Działania i wydarzenia
2 posters
Tivar :: Archiwum :: Archiwum :: Wielka Sicz Krainiańska
Strona 1 z 1
Re: Działania i wydarzenia
Wielka Sicz to dosyć rozległa kraina, niezbyt zurbanizowana i pełna bezkresnych stepów czy innych pustych przestrzeni. Pewne rzeczy po prostu trudno zauważyć. A do uszu atamana i rady starszyzny doszły wiadomości że w siczy plyaszczskiej momentalnie znikają nawet duże stada owiec i kóz posiadanych przez nomadów. Zwykle następuje to w nocy - sami nomadzi są zwykle znajdywani zmasakrowani bądź w ogóle nie zorientowali się (czy to w skutek napojów wyskokowych czy czegoś innego..) że ich stado momentalnie znikło.
Co zamierza uczynić ataman?
Co zamierza uczynić ataman?
Re: Działania i wydarzenia
Lokalni płastuni plyaszczscy zostają zawezwani do obowiązku wobec swej Siczy. Zostają wysłani na piaski by odkryć przyczynę, ponadto niektóre ze stad nomadzkich mają być stale monitorowane przez jednego z płastunów i jego orła/sokoła/jastrzębia. Do swego zadania mają też używać mowy zwierząt, by wywiadywać się odeń cennych informacji - a nuż może jakaś jaszczurka bądź sęp widzieli co ukradło stado bądź zmasakrowało samych nomadów.
Woogsson- Liczba postów : 51
Join date : 06/05/2013
Re: Działania i wydarzenia
Faktycznie, jedna drużyna płastunów miała okazję zaobserwować to dziwne zjawisko. A mianowicie, gdy Nomadowie opuścili stado aby udać się na spoczynek, pojawiły się nieznane płastunom humanoidalne istoty przypominające skrzyżowanie kozła z człowiekiem. Grając na przyniesonych przez nich fujarkach, najpewniej magicznych, zwyczajnie wyprowadzili stado aby zniknąć pośród nocy - w taki sposób, że ani płastuni ani ich zwierzęta nie mogły ich odnaleźć.
Re: Działania i wydarzenia
Polecono nomadom i płastunom współpracować. Otóż godzinę-dwie przed zmrokiem i udaniem się na spoczynek pasterzy, wojownicy nomadzcy mają zakamuflować się w piaskach wokół miejsca pobytu stada, bardzo rozrzedzeni na dużej przestrzeni. Cała okolica ma być pod czujnym okiem kilku płastunów (wystarczy nawet dwójka). Gdy zaś nadejdą dziwadła by uprowadzić stado, zostaną zwyczajnie zaatakowane i pojmane - nie zabite! - piszczałki zostaną im szybko odebrane a płastuni spróbują porozumieć się z tymi cholerstwami. Ewentualnie wezmą się za to zawodowi charakternicy.
Wytyczne tyczą się wszystkich plemion plyaszczskich nomadów.
Wytyczne tyczą się wszystkich plemion plyaszczskich nomadów.
Woogsson- Liczba postów : 51
Join date : 06/05/2013
Re: Działania i wydarzenia
Z wielkim trudem udało się złapać jednego humanoida. Pozostali zdążyli uciec - jak się okazało ich dziwne nóżki, przypominające kozie, są właśnie bardzo dobrze przystosowane do niezwykle szybkiego biegu. Gonienie za nimi nie miało większego sensu - tym bardziej że dosyć szybko zdążyli się rozdzielić na znacznie mniejsze grupki.
Ale jeden kozoludź został porwany. Tylko że nie wydaje się zbyt gadatliwy.
Ale jeden kozoludź został porwany. Tylko że nie wydaje się zbyt gadatliwy.
Re: Działania i wydarzenia
Skoro nie jest gadatliwy - posłużymy starą, dobrą, krainiańską alchemią. Podajcie mu jakieś Serum Prawdy czy coś. Albo chociaż postraszmy że jeśli nam zaraz nie wyjaśni o co biega, to po prostu pozabijamy wszystkich jego towarzyszy.
Woogsson- Liczba postów : 51
Join date : 06/05/2013
Re: Działania i wydarzenia
Dzięki Serum Prawdy odkryto przyczynę dla której kozoludź nie był zbyt gadatliwy. Zwyczajnie nie zna naszego języka. Charakternicy też mają pewien problem, aby z nim się porozumieć - tak jakby nie mieli wstępu do jego najpewniej niezbyt rozwiniętego móżdżka.
Re: Działania i wydarzenia
Niech charakternicy próbują przełamać jego "barierę" umysłową. Nawet jeśli nie wywiodą od niego mowy, może przynajmniej parę obrazów które pokażą nam, gdzie ukrywa się reszta kozoludzi i czy zeżarli wszystkie te stada czy może z nimi co innego porobili.
Tymczasem niech wojownicy nomadzcy łapią kozoludzi w sieci, miast się za nimi uganiać.
Tymczasem niech wojownicy nomadzcy łapią kozoludzi w sieci, miast się za nimi uganiać.
Woogsson- Liczba postów : 51
Join date : 06/05/2013
Re: Działania i wydarzenia
Po wielu próbach to akurat się udało. Wygląda na to że kozoludzie znają coś w stylu sieci pustynnych jaskiń gdzie przechowują, karmią krowy i.. przekazują je innym kozoludziom. Dlaczego kozoludzie kradną bydło ludzi z siczy?
Po schwytaniu człowieka-kozy porwania bydła na jakiś czas ustały.
Po schwytaniu człowieka-kozy porwania bydła na jakiś czas ustały.
Re: Działania i wydarzenia
Niniejszym - zaległa tura:
Rok 1/1
Ws. kozoludzia:
Niech charakternicy go próbują złamać - a raczej barierę umysłową, która nie pozwala nam się do niego dostać. W końcu musi się poddać. Posłużyć się naszą alchemią i np. specyfikami na osłabienie umysłu (mocy psionicznych bardziej) i taka sytuacja, hemoglobina.
Rady poszczególnych siczowy postanowiły, co następuje:
Rada Styepiyska postanowiła zainwestować swój dochód w produkcję alkoholi. Ziemia żyzna, bazy do jego wyrobu nie braknie. A produkować mają alkohol wszelaki - od czystej wódki, po domieszki (typu orzechówka np.), po przeliczne piwa.
Rada Plyaszczska zdecydowała się za połowę dochodu pokryć straty nomadów w bydle. Zamiast jednak porozdawać im sam pieniądz, porozdawano od razu zakupione w innych częściach kraju bydło, w takiej liczbie, jaką stracono; a jeśli pieniądze jakieś zostały, wspomożono dodatkowymi sztukami bydła najbiedniejsze plemiona nomadzkie. Za drugą połowę dochodu zdecydowano się wspomóc wytwórstwo barwników.
Rada Verkhniyska zdecydowała się wznieść w Cernohradzie (a więc w pobliżu największej z kopalń) hutę, która znacznie wspomoże przetwórstwo i przemysł zbrojeniowy. Przy okazji broń w reszcie kraju też stanieje.
Rada Dryevnitska postanowiła iż za połowę dochodu założy uprawy i sady na swoim północnym wybrzeżu, gdzie występuje roślinność śródziemnomorska, a więc bardzo ciekawa dla reszty kraju i która już wcześniej znajdowała spore zainteresowanie. Za drugą połowę dochodu postanowiono wspomóc alchemików dryevnitskich.
Rada Wielkiej Siczy zaś, gdy naradzała się na co przeznaczyć pogłównie, stwierdziła, że produkcja alkoholi na większą skalę to genialny pomysł, i wspomogła go równowartością trzeciej części pogłównego.
Kolejną część wydano na założenie w Siczy Verkhniyskiej hodowli gryfów.
Ostatnią część skierowano na założenie warsztatu alchemicznego w Siczy Dryevnitskiej, w Dryevnyehradzie, który miałby produkować liczne produkty przeznaczane na eksport.
Rada Wielkiej Siczy ogłasza akcję kolonizacyjną w Siczy Styepiyskiej - zachęca się ludzi z innych siczy na osiedlenie się na bezpiecznym wybrzeżu, gdzie ziemia niezwykle żyzna. Obiecuje się ludziom zwolnienie na okres roku z pogłównego, jak i na okres drugiego roku na zwolnienie z jego połowy.
//-200 na produkcję alkoholi w Siczy Styepiyskiej (250-20%=200 w kosztach, za 250 mechanicznego wydatku)
-50 na wspomożenie nomadów w Siczy Plyaszczskiej
-50 na wspomożenie wytwórstwa barwników w Siczy Plyaszczskiej (62/3-20%=50)
-100 na hutę w Cernohradzie w Siczy Verkhniyskiej
-50 na uprawy i sady śródziemnomorskie w Siczy Dryevnitskiej
-50 na wspomożenie alchemików w Siczy Dryevnitskiej (62/3-20%=50)
-100 na hodowlę gryfów w Siczy Verkhniyskiej
-100 na budowę warsztatu alchemicznego w Dryevnyehradzie w Siczy Dryevnitskiej (125-20%=100)
Łącznie wszystkie 700 sztuk złota
Rok 1/1
Ws. kozoludzia:
Niech charakternicy go próbują złamać - a raczej barierę umysłową, która nie pozwala nam się do niego dostać. W końcu musi się poddać. Posłużyć się naszą alchemią i np. specyfikami na osłabienie umysłu (mocy psionicznych bardziej) i taka sytuacja, hemoglobina.
Rady poszczególnych siczowy postanowiły, co następuje:
Rada Styepiyska postanowiła zainwestować swój dochód w produkcję alkoholi. Ziemia żyzna, bazy do jego wyrobu nie braknie. A produkować mają alkohol wszelaki - od czystej wódki, po domieszki (typu orzechówka np.), po przeliczne piwa.
Rada Plyaszczska zdecydowała się za połowę dochodu pokryć straty nomadów w bydle. Zamiast jednak porozdawać im sam pieniądz, porozdawano od razu zakupione w innych częściach kraju bydło, w takiej liczbie, jaką stracono; a jeśli pieniądze jakieś zostały, wspomożono dodatkowymi sztukami bydła najbiedniejsze plemiona nomadzkie. Za drugą połowę dochodu zdecydowano się wspomóc wytwórstwo barwników.
Rada Verkhniyska zdecydowała się wznieść w Cernohradzie (a więc w pobliżu największej z kopalń) hutę, która znacznie wspomoże przetwórstwo i przemysł zbrojeniowy. Przy okazji broń w reszcie kraju też stanieje.
Rada Dryevnitska postanowiła iż za połowę dochodu założy uprawy i sady na swoim północnym wybrzeżu, gdzie występuje roślinność śródziemnomorska, a więc bardzo ciekawa dla reszty kraju i która już wcześniej znajdowała spore zainteresowanie. Za drugą połowę dochodu postanowiono wspomóc alchemików dryevnitskich.
Rada Wielkiej Siczy zaś, gdy naradzała się na co przeznaczyć pogłównie, stwierdziła, że produkcja alkoholi na większą skalę to genialny pomysł, i wspomogła go równowartością trzeciej części pogłównego.
Kolejną część wydano na założenie w Siczy Verkhniyskiej hodowli gryfów.
Ostatnią część skierowano na założenie warsztatu alchemicznego w Siczy Dryevnitskiej, w Dryevnyehradzie, który miałby produkować liczne produkty przeznaczane na eksport.
Rada Wielkiej Siczy ogłasza akcję kolonizacyjną w Siczy Styepiyskiej - zachęca się ludzi z innych siczy na osiedlenie się na bezpiecznym wybrzeżu, gdzie ziemia niezwykle żyzna. Obiecuje się ludziom zwolnienie na okres roku z pogłównego, jak i na okres drugiego roku na zwolnienie z jego połowy.
//-200 na produkcję alkoholi w Siczy Styepiyskiej (250-20%=200 w kosztach, za 250 mechanicznego wydatku)
-50 na wspomożenie nomadów w Siczy Plyaszczskiej
-50 na wspomożenie wytwórstwa barwników w Siczy Plyaszczskiej (62/3-20%=50)
-100 na hutę w Cernohradzie w Siczy Verkhniyskiej
-50 na uprawy i sady śródziemnomorskie w Siczy Dryevnitskiej
-50 na wspomożenie alchemików w Siczy Dryevnitskiej (62/3-20%=50)
-100 na hodowlę gryfów w Siczy Verkhniyskiej
-100 na budowę warsztatu alchemicznego w Dryevnyehradzie w Siczy Dryevnitskiej (125-20%=100)
Łącznie wszystkie 700 sztuk złota
Woogsson- Liczba postów : 51
Join date : 06/05/2013
Re: Działania i wydarzenia
Stosowanie tak wielu specyfików może nie mieć najlepszego wpływu na zdrowie kozoludzia, dlatego na wyniki jego 'badań' należy zaczekać jakiś czas.
Nomadowie definitywnie są zadowoleni z działań Rady Plyaszczskiej. Ale niestety pieniądze wydane na wspomożenie produkcji barwników aż tak bardzo jej nie wspomogły. Efekt był praktycznie niezauważalny.
Huta przynosi pewien zysk, chociaż nienajwiększy. Trzeba będzie poczekać jeszcze sporo czasu zanim się zwróci.
Sady w Siczy Dryevnitskiej zaczęły przynosić większy dochód. Organizacje alchemików też stały się bardziej profitowe.
Większa ilośc alkoholi w takiej krainie jak Wielka Sicz zdecydowanie była dobrym pomysłem. Jest to zdecydowanie najbardziej zyskowne przedsięwziecie.
W zasadzie nie wiadomo po co na chwilę obecną jest hodowla gryfów. Armia ich nie skupuje, a z kolei reszty Krainian raczej ich na to nie stać i definitywnie nie przydają się podczas pracy na roli.
Ludzie osiedlają się na Siczy Styepiyskiej, ale samo zwolnienie z podatków nie wystarcza. Przenoszą się tam głównie nieco powyżej poziomu biedy - ostatecznie na ziemię, narzędzia czy bydło też potrzeba pieniędzy.
-----
Wzrost dochodu z drevnityskiej alchemii do 105 (warsztat alchemiczny, wliczony modyfikator)
Nowa inwestycja: Huta w Siczy Verkhniyskiej. Dochód: 150
Nowa inwestycja: Sady Dryevnitskie: 40
Nowa inwestycja: Przemysł alkoholowy: 176 sztuk złota
Wzrost dochodu w Styepskim rolnictwie o 30
Nomadowie definitywnie są zadowoleni z działań Rady Plyaszczskiej. Ale niestety pieniądze wydane na wspomożenie produkcji barwników aż tak bardzo jej nie wspomogły. Efekt był praktycznie niezauważalny.
Huta przynosi pewien zysk, chociaż nienajwiększy. Trzeba będzie poczekać jeszcze sporo czasu zanim się zwróci.
Sady w Siczy Dryevnitskiej zaczęły przynosić większy dochód. Organizacje alchemików też stały się bardziej profitowe.
Większa ilośc alkoholi w takiej krainie jak Wielka Sicz zdecydowanie była dobrym pomysłem. Jest to zdecydowanie najbardziej zyskowne przedsięwziecie.
W zasadzie nie wiadomo po co na chwilę obecną jest hodowla gryfów. Armia ich nie skupuje, a z kolei reszty Krainian raczej ich na to nie stać i definitywnie nie przydają się podczas pracy na roli.
Ludzie osiedlają się na Siczy Styepiyskiej, ale samo zwolnienie z podatków nie wystarcza. Przenoszą się tam głównie nieco powyżej poziomu biedy - ostatecznie na ziemię, narzędzia czy bydło też potrzeba pieniędzy.
-----
Wzrost dochodu z drevnityskiej alchemii do 105 (warsztat alchemiczny, wliczony modyfikator)
Nowa inwestycja: Huta w Siczy Verkhniyskiej. Dochód: 150
Nowa inwestycja: Sady Dryevnitskie: 40
Nowa inwestycja: Przemysł alkoholowy: 176 sztuk złota
Wzrost dochodu w Styepskim rolnictwie o 30
Similar topics
» Działania i Wydarzenia
» Działania i wydarzenia
» Działania i Wydarzenia
» Działania i wydarzenia
» Działania i Wydarzenia
» Działania i wydarzenia
» Działania i Wydarzenia
» Działania i wydarzenia
» Działania i Wydarzenia
Tivar :: Archiwum :: Archiwum :: Wielka Sicz Krainiańska
Strona 1 z 1
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|