Tivar
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Władcy oraz ich cechy

Go down

Władcy oraz ich cechy Empty Władcy oraz ich cechy

Pisanie by MG Vaiar Sob Cze 15, 2013 11:13 am

Władcy oraz ich cechy Throne_room_by_yefumm-d4ghzcf

Każdym państwem ktoś rządzi. Czy jest to pojedynczy władca - w postaci monarchy, przewodniczącego czy jakiegoś innego kanclerza, czy też jakaś Rada albo inna specjalna grupa osób. Każdy władca ma inną osobowość, inne zdolności i inne talenty. Przy tworzeniu naszego władcy otrzymujemy na sam początek 5 punktów cech. Punkty wydajemy na cechy z poniższej listy. Cechy pozytywne kosztują nas punkty, ale dodają nam pozytywne modyfikatory. Z kolei cechy negatywne dodają nam punkty, ale one z kolei przeszkadzają nam w różnych dziedzinach.


CECHY POZYTYWNE

- OSOBOWE:

1. Mistrz oręża – przywódca jest wyszkolonym wojownikiem, niewielu dotrzymuje mu pola w walce. Specjalizuje się w walce wręcz lub dystansowej; dzięki swoim umiejętnościom przeżył niejedną bitwę i jest mu o wiele łatwiej wyjść z nich bez szwanku. Doskonale radzi sobie też w pojedynkach.

Koszt: 1 punkt

2. Idol tłumów – przywódca zawsze cieszył się poparciem i szacunkiem ludności Twojej nacji. Jego przemówienia dzięki talentowi retorycznemu, elokwencji lub bezpośredniości zawsze docierają do serc obywateli, którzy ponadto nie kwapią się do wszczęcia jakiegokolwiek buntu wymierzonego przeciw jego rządom.

Koszt: 2 punkty

3. Pobożny – władca twojego państwa jest osobą niezwykle religijną, a przez to zaskarbia sobie uznanie klasy kapłańskiej i gorliwych wyznawców państwowej religii.

Koszt: 2 punkty

4. Kompetentny dowódca – wódz ma za sobą już pewne doświadczenia w dziedzinie wojskowości i wykazuje rozwinięte umiejętności dowódcze. Oddziały które zostały mu przydzielone walczą znacznie lepiej, mają wyższe morale i nie dają się tak łatwo pokonać.

Koszt: 3 punkty

5. Podstępny – władca znakomicie zna się na organizowaniu siatek szpiegowskich. Jego agenci są o wiele skuteczniejsi, a wszelkie metody eliminowania oponentów odnoszą lepsze skutki.

Koszt: 3 punkty

- WSPÓŁCZYNNIKOWE:

6. Dobry organizator – administracja kierowana przez przywódcę działa prężnie i wydajnie. Biurokracja nie pochłania zbyt wielu wydatków. Koszt działań ekonomicznych jest mniejszy o 5%.

Koszt: 1 punkt

7. Architekt – Twój władca jest nie tylko wytrawnym projektantem gmachów, ale potrafi też zadbać o to aby koszt ich budowy był niższy, niż być powinien. Projekty architektoniczne (np. forty) kosztują o 20% mniej, są trwalsze i trudniejsze do zniszczenia.

Koszt: 2 punkty

8. Mędrzec/Uczony – władca zawsze pasjonował się wiedzą. Uczeni zyskują u niego poklask a on sam dba o odpowiedni rozwój nauki. Opracowywanie technologii tańsze jest o 10%.

Koszt: 2 punkty

9. Mistrz handlu – przywódca zawsze miał pewną smykałkę do interesów. Wie jak dobrze wykorzystać okazje. Na start otrzymujesz dodatkowy punkt handlu a zyski ze szlaków handlowych większe są o 10%.

Koszt: 3 punkty

10. Mistrz magii – władca wspiera magów swojego królestwa, a i sam nie gardzi użyciem magii. Pod jego protekcją wszystkie akademie magiczne rozwijają się nadzwyczaj dobrze, a zaklęcia są skuteczniejsze. Koszt użycia zaklęć maleje o 10%.

Koszt: 3 punkty

11. Grabieżca – Dla tego władcy zrujnowane miasto jest znakomitym źródłem budulca do nowego pałacu. Nic co może się przydać, nie ujdzie jego uwadze. Nawet oddziały grabiące wrogów są skuteczniejsze, a łupy oddają państwu... Sprawia to, że wszystkie próby grabienia terytorium wroga, czy wykorzystywania ruin przynoszą 15% więcej zysku.

Koszt: 4 punkty

CECHY NEGATYWNE

- OSOBOWE:

1. Pożądliwy – wódz upodobał sobie przyjemności płynące z igraszek cielesnych. W zasadzie bardzo trudno go powstrzymać, gdy spotka kogoś atrakcyjnego i chętnego.

Zysk: 1 punkt

2. Dandys – twój przywódca jest człowiekiem, który bardziej interesuje się swą garderobą i toaletką, niż salą tronową i placem musztry... Przez to budzi śmiech i politowanie, gdy pokazuje się poddanym.

Zysk: 1 punkt

3. Ślepy – wódz stracił wzrok wiele lat temu, co znaczy, że nie potrafi czytać, pisać, ani nawet rozpoznawać twarzy. Z tego powodu, jest wystawiony na oszustwa.

Zysk: 2 punkty

4. Pijak – wódz nie szczędzi sobie mocnych trunków. Nie byłoby tak źle, gdyby przynajmniej miał mocną głowę. Ale tak niestety nie jest. Przez alkohol wódz często może się znaleźć w dość krępujących sytuacjach. Albo nie zrobić tego, co zrobić miał.

Zysk: 2 punkty

5. Brudas – wódz ewidentnie nie jest w stanie zadbać o higienę osobistą. Swoim niechlujnym wyglądem lub zapachem odrzuca bezpośrednie otoczenie. W kontaktach z płcią przeciwną nie ma w zasadzie żadnych szans. Spotkania dyplomatyczne też nie idą mu najlepiej...

Zysk: 2 punkty

6. Rasista – przywódca nie jest w stanie znieść widoku obcych ras kalających jego domenę. Jego przeszłe działania noszą znamię represji w stosunku do istot niższego stopnia, czym zaskarbił sobie ich wzajemną niechęć. Relacje z innymi rasami są bardzo utrudnione.

Zysk: 2 punkty

7. Bękart – pochodzenie władcy budzi poważne wątpliwości. Nikt nie przewidywał dla niego tronu ani zaszczytów, a tym bardziej nie spodziewał się że skończy wykonując jego rozkazy. Władcy trudniej jest o posłuch poddanych, szczególnie spośród arystokracji i musi na każdym kroku zaznaczać swój autorytet.

Zysk: 2 punkty

8. Chorobliwy – władca nie ma najoodporniejszego organizmu. Bardzo łatwo choruje i bardzo z tego powodu cierpi. Groźniejsza choroba szybko może się go pozbyć.

Zysk: 3 punkty

9. Podejrzany typ – z pewnych powodów zwyczajnie przywódcy nikt nie ufa. Nawet jego właśni poddani sądzą że jego słowo jest nic nie warte. Zawieranie umów z NPC'etami i negocjacje są ZNACZNIE utrudnione.

Zysk: 4 punkty

10. Kaleka – twój panujący nie jest w stanie chodzić, co sprawia, że rzadko opuszcza swój dwór. Łatwo taką osobę otwarcie zabić i porwać.

Zysk: 4 punkty

11. Nienawidzony przez tłumy – lud nienawidzi przywódcy. Najpewniej jedynie dzięki powszechnemu terrorowi, silnej armii bądź po prostu braku lepszych alternatyw lud jeszcze nie wystąpił przeciw niemu zbrojnie.

Koszt: 5 punktów

12. Zakazane hobby – przywódca ma pewien sekret związany z jego upodobaniami. Czy chodzi tu o spożywane pokarmy, pewne zachowania czy nawet upodobania seksualne - wiadomo że to co robi nie jest akceptowane w społeczeństwie, w którym żyje. Często takie osoby linczuje się nawet na miejscu. Wodza nie spotkałyby dobre rzeczy gdyby to wyszło na jaw. Wybranie tej cechy wymaga wysłanie 'władczej' słabości do GM'a, który prowadzi państwo które otrzymaliśmy.

Zysk: 5 punktów

- WSPÓŁCZYNNIKOWE:

13. Analfabeta – władca nie otrzymał żadnej edukacji w zakresie piśmiennictwa. Z pogardą podchodzi do kwestii nauki i uważa ją zwyczajnie za stratę czasu i pieniędzy. Wszelkie nowe technologie i inicjatywy naukowe są droższe o 25%, a ich jakość pozostawia wiele do życzenia.

Zysk: 2 punkty

14. Rozrzutny – wódz nie posiada żadnego doświadczenia w zakresie administracji lub zapamiętale odmawia zajmowania się sprawami krainy. Gdyby nie doradcy z trudem wiążący za niego koniec z końcem, wszystko szybko by się rozpadło. Koszt wszystkich działań zostaje podwyższony o 20%.


Zysk: 3 punkty

15. Defraudant – przywódca jest bardzo chciwy. I w zasadzie jako jedyny ma dostęp do skarbca. Niestety, pieniądze którymi obraca często trafiają do jego kieszeni. Dochód państwa jest mniejszy o 10%.

Zysk: 3 punkty

16. Konfliktowy charakter – władca często wchodzi w konflikty z doradcami, szlachtą i resztą najbliższego otoczenia. Nie szanuje ich opinii i w ostatecznym rozrachunku w ogóle nie bierze ich pod uwagę. Możliwe, że jest w konflikcie z kimś wpływowym na swoim dworze. Jeżeli nie jest władcą absolutnym - trudniej realizować mu reformy wewnętrzne i zdobyć posłuch otoczenia. Ponadto, wszelkie łapówki, datki i rozdawnictwo wymagają dla skuteczności o 50% wyższych środków.

Zysk: 3 punkty
MG Vaiar
MG Vaiar
Admin

Liczba postów : 653
Join date : 05/05/2013

https://tivar.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach