Ekonomia w Tivarze

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Ekonomia w Tivarze

Pisanie by MG Umrzyk on Nie Maj 05, 2013 2:55 pm

I. Wstęp - mechanika




Mechanika ekonomii i gospodarki w Tivarze została ograniczona jak najbardziej tylko można - głównie do różnych modyfikatorów. A ograniczono ją na korzyść roleplaying'u, storytellingu i kreatywności graczy.


II. Działania - jak podejmować?





Co turę w temacie "Działania" możemy podejmować, jak sama nazwa wskazuje - różne ruchy i akcje. W trakcie jednej tury możemy ich podejmować niezliczoną ilość i zmieniać je do woli - oczywiście, dopóki nie nadejdzie czas ich wypełnienia. W jaki sposób powinno podejmować się działania? Oczywiście - najlepiej jest je odpowiednio fabularyzować! Warto też wplatać w tekst naszych działań wątki, które pozwoliłyby uargumentować skutki pozytywne podjętej przez nas akcji i zbić potencjalne skutki negatywne. Należy też pamiętać, że działania dotyczą tylko finansów i ekonomii! Szpiegostwo, wojna i inne tego typu sprawy posiadają swoje własne tematy. Przejdźmy teraz do garści porad..



III. Porady ogólne





Przy podejmowaniu jakichkolwiek działań, musimy pamiętać o epoce i regionie w którym toczy się gra. Wczesne średniowiecze to okres wielu różnych systemów ekonomicznych - w tym wczesnego feudalizmu, niewolnictwa a czasami nawet gospodarki rabunkowej (w przypadku niektórych nacji barbarzyńskich) - tak więc podejmując pierwsze działania powinniśmy pomyśleć o:
1. Kulturze/rasie - O ile kultura wojowników będzie specjalizować się w rzemiosłach związanych z wojną, o tyle trudniej będzie im na przykład konkurować z kulturą handlarzy..
2. Religii - w niektórych wyznaniach pewne działalności gospodarcze mogą być piętnowane - w innych niekoniecznie.
3. Posiadanych przez nas terytoria - moja ziemia jest raczej żyzna, czy nie ma tego typu walorów? A może jest bogata w minerały? Trzeba wykorzystywać posiadane przez nas terytorium jak najlepiej
4. Sąsiadach - w późniejszych etapach gry warto interesować się tym, co produkują nasi sąsiedzi. Jeśli wszyscy na około zajmować się będą hodowlą zboża, to ktoś musi produkować dla nich narzędzia.
5. Dyplomacji - brak ceł z niektórymi nacjami może przyczynić się do wzrostu gospodarczego. Chociaż niektórzy mogą uważać inaczej!
6. Systemie rządów - niektóre formy rzadów mogą byc bardziej przychylne gospodarce feudalnej, a inne rabunkowej.
7. NPC - handel z niezależnymi, niemożliwymi do grania nacjami może bardzo się opłacić - szczególnie jeśli to my jesteśmy jedynymi, którzy sprowadzają ich egzotyczne towary!
8. Oszczędność - jak największe cięcia kosztów i oszczędzanie pieniędzy na przyszłe inwestycje mogą być bardzo opłacalne. Warto się nad tym chwilę zastanowić.
9. Przed wysłaniem działań - pomyśl nad nimi jeszcze raz. Czy jest w nich jakiś koszt, który niekoniecznie jest taki ważny? Może da się tu i tam oszczędzić? Może gdzieś popełniłem błąd?
avatar
MG Umrzyk
Admin

Liczba postów : 609
Join date : 05/05/2013

Zobacz profil autora http://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach