u boku Siltalmy, zdobył to dzięki swojemu męstwu, honorowi jak i byciu wybitnym taktykiem. Kasta wojowników przed wojną zawsze się do niego modli, a wielu elfów chce być takimi jak on.

Tarenen – Według wierzeń panujących wśród leśnych elfów, Tarenen był najwspanialszym infiltratorem jaki żył pośród wszystkich wysokich elfów. To on doprowadził do odkrycia spisku fałszywej kapłanki. Dzięki swym czynom Siltalma uczyniła Tarenena opiekunem kasty zwiadowców i infiltratorów.

Serril – Najpotężniejszy z magów którzy kroczyli tereny Imperium. To on pośredniczył w stworzeniu wielkiej zimy na północy. Miejsce w Panteonie zdobył dzięki swej ogromnej wiedzy i odwadze, jako jedyny złocisty elf zdecydował się rzucić na siebie czar nieśmiertelności (Chodzi o niestarzenie się, mógł wciąż zginąć przez np. miecz). Jest on opiekunem kasty magów.

Irinde – Niewiele jest wiadome o tym jak wyglądała za życia. Jako Bogini przyjmuję postać jednorożca. Wiadomo o niej tylko tyle, że była najwspanialszym strzelcem wśród leśnych elfów jak i najlepszym łowcą. Jest opiekunką w głównej mierze elfów leśnych.


Historia:

Imperium nie zawsze były zjednoczone pod jednym sztandarem. Było wiadome, iż na terenach żyją wysokie elfy jednak każda podrasa żyła w swoim świecie i nie starała się interweniować ani przeszkadzać innym plemionom. To w końcu jednej z nocy, pewna kapłanka żyjąca wśród księżycowych elfów doznała objawienia. Ukazała jej się Siltalma która powiedziała im, że jeśli chcą przeżyć nadchodzące czasy oraz to co się dzieje aktualnie na świecie, to elfy muszą się zjednoczyć pod jednym banerem. W innym wypadku padną, jedni za drugimi. Tym samym obrana została pierwsza Najwyższa Kapłanka i księżycowe elfy poszły za nią – ale pozostały jeszcze złociste elfy jak i leśne.

Przekonanie leśnych elfów nie było takie łatwe, główne problemy były ze znalezieniem ich a potem przekonaniem ich przywódcy. Właśnie podczas tej rozmowy objawił się pierwszy dar od Bogini. Najwyższej Kapłance wyrosły rogi a jej głos zmienił się, Bogini przemówiła przez nią do przywódcy leśnych elfów i po tym zdecydowali się pójść za nią.

Złociste Elfy były chętniejsze do współpracy, byli to głównie magowie więc każdą pomoc zbrojną przyjmowali z chęcią, szczególnie od kogoś tej samej rasy co oni. Widząc rogi Najwyższej Kapłanki wiedzieli, że działa na niej jakaś magia. Gdy plemiona zostały zjednoczone, złociste elfy zasugerowały by nazwać Imperium Tel’Rilien, co oznacza „Imperium Elfickie”.

Bogini była dumna z tego, iż elfy zdecydowały się współpracować ze sobą, jednak pozostała jeszcze jedna rzecz – jej moc musi zostać ukazana. Najwyższa Kapłanka miała wybrać by w stolicy była użyta jedna z domen Siltalmy. Po przemyśleniach, wybrała ona lód co poskutkowało objęciem północnych krańców Imperium w szpony wiecznej zimy. Moc darowana przez Boginię nie była wystarczająca, wtedy właśnie złocisty elf o imieniu Serril pomógł stworzyć tą anomalię magiczną gdyż go to fascynowało. Od tego właśnie momentu, w stolicy panuje wieczna zima Wysokie Elfy żyją pod rządami Najwyższej Kapłanki. Bogini przejęła kontrolę nad Najwyższą Kapłanką tylko raz w czasie całej historii Imperium. Wtedy również rozkazała stworzenie kast – które będą prawą ręką Najwyższej Kapłanki i ją wspierać swoją opinią.

Heros: Generał Er’dana Nightvale
Leśna Elfka która zaskarbiła sobie uwielbienie wśród wszystkich ras, po swój gatunek do innych podras elfów. Jest weteranką wojenną która ukazała swój geniusz – podczas jednych z bitew, zastawiła pułapkę na przeciwnika poprzez ukrycie różnych elfów w kluczowych miejscach w lesie gdzie przeciwnik by ich się nie spodziewał, jak i również – dość dziwna taktyka – wypalenie pewnej części lasu przez co przeciwnicy byli na otwartym polu. Tym samym Kawaleria Elficka z pomocą magów mogła bez problemu przepędzić zdziwione wojsko wroga z powrotem do lasu – gdzie ukryte wojsko czekało by dobić uciekających.

Ważne osobistości:
Najwyższa Kapłanka Arrenide - Aktualna przywódczyni Wysokich Elfów, najmłodsza spośród wszystkich wybranych w całej historii Imperium. Stara się wypełniać swoje obowiązki jak najlepiej tylko potrafi. Traktuje każdą z Kast tak samo, nie faworyzując nikogo.

Tragril Sel’mure – Przywódca kasty magów. Jest arogancki i w większości przypadków sprawia wrażenie egoistycznego. Stara się jednak wspomagać najwyższą kapłankę swoją wiedzą. Nie podoba mu się, iż Arrenide traktuje wszystkich na równi. Według jego sposobu myślenia, złociste elfy jako magicy powinni być najbardziej zaufani po kapłankach.

Xerius Lerathen – Przywódca kasty wojowników. Cierpliwy oraz miły. Nie podoba mu się arogancja Tragrila jak i jego egoizm, jednak wie dlaczego złociste elfy sobie go zbudowały i nie ma za co go winić. Wspiera Najwyższą Kapłankę i to on jest głównym taktykiem w imperium.  

Edaina Melune – Przywódczyni leśnych elfów jak i kasty Infiltratorów i Zwiadowców. Jest Niecierpliwa, jednak stara się być sympatyczna. Nie ma o nikim złego zdania i słucha rozkazów Najwyższej Kapłanki, stara się zdobyć wiedzę o każdym spośród otoczenia Najwyższej Kapłanki, wykluczając ją samą, by w razie zagrożenia dla swej osoby użyć zebranych informacji, by wyjść z opresji.


Militaria
Leśne elfy w głównej mierze opierają się na łucznikach którzy są w swoim fachu dość doświadczeni. Trzymają się głównie na tyłach głównej armii mrocznych elfów. Poza tym, łucznicy Ci są dobrymi zwiadowcami i są często wysyłani na zwiady bądź zastawianie pułapek w lasach w celu wystrzelania i osłabienia armii przeciwnika.

Wojownicy księżycowych i niebiańskich elfów w głównej mierze są wyposażeni w miecze, tarcze jak i we włócznie. Jest to główna piechota która stoi w pierwszym szeregu. Każdy elf jest szkolony by móc używać broni przez siebie wybranej. Po treningu zazwyczaj są wysyłani z powrotem do domu i mobilizowani tylko w czasach wojny.

Imperium posiada również konnicę, która ma w głównej mierze za zadanie atak z flanki i osłabienie z sił wroga, by wojownicy mogli przeprowadzić szarżę na przeciwnika.

Głównymi siłami złocistych elfów są magowie, zresztą należą również do jej kasty. Są oni piromantami, hydromantami jak i znają magię tajemną (różne magiczne pociski). Magowie Ci są podzieleni na specjalizacje i zajmują odpowiednie szyki w bitwach.
Siłami głównie dowodzi Generał i dowódcy przez nią wybrani przed wojną, są to jej zaufane elfy, jak i weterani którzy mają doświadczenie w wydawaniu rozkazów na polu bitewnym.



Zastosowanie Magii
Mieszana - Magia w Imperium jest na porządku dziennym jak i bojowym. Często jest używana do wytworzenia nowych produktów, do walk natomiast są szkoleni specjalni magowie.

Mapa


Ostatnio zmieniony przez Miyokari dnia Czw Lis 12, 2015 7:40 pm, w całości zmieniany 1 raz

Miyokari

Liczba postów : 88
Join date : 05/02/2014
Age : 24

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Imperium Tel’Rilien

Pisanie by MG Umrzyk on Czw Lis 12, 2015 6:53 pm

Podanie zaakceptowane
avatar
MG Umrzyk
Admin

Liczba postów : 609
Join date : 05/05/2013

Zobacz profil autora http://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach