Militaria
2 posters
Tivar :: Archiwum :: Archiwum :: Wielka Sicz Krainiańska
Strona 1 z 1
Militaria
1. Liczebność armii::
a) Formacja 1:
b) Formacja 2:
c) Formacja 3:
Inne:
Koszty utrzymania:
- 10% dla zwykłych oddziałów
15% dla bestii bojowych
a) Mobilizacja Krainian - jeśli Wielka Sicz Krainiańska broni się przed najazdem bądź walczy z nacją, której społeczeństwo znacznie ogranicza wolność jednostki wtedy Wielka Sicz ma prawo ogłosić ogólną mobilizację. Ilość ludzi powołanych pod broń zależy od skali zagrożenia i sytuacji wewnętrznej Siczy.
Ostatnio zmieniony przez Woogsson dnia Sro Lip 03, 2013 9:38 am, w całości zmieniany 1 raz
Woogsson- Liczba postów : 51
Join date : 06/05/2013
Re: Militaria
Płastuni
Formacja kozaków - zawodowych.
Są to zwiadowcy krainiańscy, ci z łowców i myśliwych, którym zwykłe polowania dla zdobycia pożywienia i utrzymania nie wystarczały, a jednocześnie posiadali pewne cechy umożliwiające przyjęcie podstawowej charakternickiej magii. Doskonale potrafią sobie potrafić w trudnych warunkach - śniegi, piaski, lasy czy stepy to dla nich chleb powszedni. Opanowali oni dobrze sztukę przetrwania, częstokroć wybiegając całe tygodnie przed główne czoło armii. Dobrze przystosowani potrafią się kamuflować i zachodzić przeciwników niezauważenie.
Komunikują się ze sobą za pomocą mowy zwierząt - zazwyczaj ptasiego śpiewu. Mowa ta została im zesłana podczas tajemniczych rytuałów przez charakterników. Wobec tego potrafią również komunikować się ze zwierzętami i w ten sposób wywiadywać informacji, a także przekazywać je odległym o całe tygodnie pobratymcom wysyłając zazwyczaj ptaki takie jak sokoły.
Nie są oni od walki i nigdy nie będą. Jest to po prostu doskonała jednostka zwiadowcza, znacznie przewyższająca jakością inne tego typu. W wypadku jednak potrzeby stanięcia do walki, płastuni doskonale posługują się łukiem; stanowią odpowiednik uniwersalnych strzelców wyborowych. Z tego względu często oprócz misji wywiadowczych pełnią też misje eliminacyjne.
Liczebność: 10
Hołotnicy
Oddziały tworzone z największej biedoty z biedy jaka może istnieć.
Bardzo agresywni i chętni do bitki o wysokim morale. Za wyposażenie służy im to, co sami mają pod ręką - od wideł i dzid, przez siekiery po szable i łuki. Opcjonalnie kogo stać lub miał szczęście obrabować wroga, noszą tanie drewniane tarcze oraz prymitywne zbroje. Lubią atakować wroga gdy tylko go ujrzą, wobec czego trzeba trzymać ich w ryzach i wykorzystywać naturalny pęd do walki. W starciu z lekką piechotą i strzelcami spisują się doskonale, ale cięższa piechota i kawaleria szybko ich zniszczy.
Zazwyczaj wykorzystywani w zasadzkach, bądź walce w ścisku z licznymi słabymi jednostkami.
Liczebność: 100
Kopytnicy
Oddziały te składają się w głównej mierze z nomadów, którym zwykłe bieganie wokół bydła i chronienie plemienia nie wystarczało. Jeźdźcy od urodzenia w siodle, stanowią odpowiednik lekkiej kawalerii wspomagającej główne czoło. Wyposażeni głównie w szable, lancę/kosę kawaleryjską i krótki łuk. Nie noszą opancerzenia gdyż ich na nie nie stać, no chyba że zdobędą je sobie na przeciwniku bądź sami uszyją/ukują.
Konie krainiańskie za to są chyba najlepszymi końmi na całym kontynencie, bardzo zwrotne i wyjątkowo wytrzymałe, i do tego dość szybkie.
Liczebność: 100
Kosynierzy
Oddziały złożone z prostego pospólstwa, które zazwyczaj przeszło jakieś szersze szkolenie bojowe pod okiem zawodowych kozaków. Walczą przede wszystkim z pomocą kos bojowych, bądź wideł bojowych. Odpowiednicy włóczników, odznaczają się morale. Do walki dystansowej używają pospolicie procy miotanej. Nie noszą zbroi.
Liczebność: 100
Łucznicy
Oddziały złożone z prostego pospólstwa. Szyją w przeciwnika z długich łuków, posiadających dużą siłę rażenia i zasięg. Nie noszą zbroi, do walki w ścisku wyposażeni w domowe akcesoria przystosowane do boju - siekiery, noże, widły; cokolwiek w czym czują się najlepsi władać.
Liczebność: 100
Łucznicy konni
Kozacy zawodowi, których jedynym celem w życiu jest walka za Naród, Ojczyznę i Wolność. Wyposażeni w łuki refleksyjne i najlepsze konie, zbroje lamelkowe i hełmy. Celne, zabójcze oko snajpera w połączeniu z gigantyczną zwrotnością i wytrzymałością czynią ich jedną z najgroźniejszych formacji.
Liczebność: 100
Lansjerzy
Kozacy zawodowi. Wyposażeni w sześciometrowe lance, zabójczy w szarży. Do tego dzierżą też szable, bądź młoty kawaleryjskie czy wszelkie bronie na dłuższym trzonku, i dodatkowe włócznie kawaleryjskie. Jako opancerzenia zazwyczaj używają przeszywanic, na które nakładają dodatkowo zbroje łuskowe. Ich konie także są opancerzone płytami z umbami z przodu, a także kolczugą.
Liczebność: 100
Tabory bojowe
Wykorzystywane przez Krainian tabory do zaopatrzenia, są od razu dostosowane do obrony. Spinane szybko łańcuchami, zapierane belkami, z otworami strzelniczymi, grubymi ścianami, żelaznymi kołami. Całkowicie niwelują przewagę wrogiej ciężkiej kawalerii. Na taborach zawsze transportowany jest zapas kilku kusz, dzięki którym do walki włączyć można w zasadzie każdego.
Liczba: 10
Charakternicy insektów
Osobliwa jednostka na polu bitwy. Są pojedynczymi charakternikami, którzy wyspecjalizowali się w kontrolowaniu insektów. Na polach bitew wykorzystują ich całe chmary, dusząc wroga, kąsząc go, zakażając, i na wszelki sposób utrudniając mu życie. A że wszędzie ich dużo, o materiał do walki nietrudno.
Liczebność: 1
Medycy polowi
Drużyny medyków polowych, jak sama nazwa wskazuje, zajmuje się opatrywaniem rannych i leczeniem ich na miejscu. Dzięki zastosowaniu krainiańskiej alchemii są zdecydowanie skuteczniejsi niż jacykolwiek inni medycy i są w stanie szybko przywrócić rannych do stanu "użytkowego".
Liczebność: 10
Ogary bojowe
Większa, silniejsza, agresywniejsza i generalnie lepsza wersja psów przystosowanych specjalnie do celów bojowych. Rzucą się na wroga i rozszarpią go natychmiast, podjudzani podszeptami charakterników, a dzięki ich podszeptom nie zaatakują też nigdy Krainian, choćby zdychały z głodu.
Liczebność: 100
Niedźwiedzie bojowe
Potężne bestie, rasa specjalnie wyhodowania do boju. Wobec swych opiekunów i innych kozaków potulne jak baranki, wobec wrogów potworne bestie zdolne rozwalić pancernego rycerza wraz z koniem jednym machnięciem łapy. Stosowane do przełamywania ciężkich formacji wroga. Częstokroć noszące opancerzenie w postaci płyt obwiązanych w co wrażliwszych miejscach.
Liczebność: 10
Wielkie orły
Wbrew pozorom nie są aż tak wielkie; w każdym razie znacznie mniejsze od takich choćby roków czy gryfów. W zasadzie, nie licząc rozpiętości skrzydeł, odpowiadają wielkości dwóch-trzech koni. Używane jako "masowe" wsparcie powietrzne, zdolne przenosić ładunki, zaopatrzenie, niewielkie drużyny żołnierzy, czy po prostu ostrza które po jednym przelocie pozostawiają wiejące pustkami dziury w szeregach wroga.
Liczebność: 30
Gryfy
Potężne, dumne bestie. Pięcio-sześciotonowe, długie na metrów dziesięć, o rozpiętości skrzydeł dochodzącej nawet do trzydziestu metrów. W boju zawsze opancerzone płytami bądź kolczugami (a często i połączeniem), gdyż są zbyt cenne by je tak po prostu tracić. Szpony częstokroć mają wyposażone o dodatkowe ostrza, niemal zawsze wyposażone w odpowiednią załogę przypiętą do kolczugi na grzbiecie, rzucającą we wroga wybuchowe ładunki i leczące rany gryfa na miejscu. Ulubioną taktyką przeciwko wrogom jest bombardowanie ich z dużej wysokości bądź wyposażanie gryfów w kilkumetrowe ostrza, z którymi opadają na odpowiednią wysokość i przecinają wzdłuż i wszerz szeregi wroga podczas pojedynczych szarży.
Z logistycznego punktu widzenia gryfy są w stanie przewieźć nawet i pięćdziesiątkę żołnierzy.
Liczebność: 1
Pierzaste smoki
Największa potęga w arsenale Wielkiej Siczy. Średnio ważące po trzydzieści ton, długie od pyska do ogona na pięćdziesiat metrów, o rozpiętości skrzydeł grubo przekraczającej sto pięćdziesiąt metrów. Ich pióra w boju zachowują się w zasadzie faktycznie jak ostrza. Zawsze potężnie opancerzone, co sprawia je powolnymi, ale nie muszą być przecież niesamowicie szybkie - wystarczy jedno machnięcie łapą by zabić nawet gryfa. Zawsze wyposażone w silną załogę, osłaniającą smoka przed atakami z powietrza, leczącą go na miejscu, i generalnie robiącej jak najwięcej dobrego.
Logistycznie, smoki są w stanie przenieść z trzystu żołnierzy.
Liczebność: 1
Formacja kozaków - zawodowych.
Są to zwiadowcy krainiańscy, ci z łowców i myśliwych, którym zwykłe polowania dla zdobycia pożywienia i utrzymania nie wystarczały, a jednocześnie posiadali pewne cechy umożliwiające przyjęcie podstawowej charakternickiej magii. Doskonale potrafią sobie potrafić w trudnych warunkach - śniegi, piaski, lasy czy stepy to dla nich chleb powszedni. Opanowali oni dobrze sztukę przetrwania, częstokroć wybiegając całe tygodnie przed główne czoło armii. Dobrze przystosowani potrafią się kamuflować i zachodzić przeciwników niezauważenie.
Komunikują się ze sobą za pomocą mowy zwierząt - zazwyczaj ptasiego śpiewu. Mowa ta została im zesłana podczas tajemniczych rytuałów przez charakterników. Wobec tego potrafią również komunikować się ze zwierzętami i w ten sposób wywiadywać informacji, a także przekazywać je odległym o całe tygodnie pobratymcom wysyłając zazwyczaj ptaki takie jak sokoły.
Nie są oni od walki i nigdy nie będą. Jest to po prostu doskonała jednostka zwiadowcza, znacznie przewyższająca jakością inne tego typu. W wypadku jednak potrzeby stanięcia do walki, płastuni doskonale posługują się łukiem; stanowią odpowiednik uniwersalnych strzelców wyborowych. Z tego względu często oprócz misji wywiadowczych pełnią też misje eliminacyjne.
Liczebność: 10
Hołotnicy
Oddziały tworzone z największej biedoty z biedy jaka może istnieć.
Bardzo agresywni i chętni do bitki o wysokim morale. Za wyposażenie służy im to, co sami mają pod ręką - od wideł i dzid, przez siekiery po szable i łuki. Opcjonalnie kogo stać lub miał szczęście obrabować wroga, noszą tanie drewniane tarcze oraz prymitywne zbroje. Lubią atakować wroga gdy tylko go ujrzą, wobec czego trzeba trzymać ich w ryzach i wykorzystywać naturalny pęd do walki. W starciu z lekką piechotą i strzelcami spisują się doskonale, ale cięższa piechota i kawaleria szybko ich zniszczy.
Zazwyczaj wykorzystywani w zasadzkach, bądź walce w ścisku z licznymi słabymi jednostkami.
Liczebność: 100
Kopytnicy
Oddziały te składają się w głównej mierze z nomadów, którym zwykłe bieganie wokół bydła i chronienie plemienia nie wystarczało. Jeźdźcy od urodzenia w siodle, stanowią odpowiednik lekkiej kawalerii wspomagającej główne czoło. Wyposażeni głównie w szable, lancę/kosę kawaleryjską i krótki łuk. Nie noszą opancerzenia gdyż ich na nie nie stać, no chyba że zdobędą je sobie na przeciwniku bądź sami uszyją/ukują.
Konie krainiańskie za to są chyba najlepszymi końmi na całym kontynencie, bardzo zwrotne i wyjątkowo wytrzymałe, i do tego dość szybkie.
Liczebność: 100
Kosynierzy
Oddziały złożone z prostego pospólstwa, które zazwyczaj przeszło jakieś szersze szkolenie bojowe pod okiem zawodowych kozaków. Walczą przede wszystkim z pomocą kos bojowych, bądź wideł bojowych. Odpowiednicy włóczników, odznaczają się morale. Do walki dystansowej używają pospolicie procy miotanej. Nie noszą zbroi.
Liczebność: 100
Łucznicy
Oddziały złożone z prostego pospólstwa. Szyją w przeciwnika z długich łuków, posiadających dużą siłę rażenia i zasięg. Nie noszą zbroi, do walki w ścisku wyposażeni w domowe akcesoria przystosowane do boju - siekiery, noże, widły; cokolwiek w czym czują się najlepsi władać.
Liczebność: 100
Łucznicy konni
Kozacy zawodowi, których jedynym celem w życiu jest walka za Naród, Ojczyznę i Wolność. Wyposażeni w łuki refleksyjne i najlepsze konie, zbroje lamelkowe i hełmy. Celne, zabójcze oko snajpera w połączeniu z gigantyczną zwrotnością i wytrzymałością czynią ich jedną z najgroźniejszych formacji.
Liczebność: 100
Lansjerzy
Kozacy zawodowi. Wyposażeni w sześciometrowe lance, zabójczy w szarży. Do tego dzierżą też szable, bądź młoty kawaleryjskie czy wszelkie bronie na dłuższym trzonku, i dodatkowe włócznie kawaleryjskie. Jako opancerzenia zazwyczaj używają przeszywanic, na które nakładają dodatkowo zbroje łuskowe. Ich konie także są opancerzone płytami z umbami z przodu, a także kolczugą.
Liczebność: 100
Tabory bojowe
Wykorzystywane przez Krainian tabory do zaopatrzenia, są od razu dostosowane do obrony. Spinane szybko łańcuchami, zapierane belkami, z otworami strzelniczymi, grubymi ścianami, żelaznymi kołami. Całkowicie niwelują przewagę wrogiej ciężkiej kawalerii. Na taborach zawsze transportowany jest zapas kilku kusz, dzięki którym do walki włączyć można w zasadzie każdego.
Liczba: 10
Charakternicy insektów
Osobliwa jednostka na polu bitwy. Są pojedynczymi charakternikami, którzy wyspecjalizowali się w kontrolowaniu insektów. Na polach bitew wykorzystują ich całe chmary, dusząc wroga, kąsząc go, zakażając, i na wszelki sposób utrudniając mu życie. A że wszędzie ich dużo, o materiał do walki nietrudno.
Liczebność: 1
Medycy polowi
Drużyny medyków polowych, jak sama nazwa wskazuje, zajmuje się opatrywaniem rannych i leczeniem ich na miejscu. Dzięki zastosowaniu krainiańskiej alchemii są zdecydowanie skuteczniejsi niż jacykolwiek inni medycy i są w stanie szybko przywrócić rannych do stanu "użytkowego".
Liczebność: 10
Ogary bojowe
Większa, silniejsza, agresywniejsza i generalnie lepsza wersja psów przystosowanych specjalnie do celów bojowych. Rzucą się na wroga i rozszarpią go natychmiast, podjudzani podszeptami charakterników, a dzięki ich podszeptom nie zaatakują też nigdy Krainian, choćby zdychały z głodu.
Liczebność: 100
Niedźwiedzie bojowe
Potężne bestie, rasa specjalnie wyhodowania do boju. Wobec swych opiekunów i innych kozaków potulne jak baranki, wobec wrogów potworne bestie zdolne rozwalić pancernego rycerza wraz z koniem jednym machnięciem łapy. Stosowane do przełamywania ciężkich formacji wroga. Częstokroć noszące opancerzenie w postaci płyt obwiązanych w co wrażliwszych miejscach.
Liczebność: 10
Wielkie orły
Wbrew pozorom nie są aż tak wielkie; w każdym razie znacznie mniejsze od takich choćby roków czy gryfów. W zasadzie, nie licząc rozpiętości skrzydeł, odpowiadają wielkości dwóch-trzech koni. Używane jako "masowe" wsparcie powietrzne, zdolne przenosić ładunki, zaopatrzenie, niewielkie drużyny żołnierzy, czy po prostu ostrza które po jednym przelocie pozostawiają wiejące pustkami dziury w szeregach wroga.
Liczebność: 30
Gryfy
Potężne, dumne bestie. Pięcio-sześciotonowe, długie na metrów dziesięć, o rozpiętości skrzydeł dochodzącej nawet do trzydziestu metrów. W boju zawsze opancerzone płytami bądź kolczugami (a często i połączeniem), gdyż są zbyt cenne by je tak po prostu tracić. Szpony częstokroć mają wyposażone o dodatkowe ostrza, niemal zawsze wyposażone w odpowiednią załogę przypiętą do kolczugi na grzbiecie, rzucającą we wroga wybuchowe ładunki i leczące rany gryfa na miejscu. Ulubioną taktyką przeciwko wrogom jest bombardowanie ich z dużej wysokości bądź wyposażanie gryfów w kilkumetrowe ostrza, z którymi opadają na odpowiednią wysokość i przecinają wzdłuż i wszerz szeregi wroga podczas pojedynczych szarży.
Z logistycznego punktu widzenia gryfy są w stanie przewieźć nawet i pięćdziesiątkę żołnierzy.
Liczebność: 1
Pierzaste smoki
Największa potęga w arsenale Wielkiej Siczy. Średnio ważące po trzydzieści ton, długie od pyska do ogona na pięćdziesiat metrów, o rozpiętości skrzydeł grubo przekraczającej sto pięćdziesiąt metrów. Ich pióra w boju zachowują się w zasadzie faktycznie jak ostrza. Zawsze potężnie opancerzone, co sprawia je powolnymi, ale nie muszą być przecież niesamowicie szybkie - wystarczy jedno machnięcie łapą by zabić nawet gryfa. Zawsze wyposażone w silną załogę, osłaniającą smoka przed atakami z powietrza, leczącą go na miejscu, i generalnie robiącej jak najwięcej dobrego.
Logistycznie, smoki są w stanie przenieść z trzystu żołnierzy.
Liczebność: 1
Ostatnio zmieniony przez Woogsson dnia Czw Lip 04, 2013 6:55 pm, w całości zmieniany 8 razy
Woogsson- Liczba postów : 51
Join date : 06/05/2013
Tivar :: Archiwum :: Archiwum :: Wielka Sicz Krainiańska
Strona 1 z 1
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|