Administracja

Go down

Administracja

Pisanie by Schyschek on Sob Lut 08, 2014 7:56 pm


Khanowie "administracyjnie" podzieleni są na terytoria 4 wielkich grup plemion, oraz osobny, leżący poza zasięgiem plemiennym kanion:

1. Plemiona Kręconych Włosów (khan./sol.: Crhispi Capilli) [1pkt handlu]
2. Plemiona Twardych Koni (khan./sol.: Forthes Equi) [1pkt zaopatrzenia]
3. Plemiona Niedźwiedzich Kłów (khan./sol.: Denthes Ursi) [1pkt zaopatrzenia]
4. Plemiona Bosych Stóp (khan./sol.: Nudi Pedes) [1pkt handlu]
5. Kanion Wiecznej Zieleni (khan./sol.: Aethernae Virdis Valle)

Plemiona Kręconych Włosów:
Stolica: a - Fort Crhispi Capilli - siedziba Papy Khana
Kręcone Włosy są najpotężniejszym zbiorowiskiem plemion spośród Khanów. Kręcone Włosy są Khanami bogatymi, choć może nie najliczniejszymi. To głównie oni w razie wojny wystawiają największą liczbę najlepiej uzbrojonej "arystokracji" wojennej, i to spośród nich pochodzi Papa Taurus.
Ich ziemie jako takie nie należą jednak do najbogatszych. Nie napotkasz tu zbyt wielu drzew pośród nagich skał, gdzieniegdzie porozrzucane są kępy traw, zaś pełne traw pastwiska są tu dopiero w wyższych partiach gór. Główne co można tu wydobyć, to kamień budowlany, acz znajduje się tu pewna liczba złóż rud metali, nie jest to jednak liczba jakoś specjalnie zatrważająca.
Bogactwem Kręconych Włosów więc nie jest ziemia. Są to ludzie, będący potężnymi wojownikami, nawet jak na khanowe standardy, którzy wzbogacili się na rozlicznych łupieżczych rajdach i przekazywaniu bogactwa z pokolenia na pokolenie.

Plemiona Twardych Koni:
Stolica: c - Fort Forthes Equi
Twarde Konie mają jedno najważniejsze bogactwo - bujne pastwiska i występujące w wyższych partiach gór niewielkie i raczej ubogie lasy. Ich pasterze są w stanie wykarmić więcej ludu niż samych Twardych Koni jest i często zaopatrują w mięso również i pozostałe plemiona, zaś ich łowcy przynoszą dodatkowe nadwyżki żywności, oraz cenne skóry i futra. Garbarze zaś wytwarzają najprzedniejsze zbroje ze skóry, jakie kiedykolwiek widziałeś, popularne są tu bronie z kości. Twardych Koni jest wielu, dzięki warunkom naturalnym, i z tego co zostało wyżej wymienione, łatwo, tanio i szybko można tę liczbę uzbroić. Nie jest to co prawda cudna jakość, ale Twardym Koniom w zupełności wystarcza.
Ponadto, Twarde Konie słyną z najprzedniejszej konnicy na szerokim stepie.

Plemiona Niedźwiedzich Kłów:
Stolica: b - Fort Denthes Ursi
Niedźwiedzie Kły żyją w górach równie jałowych, co Kręcone Włosy. Jednak w porównaniu do nich, mają oni pewne zasadnicze bogactwo - żelazo. Ta partia gór jest w żelazo i inne metale obfita. Stąd wywodzą się najlepsze zbroje i bronie Khanów, jak i najlepsza ciężka piechota w tym rejonie świata. Nie jest ich wcale tak wielu jak innych plemion, z przyczyn naturalnych (ciężko się tu wyżywić), ale pod względem jakości wojów, Niedźwiedzie Kły skutecznie konkurują z Kręconymi Włosami.

Plemiona Bosych Stóp:
Stolica: d - Fort Nudi Pedes
Bose Stopy żyją na jedynych terenach nadających się pod uprawę. Wielu więc zajmuje się nią. Poza tym jednak, pełno jest tu łąk i pastwisk, które są wykorzystywane pod myślistwo i pasterstwo. Sytuacja podobna do Twardych Koni, jednak Bose Stopy słyną z najprzedniejszych i najcelniejszych łuczników i dżezajlitów.

Aethernae Virdis Valle:
Miejsce dla Khanów święte. Kanion Wiecznej Zieleni, jak sama nazwa wskazuje, wypełniony jest bardzo bogatym lasem, i jest miejscem spoczynku starych Khanów, którzy stwierdzili, że wystarczy im już wojowania. Jest to ponadto zagłębie szamanów i ich starożytnych rytuałów, miejsce odosobnienia, ciszy i spokoju. Nikomu nie wolno eksploatować lasów Kanionu, mogą tu żyć na stałe jedynie szamani i starsi Khanowie. Młodsi mogą przebywać tu przez kilka dni, by nabyć mocy i uciec od trosk, po czym muszą opuścić Kanion na kolejny rok.
Gospodarczo Kanion nic nie przynosi, jest nietykalnym świętym miejscem. Jednakże, jedyną rzeczą jaką można tu doliczyć, acz raczej nie podchodziłaby ona pod gospodarkę, to to, iż jest to miejsce pozyskiwania rozlicznych ziół stosowanych w medycynie, oraz składników do szamańskiej alchemii.

+ Fort Unquem Ferra
Fort będący bazą wypadową dla Khanów łupiących dżunglę. Stąd ponadto przychodzi do Ziem Khanów najwięcej drewna - cudze o wiele milej wyciąć, niż swoje.
avatar
Schyschek
Admin

Liczba postów : 46
Join date : 05/05/2013

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach